Tja, na lang "meelezen" toch maar eens geregistreerd en nu bezig aan mn eerste post dmv mezelf even voor te stellen
Mijn naam is Richard, 29 jaar en woonachtig in het midden van het land.
Van jongs af aan wel een beetje geinteresseerd geweest in WO2, mede doordat mijn opa en oma, in de oorlog onderduikers hadden. En later bleek de opa van mn buurjongen in het verzet gezeten te hebben.
Dit was als klein jongetje natuurlijk reuze interessant en vroeg mijn opa en oma dan ook de hemd van het lijf!
Later is de interesse wel wat verwaterd, al kijken mijn vriendin en ik alle WO2 films die we kunnen vinden.
Afgelopen Juni ben ik naar de 65th D-day memorial in Normandië geweest en daar is het vuurtje echt aangewakkerd.
4 dagen lang de benen onder je kont vandaan lopen (en gas geven op de motor) om maar zoveel mogelijk te zien
In Normandië nog met een veteraan in gesprek geraakt, die was er met zn hele familie, en dat was echt verdomd interessant. Al zullen de verhalen in de loop der jaren geromantiseerd zijn, en meneer had al wat biertjes op

, het blijft info uit eerste hand. Wat die man me vertelde, wat hij meemaakte..pffff heftig hoor!
Dat is voor mij de reden geweest om weer actief/actiever met de WO2 bezig te zijn. Verzamelen weet ik nog niet, maar boeken lezen, docu's/films kijken en dit forum tot de laatste letter afstruinen, dat zeker!