Vloeken, noodzakelijk?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Sorry, maar waarom zou je je daar aan storen? Kom op jongen, er zijn zat mensen die een andere levensinstelling hebben dan die instelling waar jij mee opgegroeid bent.

Als ik mijn auto aan het wassen ben (niet dat ik er één heb, maar het is waarschijnlijker in Den Haag dan een grasveldje) en ik krijg commentaar dat het zondag rustdag is, dan zou ik hem eventjes duidelijk maken dat hij zich met zijn eigen zaken moet gaan bemoeien. (in sommige wijken krijg je gewoon een emmer tegen je kop aan gegooid, veel mensen hebben helemaal geen zin in dat soort commentaar)

Het is niet zo dat ik wat tégen religie heb, ik laat de mensen lekker hun gang gaan, dan verwacht ik wel dat mensen mij ook mijn gang laten gaan.

Bovendien is zondag de enige dag dat ik wat kan doen. Eerst werkte ik op zondag, dat was heerlijk, ik kreeg toen 8 euro per uur!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

En nu komen we op het punt van de discussie terecht waar ik al bang voor was. Dit is een topic over het vloeken op dit forum. Niet een topic waar een jongen van 14 jaar zich moet gaan verdedigen over zijn geloofsopvattingen, opvattingen die ik overigens met hem deel.

Laten we bij het topic blijven en niet afdwalen. Open anders een topic over zondagsrust.

Vloeken vinden velen dus niet nodig op dit forum. Opvallend is, dat vrijwel alleen de mensen die vloeken op dit forum er geen enkele moeite mee hebben...
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

Dodo schreef:Sorry, maar waarom zou je je daar aan storen? Kom op jongen, er zijn zat mensen die een andere levensinstelling hebben dan die instelling waar jij mee opgegroeid bent.

Als ik mijn auto aan het wassen ben (niet dat ik er één heb, maar het is waarschijnlijker in Den Haag dan een grasveldje) en ik krijg commentaar dat het zondag rustdag is, dan zou ik hem eventjes duidelijk maken dat hij zich met zijn eigen zaken moet gaan bemoeien. (in sommige wijken krijg je gewoon een emmer tegen je kop aan gegooid, veel mensen hebben helemaal geen zin in dat soort commentaar)

Het is niet zo dat ik wat tégen religie heb, ik laat de mensen lekker hun gang gaan, dan verwacht ik wel dat mensen mij ook mijn gang laten gaan.

Bovendien is zondag de enige dag dat ik wat kan doen. Eerst werkte ik op zondag, dat was heerlijk, ik kreeg toen 8 euro per uur!
Ja dat geld kan heel mooi zijn allemaal!! Maar ik heb geleerd van jongs af aan... zondag is de rustdag dan ga je naar de kerk ect.
En ik zei dat ik me eraan stoorde... maar ik kan er niks aan doen... dus het is niet zo dat ik er wat van zeg! maar ik erger me eraan... dat mag toch???
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Túúrlijk mag dat.
En geld is inderdaad heel mooi.

En nu dwalen we niet meer af!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

De vraag is of vloeken noodzakelijk is - en die vraag staat in context met dit forum. Zo blijkt ook uit de omschrijving in de openingspost.

De conclusie is dat het niet noodzakelijk is, maar voor sommigen wenselijk. Ik denk deze laatste groep er best mee kan volstaan door de vloek te exclameren buiten het forum om, om daarna een netter bericht te schrijven.

Tenslotte willen we ons ook als kindvriendelijk forum presenteren. Ik zeg niet dat we dat zijn, maar wel dat we dat kunnen benaderen. Daar hoort het achterwege laten van vloeken bij.

Plus dat een vloek lomp, agressief overkomt en vaak een zwakte aangeeft. Degene die de uitroep plaatst kan beter voor een andere aanpak kiezen, die veel effectiever is.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Als je echt van het vloeken af wilt komen dan zou je echt veel harder er tegenop moeten treden.
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Ajacied8989 schreef:Als je echt van het vloeken af wilt komen dan zou je echt veel harder er tegenop moeten treden.
Een beetje eigen verantwoordelijkheid kan natuurlijk ook geen kwaad. Je moet niet altijd de verantwoordelijkheid bij de admins en moderators leggen.

