Persoonlijk vind ik vloeken een post en het forum ontsieren. Het lijkt soms net of het een gebrek aan woordenschat is bij de poster.
Stoppen dus met dat gevloek, er is genoeg andere woordkeus!

Ik wil het niet goed praten, maar soms is het nodig om je post je bekrachtigen.Bigshot schreef:Stoppen dus met dat gevloek, er is genoeg andere woordkeus!
Dat heb je mooi gezegd, ben het ermee eens. Met vloeken bereik je ook niets, behalve dat diegene tegen wie je vloekt (als het vb: in een discussie is) alleen maar kwaaier wordtArjen schreef:Te ontkrachten zul je bedoelen. Mensen vloeken in de regel alleen uit onmacht. Er blijkt ook een stukje gebrek aan acceptatie en vertrouwen op de goede afloop uit. Dit alles zijn eigenschappen van mensen die niet sterk in het leven staan.
Begrijp me goed, in het dagelijks leven vloek ik ook wel eens, maar bij mij is dit vooral gewoonte. Het is ook een gewoonte waar ik vanaf wil. In een post heb je, lijkt mij, toch meer tijd om je woorden te overwegen?
Volgens de Bond tegen Vloeken is er pas sprake van een vloek als je religie erin betrekt. "Kut" is dus geen vloek, en "gvd" (laat ik het maar even zo schrijven) wel. Dat gelovige mensen vloeken als onprettig ervaren begrijp ik goed, en daarom kan ik iedereen adviseren om schuttingtaal te gebruiken in plaats van te vloeken. Flink schelden lucht namelijk ook op, als je je met een hamer op de duim slaat. Maar als je in plaats van "kut!" bijvoorbeeld zegt: "ik vind dit geen onverdeeld genoegen", dan lucht dat weinig op.Bigshot schreef:Regelmatig zie ik op dit forum vloeken in posts staan, meer als op andere WO2-gerelateerde fora. Is dat nou echt nodig? We moeten niet vergeten dat buitenstaanders dit ook lezen.