Leden stellen zich voor - deel 4

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door JimK »

Aan alle bovenstaande,
Welkom op het forum!
Kurt Student schreef: ..............
Ik hoop dat dit voldoende is, en dat men mij ondanks mijn achtergrond kan accepteren.
..............
Thom.
Dit mag geen probleem vormen. Iemand mag niet afgerekend worden op wat een eerdere generatie voor een (politieke)keuzes heeft gemaakt. Een van oorsprong Duitser is net zo welkom om mee te praten/discussiëren over de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog als ieder ander.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door michiel01 »

Kurt Student schreef:
..............
Ik hoop dat dit voldoende is, en dat men mij ondanks mijn achtergrond kan accepteren.
..............
Thom.
Van Harte welkom Thom!
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Sjoerd »

Ik sluit me volledig aan bij Mgschutze. Van harte welkom en veel plezier op het forum Kurt! Je hebt in ieder geval een bijzonder interessant interessegebied!
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Frontovik
Lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 21 dec 2008, 12:31

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Frontovik »

Hallo iedereen :) ,

Ik ben Laurens ( Huizer) en ik kom uit Delft ( zh). Al een lange tijd kijk ik op dit forum en voelde me nu geroepen om mij te registreren :P.
Mijn intresse gaat al een tijdje uit naar het Rode leger, heb al enkelle spullen mbt een gewone infanterie soldaat.
Dit was het wel zo'n beetje, ik hoop veel te leren van dit forum :)
Greetz Laurens
Sovjet re-enactment groep
http://krasnyoktjabr.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

What ever happens, we have got
the Maxim guns, and they have not!
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door iknowdintoo »

Welkom Laurens!
Gebruikersavatar
tiger
Lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 25 jun 2008, 17:39
Locatie: België

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door tiger »

Frontovik schreef:Hallo iedereen :) ,

Ik ben Laurens ( Huizer) en ik kom uit Delft ( zh). Al een lange tijd kijk ik op dit forum en voelde me nu geroepen om mij te registreren :P.
Mijn intresse gaat al een tijdje uit naar het Rode leger, heb al enkelle spullen mbt een gewone infanterie soldaat.
Dit was het wel zo'n beetje, ik hoop veel te leren van dit forum :)
Greetz Laurens
Laurens heet u welkom :P

groetjes
Laurens
echodelta
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 dec 2008, 21:21

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door echodelta »

Hallo allemaal.

Mijn naam is Eelke Dijkstra, 37 jaren jong en woonachtig in Burgum.

Ik ben sinds mijn jongste herinnering al geinteresseerd in de Tweede Wereldoorlog, vooral als het gaat om de Duitse strijdkrachten.
Ik verzamel al jaren boeken over WO2 en sinds een paar jaren ook militaria.
Ben me de laatste tijd wat meer gaan richten op de Waffen SS.

Ik heb me aangemeld op dit forum om kennis op te kunnen doen en om hobby-genoten te kunnen ontmoeten.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door sobel »

welkom
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door michiel01 »

Van harte welkom, weer een Duits verzamelaar erbij, gelukkig zijn er nog mensen met smaak :evil:

We zien je graag in de as-mogendheden sectie!
Melvin_
Lid
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jan 2009, 19:10

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Melvin_ »

Hallo allemaal!

Mijn naam is Melvin en ik woon in Haarlem. Ik ben 17 jaar en werk fulltime bij een onderdeel van Porsche.
Wellicht zijn er enkele mensen die mij (Tuniaz) kennen. Dat kan, ik heb een lange time-out gehad. Ik kreeg een vriendin en begon full-time te werken en heb dus weinig tijd gehad voor mijn hobby. Maar nu wil ik er echt weer tijd in gaan steken en met een nieuw account maak ik weer een frisse start en ga er flink tegenaan!

Anyway, ik verzamel voornamelijk Duits. Ik heb geen compleet museum, maar mijn vitrine is toch aardig vol geraakt. Vooral documenten trekken mijn intresse. Ook heb ik het 1 en ander aan U.S. spul, een Bronze Star in doosje en wat kleine dingen. Foto's volgen :)
Ik heb ook een aardige bibliotheek met boeken (en ik lees ze ook nog! :P ) opgebouwd en een aardige DVD-collectie opgebouwd met betrekking tot de oorlog.

Waarom ben ik gaan verzamelen?
De Tweede Wereldoorlog heeft altijd mijn intresse getrokken. Van jongs af aan al. Me opa vertelde er wel eens wat over. En ik zag wel eens een film op tv. En dat was toch intressant. Maar ik wist nooit dat je het kon 'verzamelen' en als hobby kon hebben. Totdat ik iemand er over hoorde. Toen ben ik opzoek gegaan naar forums en veel info gezocht op internet (leuk tijdsverdrijf) en al snel had ik me eerste dingetjes gekocht.

Voor vragen etc. een pb :)

Met vriendelijke groet,

Melvin
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door coco »

Welkom terug ouwe, have fun!

mvg,
coco
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
pistole38
Lid
Berichten: 252
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:35
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door pistole38 »

Hallo.

Mijn naam is Dennis (26) en ik ben al geinteresseerd in de tweede wereld oorlog sinds ik een klein kind was.
Een tijdje geleden heb ik mijn eerste militaria gekregen van mijn schoonmoeder. Zij had de zolder opgeruimd
en kwam hier nog wat spulletjes tegen die achtergelaten waren door Duitsers en Geallieerden in haar ouderlijk huis
na de tweede wereldoorlog. Dit huis stond in voerendaal en was in september 1944 afwisseld in bezit van "old hickory"
en de Duisters. Er lag oa een gevulde gasmaskerbus (complete inhoud in geweldige staat), een veldfles en een garand
bajonet. Ik heb geprobeerd of het nog mogelijk was om meer te weten te komen van de eigenaar van het gasmasker,
want op de bus stond een naam en een nummer.
Dit heeft mijn interesse aangewakkerd! Maar ik ben vooral op dit moment aan het rondkijken en niet aan het kopen.
Als het goed is krijg ik morgen wel een origineel holster voor een P.38. Ik had als tip gekregen om hier eens te kijken
hoe je het leer het beste kan onderhouden. Dus hopelijk kan ik via dit forum een blikje "leerdressing" kopen. Ik zag
net dat ik alleen nog niet kon posten in "aangeboden/gezocht".

Groeten,
Dennis
Laatst gewijzigd door pistole38 op 20 jan 2009, 08:50, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.pistole38.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Frontovik
Lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 21 dec 2008, 12:31

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Frontovik »

Welkom Dennis :D
Sovjet re-enactment groep
http://krasnyoktjabr.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

What ever happens, we have got
the Maxim guns, and they have not!
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door rutger »

Biomass schreef:Hallo.

Ik zag
net dat ik alleen nog niet kon posten in "aangeboden/gezocht".

Groeten,
Dennis
Welkom Dennis.
Wat betreft het niet kunnen plaatsen in aangeboden/gezocht: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?f=45&t=17060
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
leechan007
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 30 jan 2009, 16:49
Locatie: vlaanderen

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door leechan007 »

hallo ik leechan007 ik ben 13. mijn hobbys zijn wo1 en wo2 spullen verzamelen films kijken en gamen

dat was het denk ik :)
Jedem das Seine

TORA ! TORA ! TORA !
Plaats reactie