Vloeken, noodzakelijk?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

Dodo schreef:Ik vroeg mij net af.
Hoe staan jullie dan tegenover het gevloek in films, tv-clips of op de radio? Ook daar komen veel verwensingen jegens God in voor, moeten mensen (of God) doodvallen of als konijntjes in de rondte sex gaan hebben.
Nou daar heb ik een antwoord op....
Ik luiser weinig muziek en ik kijk GEEN clips ( vind ik geen ene bal aan! )
En op de radio luister ik journaal.
En ik kijk weinig films... ( Alleen oorlogsfilms...)
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

O dit nog... ( was ik net vergeten erbij te zetten )
Ook al ben je niet Christelijk....kun je altijd nog rekening houden met een ander....
Respect noemen ze dat..
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Wel, in oorlogsfilms hoor je echt wel genoeg gevloek. Waarschijnlijk meer dan in andere films.
Dan is mijn volgende vraag, als je dat niet opvalt, waarom hier dan wel weer direct?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

daar ben ik het wel met je eens, ik vloek ook weleens, maar ik denk dat iedereen dat wel eens doet, maar sommige dingen daar scheld ik totaal niet mee, zoals ziektes, maar af en toe floept er nog wel eens GVD uit, maar daar probeer ik ook rekening mee te houden! :wink:
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

rik3445 schreef:O dit nog... ( was ik net vergeten erbij te zetten )
Ook al ben je niet Christelijk....kun je altijd nog rekening houden met een ander....
Respect noemen ze dat..
Precies, en respect is wederzijds. Voor de een is het een ontlading, voor de ander is het iets uit den boze. Net als roken lijkt het wel.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

Oke aan gevloek in oorlogsfilms kun je dan weinig doen..... :wink:
maar jullie kunnen er wel rekening mee houden! met wat je plaats....
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Ik vind het nogal vervelend als je iemand probeerd te helpen dat je dan voor snotneus en dom wordt aangemaakt. Daar zit ik echt niet op te wachten.
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Ja wie wel ajacied? maar als je dat al vloeken vind...

Rik kijk nou eens wat dodo in zijn vorige post heeft geplaatst..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
dwayne
Lid
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 mar 2006, 21:05

Bericht door dwayne »

Kijk, ik ben ook katholiek, maar ik vind dat schelden wel moet kunnen 8)
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Mike.H schreef:Ja wie wel ajacied? maar als je dat al vloeken vind...

Rik kijk nou eens wat dodo in zijn vorige post heeft geplaatst..
Ik post nogal snel.

Iemand zo uitmaken voor dom is vooral onbeschoft.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Mike.H schreef:Ja wie wel ajacied? maar als je dat al vloeken vind...

Rik kijk nou eens wat dodo in zijn vorige post heeft geplaatst..
Schelden vind ik het niet. Zei ik ook niet.
Ik zit hier voor me lol en probeer andere mensen te helpen. En dan zit ik niet erop te wachten om als dom en snotneus te worden uitgemaakt. Dan is voormij de lol er ook snel vanaf.
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Gebruikersavatar
Lucid
Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2003, 22:35
Locatie: Utrecht

Bericht door Lucid »

Cas schreef:@ ed, wij limburgers vloeken sowieso anders dan de rest van nederlanders denk ik....
"Nondeju", maar dat betekent ook "niet van God". Limburgers vloeken inderdaad heel wat af! Doa steise van te kieke!
Dodo schreef:Ik vroeg mij net af.
Hoe staan jullie dan tegenover het gevloek in films, tv-clips of op de radio? Ook daar komen veel verwensingen jegens God in voor, moeten mensen (of God) doodvallen of als konijntjes in de rondte sex gaan hebben.
Als ik op televisie iets vervelends zie, dan zap ik verder. Ik erger mij persoonlijk meer aan geweld dan aan seks.
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Beetje late reactie, maargoed.

Ik erger me er niet aan als er in een post *** o.i.d staat. Van mij moet/mag het kunnen.

Maar de reden dat hier meer gevloekt wordt dan op andere WO2 fora, zoals Bigshot dat zei, is omdat op dit forum veel meer 'niet-WO2' praat wordt geaccepteerd. Slowchattopics, Actueeltopics, Wat voor muziek luister je nu Deel III topics, 'waar denk je nu aan topics :roll: noem maar op.. Gezellig (?), maar hoort niet echt thuis in een WO2 forum.. Op andere fora word (volgens mij) veel meer op gelet.

Wil je het vloeken tegengaan, zul je daar ook drastisch in moeten gaan snijden..
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

Het loopt nogal de spuigaten uit met het getier en geweld op tv.
Daar erger ik me soms wel aan (maar goed dat er een zapper bijzit), zelfs de tekenfilms van tegenwoordig zitten vol geweld, of lijkt dat maar zo.
Hou het maar mooi na een bepaalde tijd als het zonodig grof moet.
Het stoort me eigenlijk vooral in muziekvideos (geweld, patsergedoe, sexistisch beeld van vrouwen alsof het allemaal van die sletjes zijn....), dus die zenders staan bij mij nooit meer aan.

Ik luister vrijwel nooit radio dus hoe het daarmee gesteld is weet ik niet.
Radio 4 klassiek is vast een stuk netter dan 538 ;-)
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

Dodo schreef:Vloeken is een vorm van ontlading. Als je iets overkomt wat niet erg prettig is: dingen die van je gejat worden, gesloopt worden, iemand slaat of je krijgt een tafel op je voet.

Ik heb ook eens gelezen dat vloeken goed is (in het tijdschrift "De Kijk"). Als je het niet doet kunnen frustraties ophopen en deze kunnen zich dan explosief uiten. En explosief komt dan vaak overeen met vandalisme of geweldadigheid. Dan heb ik liever iemand die iets helemaal weg scheld dan dat er dingen worden gesloopt. Of dat iemand word gesloopt...

Wat is er mis met een ouderwetse oerschreeuw ;-)
Ik sta erom bekend hier in de buurt haha
Prima tegen frustraties en een heerlijke ontlading


Trouwens, ik vind het sowieso een verschil of je vloekt "in de lucht"/hardop, hoe zeg je dat, of dat je het doet in een geschreven stukje.
Meer mensen worden ermee geconfronteerd, je hebt een backspace knop (of gum ;-) ) je kunt even afkoelen voordat je reageert met een schrijfsel en het op een normale manier verwoorden.

Nu ja, het zal van persoon tot persoon verschillen...ik schrijf het woord G'd niet eens voluit.
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Plaats reactie