Leden stellen zich voor - deel 4

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Stafford »

Hallo ik ben robbert 35 jaar jong, getrouwd en 1 zoontje van 2 jaar en een 2e kind op komst ben woonachtig in den helder waar ik werk als voorman sloper / DTA-a ( voorman) asbestsaneerder en ben eigenlijk aangestoken voor intresse in wwII door mijn oma die er altijd openlijk over vertelde met de schoenendoos daarin had ze alles bewaard, Bonnenboekjes, duits leger compas ( had ze gestolen van een duitse officier die bij hun ingelegerd zat), duitse luger ( zelfde verhaal als het compas) en foto's van de schuren van haar ouders waarin de voertuigen van de duitsers stonden doorzeeft met kogels en nog meer paperassen.

Het verhaal was dat haar ouders ( mijn overgrootouders) een grote boerderij hadden in terborg en die hadden de duisters ingenomen en verbleven daar en als er dan engelse of amerikaanse bommenwerpers over vlogen seinde me oma en beschoten ze de schuur e.d ze heeft ook nog een hele tijd gewerkt voor het rode kruis waar ze met de bakfiets naar de grebbenberg fietste en daar met norrit joden hielp ontsnappen ze deed dat in hun mond en zei dan dat ze keelsmesse ( als ik het zo goed schrijf.. is/was een erge ziekte waardoor de mond zwart uitsloeg) en dan namen ze die mensen mee op de bakfiets naar terug naar een hospitaal of een onderduikadres daarvoor heeft ze ook een herineringsmedaille gehad van het rode kruis die ik wel hier thuis heb de schoenendoos is tijdens de verhuizing en overlijden van me oma "verdwenen"..... mijn vrouwtje is ook erg geintreseert in wwII en heeft er veel boeken over dus vandaar dat het ook is gebleven eigenlijk...

dit is eigenlijk een kort verhaaltje van mezelf en hoe mijn intresse is ontstaan zijn er vragen/opmerkingen hoor ik ze graag en zal ik ze graag beantwoorden !!
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door coco »

In Nederland woonachtig? dan hoop ik dat je een vergunning hebt met die luger anders ben je niet legaal bezig.
Anyway welkom!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Stafford »

coco schreef:In Nederland woonachtig? dan hoop ik dat je een vergunning hebt met die luger anders ben je niet legaal bezig.
Anyway welkom!
Goed lezen de schoenendoos is om een of andere reden tijdens verhuizen en/of overlijden van me oma verdwenen met inhoud !!! dus ik heb geen luger in huis de rest ook niet helaas alleen deze rode kruis 1940/1945 medaille en brouche of.... ( rood, wit, blauwe en oranje lintjes en een afbeelding van juliana)
Afbeelding
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
edan
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2011, 10:01
Contacteer:

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door edan »

Hallo Forumleden,

Mijn naam is Ed, ik ben 54 jaar en altijd heel geïnteresseerd geweest in alles met WO2 te maken heeft.
Al van jongs af aan was ik gefascineerd door de verhalen van mijn ouders die de oorlog hebben meegemaakt.
Gedurende de oorlog hebben ze onderduikers in huis gehad, op het einde van de oorlog ook onderdak geboden aan een gewonde Duitse soldaat.
Vlakbij het huis stond een loods van het Duitse leger en zoeklichten.
Het huis is op het einde van de oorlog gebombardeerd en gedeeltelijk afgebrand, het enigste wat nog overeind stond waren de buitenmuren.
In de bossen rond het ouderlijk huis zijn nog steeds de loopgraven en bunkers te zien. Ik heb hier als kind veel gegraven en divers oorlogstuig gevonden.
Heel jammer dat ik in loop der jaren mede door verhuizingen veel ben kwijtgeraakt.
Als kind besteedde ik veel van mijn zakgeld aan boeken over WO2, deze heb ik gelukkig nog allemaal.
In 2009 ging eindelijk een wens in vervulling en heb ik de Invasiestranden in Normandië bezocht, het was zeer indrukwekkend.
De bedoeling is om nog eens terug te gaan want 1 week is veel te kort om alles te bezichtigen.
In 2011 heb ik veel plaatsen bezocht van het Ardennenoffensief.
Plannen heb ik nog genoeg en hoop in de toekomst nog meer te kunnen bezoeken.
Ook sta ik op de wachtlijst voor een adoptiegraf van een Amerikaanse soldaat.
Ik hoop op dit forum nog veel informatie op te doen over plaatsen, musea en foto's.
Reisverslagen en foto's van Normandië en de Belgische Ardennen staan op mijn vakantiehomepage.
http://www.etiebax.nl/index.php?page=va ... ping&id=23
http://www.etiebax.nl/index.php?page=va ... ping&id=27
Zie ook het fotoboek van 2009 en 2011.
Gebruikersavatar
DennisV
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 nov 2011, 18:38
Locatie: Venlo

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door DennisV »

Hallo medehobbyisten,

Ik ben Dennis uit Venlo.
Ondertussen alweer 19 jaar waarvan ik al 10 jaar een WO2 geïnteresseerde ben.
En sinds 8 jaar zoek ik de oorlogsresten op met een detector.
Sommige forumleden kennen me misschien wel van OVO, waar ik ook regelmatig actief ben.

