Vloeken, noodzakelijk?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Bij deze neem ik dan de gelegenheid iedereen op te roepen om enige terughoudendheid in acht te nemen bij het posten.

Er is gewoon NOOIT een aanleiding om vloeken of schuttingtaal te gebruiken in je posts.

Ik heb persoonlijk geen problemen met dergelijke taal, maar realiseer me dat er velen zijn die wel aanstoot aan nemen en gezien het niets toevoegt (echt waar!) en we met dit forum ook een educatief doel nastreven.

Ook kan ik me voorstellen dat sommigen het wel lollig vinden om krachttermen te gebruiken in hun posts, maar houd er a.u.b. rekening mee dat het een openbaar forum is waar iedereen wordt uitgenodigd de posts te lezen, lid te worden en zelf ook te posten.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Lucid
Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2003, 22:35
Locatie: Utrecht

Bericht door Lucid »

Kleine Feldmaus schreef:Het loopt nogal de spuigaten uit met het getier en geweld op tv.
Daar erger ik me soms wel aan (maar goed dat er een zapper bijzit), zelfs de tekenfilms van tegenwoordig zitten vol geweld, of lijkt dat maar zo.
Hou het maar mooi na een bepaalde tijd als het zonodig grof moet.
Het stoort me eigenlijk vooral in muziekvideos (geweld, patsergedoe, sexistisch beeld van vrouwen alsof het allemaal van die sletjes zijn....), dus die zenders staan bij mij nooit meer aan.

Ik luister vrijwel nooit radio dus hoe het daarmee gesteld is weet ik niet.
Radio 4 klassiek is vast een stuk netter dan 538 ;-)
_/-\o_ Wat een vrouw!
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

;) dat geflirt tussen die Lucid en Kleine Feldmaus kent maar geen grenzen he, haha ;)

maar dvaupell je vergist je wel degelijk in dat het niet nodig is om te schelden in een post.. nou als ajax verloren heeft is dat wel degelijk nodig met al die feyenoorders hier (ik noem maar een voorbeeldje)..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Mike.H schreef:;) dat geflirt tussen die Lucid en Kleine Feldmaus kent maar geen grenzen he, haha ;)

maar dvaupell je vergist je wel degelijk in dat het niet nodig is om te schelden in een post.. nou als ajax verloren heeft is dat wel degelijk nodig met al die feyenoorders hier (ik noem maar een voorbeeldje)..
Zelfs als oranje van Duitsland verliest niet.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

Lucid schreef: _/-\o_ Wat een vrouw!

Haha nou kijk, dat is toch een stuk aangenamer dan gevloek nietwaar ;-)
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

dvaupell schreef:
Mike.H schreef:;) dat geflirt tussen die Lucid en Kleine Feldmaus kent maar geen grenzen he, haha ;)

maar dvaupell je vergist je wel degelijk in dat het niet nodig is om te schelden in een post.. nou als ajax verloren heeft is dat wel degelijk nodig met al die feyenoorders hier (ik noem maar een voorbeeldje)..
Zelfs als oranje van Duitsland verliest niet.
Oke, dat was even slikken.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

Dodo schreef:
dvaupell schreef:
Mike.H schreef:;) dat geflirt tussen die Lucid en Kleine Feldmaus kent maar geen grenzen he, haha ;)

maar dvaupell je vergist je wel degelijk in dat het niet nodig is om te schelden in een post.. nou als ajax verloren heeft is dat wel degelijk nodig met al die feyenoorders hier (ik noem maar een voorbeeldje)..
Zelfs als oranje van Duitsland verliest niet.
Oke, dat was even slikken.
Nou als je om voetbal moet vloeken is het toch helemaal te gek.... :P
Ik bedoel het is maar een spelletje.....( dat is met alle sporten dan.. )
(sorry als het niet in de goede aarde komt.. :oops: )
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Zie het meer als: verdedigen van de landseer! :D
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik vind vloeken ook niet echt nodig in post, er zijn zat andere manieren om je emoties te uiten, we hebben hier niet voor niets een prachtig stel emoticons!

daarnaast is het ook een kwestie van met anderen rekening houden, iets wat niet teveel gevraagd is lijkt me :)

Sobel
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

Gelukkig wordt er serieus op in gegaan! Wel jammer dat nota bene in dit topic 2 keer enorm grof gevloekt wordt! Maar, bij die berichten is de context me iets duidelijker... Zij het dan ook echt "iets".

