Niet WO2 gerelateerde boeken

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Arjen
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Oh, wat jammer zeg. Ik hoopte dat het echt was. Overigens heb ik er helaas geen tijd voor. Ik heb het erg druk met andere zaken.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Ik lees momenteel: Lise Meitner - A Life in Physics van Ruth Lewin Sime. Biografie van de beroemde chemica Lise Meitner. Hoewel dit boek deels natuurlijk alles met nazisme en antisemitisme te maken heeft gaat het boek niet zozeer over WO2.

Afbeelding
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Arjen
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Arjen »

"On sophistical Refutations" van Aristoteles is de kast in gegaan en
"On coming to be and passing away" is nu bezig verslonden te worden.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Leroy
Lid

Bericht door Leroy »

"Satanslied: De jacht van de CIA op Jezus" (waargebeurd verhaal, zojuist uitgelezen) In het boek gaat ook een groot gedeelte over de Nazi's het speeld zich nl. af van 1934 t/m 1949.
De titel mag misschien erg vaag klinken maar eenmaal het boek gelezen klopt het wel.
Leroy
Lid

Bericht door Leroy »

Ik heb weer 2 boeken gekocht.
• De Zwarte Engel
Beschrijving schreef:Een jonge vrouw wordt in New York ontvoerd. De daders denken dat niemand om haar geeft of naar haar op zoek zal gaan. Ze hebben het mis: privédetective Charlie Parker kan de wanhoop van haar moeder niet negeren. Hij duikt erin, hoewel zijn eigen jonge gezien gevaar zou kunnen lopen.

Als hij al snel met geweld te maken krijgt, realiseert Parker zich dat de verdwijning van dev rouw deel uitmaakt van een ouder geheim. Dat geheim is verbonden met een middeleeuwse "kerk van beenderen" in Oost-Europa, een bloedbad in een Frans klooster in 1944 en een mythische schat, de Zwarte Engel, die al sinds mensengeheugenis gezocht wordt door kwade geesten.

De Zwarte Engel is geen verzinsel. Hij bestaat echt, en zijn geheimen zouden weleens een heel ander licht op Pakers afkomst kunnen werpen.
• Het Lucifer Evangelie
Beschrijving schreef:Fiona 'Finn' Ryan, een jonge kunsthistorica, heeft werk gevonden als technisch tekenaar bij een grote opgraving in de Libische woestijn. Daar vindt Finn tijdens een verkenningstocht het lichaam van een archeoloog die een medaillon uit de Romeinse tijd bij zich draagt, met daarop gegraveerd de mysterieuze naam 'Luciferus'.

Bij het onderzoek naar de dood van de archeoloog blijkt dat sommige mensen bij de opgraving meer weten dan ze zeggen. Als er opnieuw een dode valt begint Finn te beseffen dat het medaillon de sleutel is tot een geheim waar door vele partijen naar wordt gezocht.
Weer ~770blz's aan leesvoer. :D
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Ik heb een tijdje terug het boek Schuwkind van P.F. Thomese gelezen. Voor mij is dit een van de boeken die me het meeste bij gebleven is, omdat er één bepaald gevoel ontzettend mooi in verwoord wordt.

De rede voor het schrijven van dit boek is voor Thomese het overleiden van zijn jong kindje geweest, de gevoelens die daarop volgde worden in een hele hoop korte stukjes heel mooi verwoord.

Het is een dun boekje, dat ik heb mogen lezen voor mijn Nederlands eindexamen (Havo). En dat in volgens mij de meeste boekhandels tegen een schappelijke prijs verkrijgbaar is.

Wat mij betreft een absolute aanrader.

Ik ben overigens geen grote lezer meer op het gebied van literatuur en dergelijke, maar dit boekje staat zelfs bij mij in de kast.

Michel.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Plaats reactie