Leden stellen zich voor - deel 4

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Alsnog van harte welkom dan Moengoman!
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Moengoman
Lid
Berichten: 838
Lid geworden op: 21 okt 2006, 05:07
Locatie: Moengo, Suriname

Bericht door Moengoman »

mannerheim schreef:
Moengoman schreef: O ja, de Achterhoek is natuurlijk veel mooier dan Zuid-Limburg.
_/-\o-

Dat je groen links stemt en geen discipline hebt, is nog tot daar aan toe.
Maar zulke uitspraken kunnen niet hè. :wink:
Ha, een geestverwant. :lol:
Inmiddels heeft iedereen ook wel begrepen, dat ik van black jokes houd. :P Zie ook mijn kleine bijdrage aan de grappendraad.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Moengoman schreef:
Inmiddels heeft iedereen ook wel begrepen, dat ik van black jokes houd..
Ik ben niet meer alleen. _/-\o_
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Ergens in Nederland
Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 jun 2007, 09:50
Locatie: Emmen
Contacteer:

Erik Zwiggelaar (Ergens in Nederland)

Bericht door Ergens in Nederland »

Hallo

Ik ben dus Erik en verzamel militaria sinds de jaren tachtig... Het loopt een beetje uit de hand... maar het blijft leuk!!!!!

Ik zeg altijd dat ik erfelijk belast ben wat betreft het verzamelen van voorwerpen. Mijn moeder is ook een verzamelfreak en we gaan regelmatig met elkaar op stap voor het uitbreiden van de verzamelingen. Dat is leuk! Daarnaast ben ik van kleins af aan geïnteresseerd geweest in de geschiedenis en in het bijzonder de oorlogsgeschiedenis.

Het verzamelen is in het begin van de jaren 80 begonnen. Iedere zondag naar Oma in Erica. In de oorlog was achter het huis een Amerikaanse bommenwerper (B17G) neergestort en als je goed zocht, kon je nog zo op de grond voorwerpen vinden. Dat is natuurlijk interessant, vooral als je even later rondloopt met een metaaldetector en allerlei voorwerpen uit de veenbodem haalt. Mijn oudste broer had bovendien een Bencobus (een plastic bus waar chocoladepoeder voor chocolademelk in zat) met hulzen. Deze hulzen, de vliegtuigonderdelen, een oud Duits broodmes, een Duitse veldfles en een Engelse tent waren de eerste voorwerpen van de verzameling. Deze voorwerpen zijn nog allemaal in mijn bezit.

Eerste zaten de voorwerpen in een schoenendoos in de kast, later in een vitrine op de zolder, vervolgens in een eigenruimte in een slaapkamer in de schuur, daarna een garage en nu is de verzameling dan terecht gekomen in een verzamelruimte van 50m2. Deze ruimte is ook alweer te vol. Verder zoeken dan maar naar een volgende ruimte.

Afbeelding


Groet Erik
http://www.ergensinnederland1939-1945.nl
Laat WOII de laatste zijn geweest...... Respecteer iedereen!
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Welkom Erik :wink:

Ik heb je site al even bezocht en die is echt de moeite waard...
Je hebt al een héél mooie collectie :)
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Ergens in Nederland
Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 jun 2007, 09:50
Locatie: Emmen
Contacteer:

Bericht door Ergens in Nederland »

Thanks :oops:
Laat WOII de laatste zijn geweest...... Respecteer iedereen!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Welkom, maar even een opmerking, moet die site er nu elke keer onder? Ik kom die werkelijk waar in elk topic op elk forum wel tegen bijna.

Verder zeker leuke site, en hopelijk vermaak je je hier een beetje ;).
Ergens in Nederland
Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 jun 2007, 09:50
Locatie: Emmen
Contacteer:

Bericht door Ergens in Nederland »

Waarom niet.... is het een probleem of in strijd met de regels? Waarom een probleem maken als die er niet is? Als die er wel is hoor ik het graag pas ik een en ander direct aan..

Groet Erik
Laat WOII de laatste zijn geweest...... Respecteer iedereen!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Het kan als storend worden ervaren, maar het is voor zover ik weet niet tegen de regels.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Het is niet dat ik me er zo erg aan stoor hoor, maar het viel me gewoon op. That's all. :wink: Nu weer on-topic lijkt me :)
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Je kan het adres van de site ook gewoon in je onderschrift plaatsen... te doen in je profiel.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Saveria
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2007, 14:05
Locatie: Kinrooi (Belgisch Limburg)

Bericht door Saveria »

Hallo iedereen

nu de topic dus gevonden waar ik mezelf kan voorstellen :p

Ik ben Kevin, 20jaar & woon in het boerendorpje Molenbeersel (gemeente Kinrooi) in Belgisch Limburg.

Ik heb een metaaldetector gekocht sinds 18mei 2007.
Ik ben al jaren geintereseerd in millitaria & in bodemvondsten.
Zoals (denk ik) vele anderen ben ik erg geintereseerd in millitaria uit de Hitler-periode.

Mijn interessegebieden zijn overigens erg ruim.
Ik ben blij met bijna alles wat ik vind. gaande tot kogelpuntjes, hulzen, rotte muntjes, leesbare muntjes, keuringsloodjes, religieuze voorwerpen, etc etc

Ik ben lid van een detectorforum genaamd Detectorvrienden Vlaanderen (DVVL) . Wordt ook regelmatig millitaria geplaatst.
Anywayz, ik zal eens rondkijken op dit forum. lijkt me erg informatierijk forum te zijn hier.


groetjes,
Kevin / Saveria
Metaaldetector amateur sinds 18mei '07 met de Garrett Ace 250 :)
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Welkom :)
Never Back Down
Gebruikersavatar
George S Patton
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2007, 15:47
Locatie: Hilversum

Bericht door George S Patton »

Hallo iedereen

Ben al jaren geintereseerd in de Eerste en tweede wereldoorlog..
Ik spaar en lees veel over deze tijden ben al 2 jaar lid van het Stiwotforum en ben benieuwd wat er hier allemaal gebeurd!!
God of our Father,who by land and sea has ever Led us on to victory, please continue your inspiring Guiddance in the greatest of our conflicts.(Patton) (Bij het stiwot bekent als Hanzel
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Van Harte welkom!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Plaats reactie