Ik blijk niet de enige te zijn die zich stoort aan vloeken. Ik vind het een vorm van fatsoen als je vloeken binnen houdt. Om vloeken te bestrijden met het oog op de bijbel zal hier jammer genoeg helemaal geen uitwerking hebben... Ik moet me dan ook helemaal aansluiten bij dvaupell:
dvaupell schreef:Bij deze neem ik dan de gelegenheid iedereen op te roepen om enige terughoudendheid in acht te nemen bij het posten.

Er is gewoon NOOIT een aanleiding om vloeken of schuttingtaal te gebruiken in je posts.

Ik heb persoonlijk geen problemen met dergelijke taal, maar realiseer me dat er velen zijn die wel aanstoot aan nemen en gezien het niets toevoegt (echt waar!) en we met dit forum ook een educatief doel nastreven.

Ook kan ik me voorstellen dat sommigen het wel lollig vinden om krachttermen te gebruiken in hun posts, maar houd er a.u.b. rekening mee dat het een openbaar forum is waar iedereen wordt uitgenodigd de posts te lezen, lid te worden en zelf ook te posten."
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Ik kap er mee te reageren hier.. Vrij land.. recht van meningsuiting en als ik vind dat ik mag schelden dan vind ik dat. PUNT.

maar dannog ik ga niet doelloos schelden, maar soms komt het er heus wel uit..

mvg,
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Mike.H schreef:Vrij land.. recht van meningsuiting en als ik vind dat ik mag schelden dan vind ik dat. PUNT.
Kijk hier weer een voorbeeld van een lekkere Nederlandse instelling dat je werkelijk alles mag zeggen wat je denkt en wilt (makkelijk excuus om jezelf achter te verschuilen :) ). Dat is waar, maar dan kom je bij het tweede punt aan, is het ook nodig?
Als we nu allemaal beetje rekening houden met elkaar? Persoonlijk vind ik een hoop goed, maar er zijn ook grenzen. Stel dat je gereformeerde buren hebt, dan ga je toch niet zondagochtend vroeg het gras lopen maaien?
Of wanneer je een vertegenwoordiger bent van een bedrijf ga je toch ook niet lopen vloeken in Urk, zeker te weten dat je daar dan geen poot aan de grond krijgt.

Het is een klein moeite om rekening te houden met anderen, hoewel ik ook christelijke mensen ken die er op los vloeken. Het is dus maar net hoe ze er zelf tegenaan kijken.
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

Bigshot schreef:Gelukkig wordt er serieus op in gegaan! Wel jammer dat nota bene in dit topic 2 keer enorm grof gevloekt wordt! Maar, bij die berichten is de context me iets duidelijker... Zij het dan ook echt "iets".

Ik blijk niet de enige te zijn die zich stoort aan vloeken. Ik vind het een vorm van fatsoen als je vloeken binnen houdt. Om vloeken te bestrijden met het oog op de bijbel zal hier jammer genoeg helemaal geen uitwerking hebben... Ik moet me dan ook helemaal aansluiten bij dvaupell:
dvaupell schreef:Bij deze neem ik dan de gelegenheid iedereen op te roepen om enige terughoudendheid in acht te nemen bij het posten.

Er is gewoon NOOIT een aanleiding om vloeken of schuttingtaal te gebruiken in je posts.

Ik heb persoonlijk geen problemen met dergelijke taal, maar realiseer me dat er velen zijn die wel aanstoot aan nemen en gezien het niets toevoegt (echt waar!) en we met dit forum ook een educatief doel nastreven.