Ik begon de detectorhobby met een Black Knight 1, die werd opgevolgd door een Bounty Hunter Discovery 2200, welke nu reserve staat voor mijn XP ADX 200.
En de voorganger van die XP was de garrett ace 250.
Een garrett ace 250 is in mijn ogen te gevoelig, hoe je de instellingen ook hebt staan.
En even voor de duidelijkheid, ik neem nooit explosieven mee.
Als ik explosieven vind, meld ik die altijd.

Ik verzamelde ongeveer 8 jaar alles wat ik vond en wou kopen.
En qua grote valt mijn verzameling op zich nog wel mee, maar door de grote hoeveelheid bovo's heb ik toch plaatsgebrek.
Ik ben daarom mijn verzamelgebied gaan veranderen.
Dat is nu Venlo tijdens WO2 geworden.
En zo ben ik ook op dit forum gekomen.
Ruim 2 jaar geleden werd hier blijkbaar een fotoalbum verkocht met foto's van de Frederik Hendrik kazerne te Blerick.
Hier kwam ik bij uit met google, alleen veel te laat.
Ik heb intussen mijn verzameling al aardig op orde, en al enkele leuke Venlo relics die echt bij mijn verzameling passen.
Onder andere een foto welke vanuit een bommenwerper is genomen.
Daar zie je de bommen richting het vliegveld gaan.
Die foto heb ik ook gedeeltelijk als mijn avatar ingesteld.

In de 10 jaar dat ik me bezighoud met WO2 heb ik wel wat kennis opgebouwd van verschillende voorwerpen en dergelijke.
Hopelijk kan ik hiermee nog iemand helpen, zoals andersom ook al is gebeurd.

M.V.G.

DennisV
‘‘Bombs away’’
Fliegerhorst Venlo, Date Unknown
A. de Koster
Lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 18 nov 2011, 04:18
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door A. de Koster »

Ik ben Adrie de Koster, 37 jaar vader van 2 en getrouwd (al weer 13 jaar). Zelf heb ik 4 jaar in dienst gezeten als wachtmeester bij de pantserluchtdoelartillerie in Ede momenteel ben ik na vele omzwervingen werkzaam als procesoperator bij een fabriek hier in de buurt (Sas van Gent) en sinds kort steeds meer geintresseerd in WO 2. Ik ben eigenlijk van origine een WO 1 verzamelaar en ga ook regelmatig op vakantie naar de voormalige WO 1 slagvelden. Nu wil ik mijn kennis verbreden op WO 2 gebied.
Naast de honger naar kennis heb ik ook een eigen website sinds een jaar waar ik zelf materiaal te koop aanbied genaamd http://www.collectors1900.com. Zelf ben ik veel bezig met het gebeuren hier in Zeeuws Vlaanderen zowel WO 1 als WO 2 waarbij in WO 2 zeer veel en heftig is gevochten. Ik hoop hier nog een hoop te leren en niet te vergeten een zeer leuke tijd te hebben maar als ik dat zo hier eens heb doorgelezen ga ik op beide punten aan mijn trekken komen.
Heb je vragen of opmerkingen, ik hoor het graag!!

Met vriendelijke groeten,

A3
edan
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2011, 10:01
Contacteer:

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door edan »

Hallo Adrie,
Welkom dan.
Net je website bekeken en ziet er goed uit.
Veel materiaal zien we.
Groeten
A. de Koster
Lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 18 nov 2011, 04:18
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door A. de Koster »

Dank je Edan! Voor de complimenten.
http://www.zeeland1914-1918.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door michiel01 »

Een hartelijk welkom aan onze nieuwe leden!
A. de Koster
Lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 18 nov 2011, 04:18
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door A. de Koster »

Dank je!!
http://www.zeeland1914-1918.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Kugelblitz »

Welkom mannen!
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Stafford
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 okt 2011, 10:27
Locatie: 0223

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Stafford »

Hartelijk welkom !!!
Man schlägt jemanden mit der Faust und nicht mit gespreizten Fingern. Heinz Guderian (June 17, 1888 – May 14, 1954)
edan
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2011, 10:01
Contacteer:

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door edan »

Dank jullie wel dan
kafra
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2011, 15:03

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door kafra »

hoi hoi
ik ben dus Hans(kafra)
47 jaartjes jong.
getrouwd, hebben 2 kids(21 en 17) allebei meiden.
hobby is fotografie, ben geen verzamelaar zoals de meesten van dit forum.
ben wel geinteresseerd in van alles en nog wat, bv. foto's maken van militaria.
ben eigenlijk op zoek naar leuke locaties om er wat plaatjes te schieten.
wij wonen in Heerlen.
groet Hans(kafra)

mocht je iets willen weten, vraag het me gewoon, waar mogelijk krijg je antwoorden.
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Stefan »

Welkom Hans, heel veel (lees) plezier op ons Wo2 forum.
Wat leuk dat er weer een Limburger bij is. (ich bun dr auch eine)

Groetjes Stefan.
Plaats reactie