Als iedereen gewoon eerst een keer z'n post doorleest voordat-ie op 'OK' drukt, dan zijn we al een heel eind. Wellicht dat dat ook het aantal spelfouten en het gebrek aan leestekens bij sommigen kan verminderen.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Idd ik erger me meer aan spelfouten en gebrek aan leestekens dan aan gevloek..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Bij voorkeur spreken wij leden persoonlijk aan op hun gedrag. Vandaar dat het niet altijd merkbaar is Ajacied8989.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Mike.H schreef:Idd ik erger me meer aan spelfouten en gebrek aan leestekens dan aan gevloek..
Als je dat doet, begin dan bij jezelf. In de bovenstaande post van je kan ik al twee fouten vinden. En daarnaast in nog meer posts van je. :-)

Maar ben jij dan ook zo'n iemand die ziekten gebruikt als krachttermen? Het zou me niks verbazen. Uit persoonlijke ervaringen kan ik er totaal niet tegen als mensen continu het woord kanker gebruiken.
En trouwens aan mensen die zichzelf zo "kinderachtig" gedragen zoals jij dat doet (trek het jezelf niet te veel aan, je bent ten slot van rekening nog maar vijftien) besteed ik geen aandacht meer.
Zie: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=14895&start=60
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Skylighter schreef:
Mike.H schreef:Idd ik erger me meer aan spelfouten en gebrek aan leestekens dan aan gevloek..
Als je dat doet, begin dan bij jezelf. In de bovenstaande post van je kan ik al twee fouten vinden. En daarnaast in nog meer posts van je. :-)

Maar ben jij dan ook zo'n iemand die ziekten gebruikt als krachttermen? Het zou me niks verbazen. Uit persoonlijke ervaringen kan ik er totaal niet tegen als mensen continu het woord kanker gebruiken.
En trouwens aan mensen die zichzelf zo "kinderachtig" gedragen zoals jij dat doet (trek het jezelf niet te veel aan, je bent ten slot van rekening nog maar vijftien) besteed ik geen aandacht meer.
Zie: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=14895&start=60
:shock: doordat ik geen puntje achter de idd. zette? en doordat ik een puntje teveel neerzette? ik doel op breezer en dat *geleuter*.

En sinds wanneer heb ik kanker ergens genoemd? ik heb in dat topic wat jij voorlegd geen ziekte gebruikt beste Skylighter. En ik heb geen zin in dit *geleuter* want volgens mij maak jij heus ook wel spelfouten. En ik doel niet op die kleine foutjes als; derheen ipv. daarheen. Maar als mensen willen dat ik zo typ dan vind ik het ook best hoor. En sinds wanneer heeft mijn leeftijd met dit te maken? ik vind het maar een beetje van; Ja hij is 15 dus hij kan nog niet zo goed typen :? beetje raar vind ik het maar. Als je er nog over door wilt gaan moet je me maar een pb'tje sturen ofzo, want ik vind het niet de moeite waard om er verder nog opin te gaan.

mvg, mike
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Lucid
Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2003, 22:35
Locatie: Utrecht

Bericht door Lucid »

Hij had ook zo kunnen schrijven. :D

DoRdAt iK G3N PuNtJuH AgTeR De iD!1!!1! HiHi lOl dUzZ *oNe lUv* ZeTe??!?!? hIhI LoL DuZz eN DoRdAt iK En pUnTjUh tEvEl nErZeT3?!!???! LoL DuZz iK DoEl oP BrEz3r eN D4T *gEl3uTeR*11!1 hIhI DuZz *OnE LuV*

eN SiNd$ W4NeR HeB Ik kAnK3R 3rGeN$ g3nO3Md??!?? HiHi lOl dUzZ *oNe lUv* Ik hEb iN DaT ToPiC WaT JoUw vOrLeGd gEn zIeKtE GeBrUiKt bStE $kYlIgHtEr1!!! hIhI LoL DuZz *OnE LuV* eN Ik hEb gEn zIn iN DiT *g3lEuTeR* wAnT VoLgEn$ MiJ MaK JoUw hEuS Ok wEl sPeLfOuTeN!1!1! dUzZ *oNe lUv* En iK Do3l nIeT Op dIe kLeInE FoUtJuHs aLs d3rHeN IpV1!!!!! HiHi lOl dUzZ DaRhEn1!1!! HiHi mAr aLs mEnSeN WiLeN DaT Ik zO TyP AlS ViNd iK HeT Ok b$t hOr1!11! HiHi lOl *OnE LuV* eN SiNdS WaNeR HeFt mE LeFtIjD MeT DiT T3 m4kEn?!????!?! HiHi lOl dUzZ *oNe lUv* Ik vInD HeT MaR En bEtJuH VaN Ja hIj iS 15 dU$ hIj kAn nOg nIeT Zo gOeD TyP3N BeTjUh r4r vInD Ik hEt mAr1!1!! HiHi dUzZ *oNe lUv* AlS Je eR NoG OvEr dOr wIlT G4N MoEt jE M3 mAr eN PbTjUh sTuReN OfZo wAnT Ik vInD H3T NiEt d3 MoEiT3 wArD Om 3R V3RdEr nOg oPiN T3 gAn1!1!1!! HiHi lOl dUzZ *oNe lUv*

MvG MiKe

Omgezet met: http://emesen.nl/nicknames/breezah/



Ontopic. Kan ik het zo samenvatten?