Ook kan ik me voorstellen dat sommigen het wel lollig vinden om krachttermen te gebruiken in hun posts, maar houd er a.u.b. rekening mee dat het een openbaar forum is waar iedereen wordt uitgenodigd de posts te lezen, lid te worden en zelf ook te posten."
En zo is het! :wink: Het enige wat wij christenen er tegen kunnen doen is vergeven....
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Skylighter schreef:
Mike.H schreef:Vrij land.. recht van meningsuiting en als ik vind dat ik mag schelden dan vind ik dat. PUNT.
Kijk hier weer een voorbeeld van een lekkere Nederlandse instelling dat je werkelijk alles mag zeggen wat je denkt en wilt (makkelijk excuus om jezelf achter te verschuilen :) ). Dat is waar, maar dan kom je bij het tweede punt aan, is het ook nodig?
Als we nu allemaal beetje rekening houden met elkaar? Persoonlijk vind ik een hoop goed, maar er zijn ook grenzen. Stel dat je gereformeerde buren hebt, dan ga je toch niet zondagochtend vroeg het gras lopen maaien? Of wanneer je een vertegenwoordiger bent van een bedrijf ga je toch ook niet lopen vloeken in Urk, zeker te weten dat je daar dan geen poot aan de grond krijgt.

Het is een klein moeite om rekening te houden met anderen, hoewel ik ook christelijke mensen ken die er op los vloeken. Het is dus maar net hoe ze er zelf tegenaan kijken.
Precies. Ik toon al vaak genoeg respect door het dan maar ff in te houden ofzo, maar op een gegeven momen schiet je ook uit je slof en dan vind ik dat respect van 2 kanten moet komen en ook van de andere kant dus..

en je voorbeelden snap ik helemaal niet.. als ik op zondag het gras wil maaien dan doe ik dat lekker? waarom zou ik dat niet mogen? als iemand gereformeerd is dan is hij/zij dat hun familie maar dan hoeft heus niet gelijk de hele buurt er rekening mee te houden? kom nou.. ik vind het al asociaal dat ze niet eens met oud en nieuw naar buiten komen..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

Mike.H schreef:
Skylighter schreef:
Mike.H schreef:Vrij land.. recht van meningsuiting en als ik vind dat ik mag schelden dan vind ik dat. PUNT.
Kijk hier weer een voorbeeld van een lekkere Nederlandse instelling dat je werkelijk alles mag zeggen wat je denkt en wilt (makkelijk excuus om jezelf achter te verschuilen :) ). Dat is waar, maar dan kom je bij het tweede punt aan, is het ook nodig?
Als we nu allemaal beetje rekening houden met elkaar? Persoonlijk vind ik een hoop goed, maar er zijn ook grenzen. Stel dat je gereformeerde buren hebt, dan ga je toch niet zondagochtend vroeg het gras lopen maaien? Of wanneer je een vertegenwoordiger bent van een bedrijf ga je toch ook niet lopen vloeken in Urk, zeker te weten dat je daar dan geen poot aan de grond krijgt.

Het is een klein moeite om rekening te houden met anderen, hoewel ik ook christelijke mensen ken die er op los vloeken. Het is dus maar net hoe ze er zelf tegenaan kijken.
Precies. Ik toon al vaak genoeg respect door het dan maar ff in te houden ofzo, maar op een gegeven momen schiet je ook uit je slof en dan vind ik dat respect van 2 kanten moet komen en ook van de andere kant dus..

en je voorbeelden snap ik helemaal niet.. als ik op zondag het gras wil maaien dan doe ik dat lekker? waarom zou ik dat niet mogen? als iemand gereformeerd is dan is hij/zij dat hun familie maar dan hoeft heus niet gelijk de hele buurt er rekening mee te houden? kom nou.. ik vind het al asociaal dat ze niet eens met oud en nieuw naar buiten komen..
Bij ons is de zondag de rustdag! Er word dan niet gewerkt dus ook niet in de tuin of de auto wassen....en tja de meeste mensen doen dat wel....en daar stoor ik me wel aan maar daar kan ik niks tegen doen.....
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
Plaats reactie