- Vloeken in een geschreven tekst is niet noodzakelijk.
- Schelden en schuttingtaal is minder erg dan vloeken.
- Met vloeken kwets je mensen.
- Je kan vloeken ook niet echt verbieden.
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

Lucid schreef:Hij had ook zo kunnen schrijven. :D

DoRdAt iK G3N PuNtJuH AgTeR De iD!1!!1! HiHi lOl dUzZ *oNe lUv* ZeTe??!?!? hIhI LoL DuZz eN DoRdAt iK En pUnTjUh tEvEl nErZeT3?!!???! LoL DuZz iK DoEl oP BrEz3r eN D4T *gEl3uTeR*11!1 hIhI DuZz *OnE LuV*

eN SiNd$ W4NeR HeB Ik kAnK3R 3rGeN$ g3nO3Md??!?? HiHi lOl dUzZ *oNe lUv* Ik hEb iN DaT ToPiC WaT JoUw vOrLeGd gEn zIeKtE GeBrUiKt bStE $kYlIgHtEr1!!! hIhI LoL DuZz *OnE LuV* eN Ik hEb gEn zIn iN DiT *g3lEuTeR* wAnT VoLgEn$ MiJ MaK JoUw hEuS Ok wEl sPeLfOuTeN!1!1! dUzZ *oNe lUv* En iK Do3l nIeT Op dIe kLeInE FoUtJuHs aLs d3rHeN IpV1!!!!! HiHi lOl dUzZ DaRhEn1!1!! HiHi mAr aLs mEnSeN WiLeN DaT Ik zO TyP AlS ViNd iK HeT Ok b$t hOr1!11! HiHi lOl *OnE LuV* eN SiNdS WaNeR HeFt mE LeFtIjD MeT DiT T3 m4kEn?!????!?! HiHi lOl dUzZ *oNe lUv* Ik vInD HeT MaR En bEtJuH VaN Ja hIj iS 15 dU$ hIj kAn nOg nIeT Zo gOeD TyP3N BeTjUh r4r vInD Ik hEt mAr1!1!! HiHi dUzZ *oNe lUv* AlS Je eR NoG OvEr dOr wIlT G4N MoEt jE M3 mAr eN PbTjUh sTuReN OfZo wAnT Ik vInD H3T NiEt d3 MoEiT3 wArD Om 3R V3RdEr nOg oPiN T3 gAn1!1!1!! HiHi lOl dUzZ *oNe lUv*

MvG MiKe

Omgezet met: http://emesen.nl/nicknames/breezah/



Ontopic. Kan ik het zo samenvatten?

- Vloeken in een geschreven tekst is niet noodzakelijk.
- Schelden en schuttingtaal is minder erg dan vloeken.
- Met vloeken kwets je mensen.
- Je kan vloeken ook niet echt verbieden.
Daar komt het wel op neer ja :wink: Hopen dat het ook toegepast word :)
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

@ Lucid; haha ;) Precies.. en ja volgens mij zijn die punten die je noemt wel oke?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Mike.H schreef:
:shock: doordat ik geen puntje achter de idd. zette? en doordat ik een puntje teveel neerzette? ik doel op breezer en dat *geleuter*.

En sinds wanneer heb ik kanker ergens genoemd? ik heb in dat topic wat jij voorlegd geen ziekte gebruikt beste Skylighter. En ik heb geen zin in dit *geleuter* want volgens mij maak jij heus ook wel spelfouten. En ik doel niet op die kleine foutjes als; derheen ipv. daarheen. Maar als mensen willen dat ik zo typ dan vind ik het ook best hoor. En sinds wanneer heeft mijn leeftijd met dit te maken? ik vind het maar een beetje van; Ja hij is 15 dus hij kan nog niet zo goed typen :? beetje raar vind ik het maar. Als je er nog over door wilt gaan moet je me maar een pb'tje sturen ofzo, want ik vind het niet de moeite waard om er verder nog opin te gaan.

mvg, mike
Beste Mike,

Lees mijn post eerst eens goed voordat je zo'n antwoord geeft. Ik heb niet gezegd dat jij ergens kanker neergezet hebt. Ik suggereer alleen maar dat ik jou daar wel een type voor vindt.
In dat topic wat ik voorleg, roep je wel drie keer verdomme in één post. Dát bedoel ik met kinderachtig gedrag.
Hiernaast komt nog kijken dat ik nergens heb gezet dat ik mezelf erger aan spelfouten, terwijl jij dat wel gezegd hebt. Als je er dan nog duidelijk bij had gezet dat je hiermee de Breezah taal bedoelt had ik het nog gesnapt ;-).
Het is maar wat je raar vindt, maar dat kwam geheel door de post van jezelf waarin je niet duidelijk was.

Enfin lekker belangrijk.
Plaats reactie