Mij lijkt het wel een goed kabinet

Het is eigenlijk de enige optie, maar deze heeft amper kans van slagen. Dat wordt weer naar de stembus binnen een jaar gok ik. Zowel Bos als Balkenende zullen namelijk water bij de wijn moeten doen en een aantal van hun beloftes moeten laten vallen. Dat willen ze zelf niet en dat hebben hun kiezers ook niet gewild.rik3445 schreef:Er is 1 mogelijkheid alleen ik denk dat Bos het daar niet mee eens is namelijk: CDA, Christen Unie, en PVDA.
Laten we eerst eens afwachten hoe de gesprekken straks gaan. Het is voor Bos zeer interessant om "hard to get" te spelen, en vooral om het CDA eerst nutteloze besprekingen te laten voeren met de SP, door te stellen dat ze dat verplicht zijn: maar ondertussen te weten dat het vrijwel onmogelijk is. Dat 't slecht is voor het land om lange formatie rondes in te gaan doet hem dan ook niets: zolang je maar maximale winst haalt voor de partij met het grootste verlies van de verkiezingen. Ik hoorde de VVD heel sportief reageren op hun verlies - minder groot verlies dan bij de PvdA overigens - maar bij de PvdA hoorde ik alleen maar slechte verliezers: het enige wat ze konden was wijzen naar andere verliezers en winst bij de SP.Jonhy Frost schreef:Bos en Balkenende vertikken het om samen te werken
Nou zoals jullie misschien uit vorige topics weten, ben ik christelijk opgevoed enz. nou ik denk dat het goed is als je 2 christelijke partijen in het kabinet hebt en dan doe je PVDA erbij. Christen unie is meer links dan rechts maar het is een christelijke partij en PVDA is ook links en cda rechts ik denk dat juist dat klikt, ik ben dan geen fan van Wouter Bos maar ik wil ook wel is zien welke ideeen hij gaat uitvoeren en op welke wijze hij dat gaat doen.Auke schreef:Het is eigenlijk de enige optie, maar deze heeft amper kans van slagen. Dat wordt weer naar de stembus binnen een jaar gok ik. Zowel Bos als Balkenende zullen namelijk water bij de wijn moeten doen en een aantal van hun beloftes moeten laten vallen. Dat willen ze zelf niet en dat hebben hun kiezers ook niet gewild.rik3445 schreef:Er is 1 mogelijkheid alleen ik denk dat Bos het daar niet mee eens is namelijk: CDA, Christen Unie, en PVDA.
Rik, waarom lijkt dit je een goed kabinet?
jij bepaald toch niet of ik dat grappig vind of niet..Jonhy Frost schreef:@ Mike, daar is niets grappigs aan....
@Sjoerd, inderdaad, maar het wordt iig geen helemaal rechtse of helemaal linkse regering, CDA wordt gedwongen om te 'mengen'.
And what about het leger halveren?Peter schreef:Dat zijn ook punten waar ik het niet mee eens ben, maar de SP heeft goede punten als het om onderwijs en de zorg gaat. Ik heb altijd PvdA gestemd, en vond dat de PvdA niet standvastig genoeg was. Daar ik een sociaal ingesteld persoon ben en met afkeer de afbraak van de sociale sector heb gezien heb ik voor de SP gekozen. Ik vind dat de sterke schouders de zwaarste lasten moeten dragen, en ik betaal dan ook meer belasting! Wel is het zo dat men dingen in perspectief moet zien: werken moet lonen, en bovendien is het van ieder die lichamelijk en psychisch gezond is de enige acceptabele manier om een inkomen te hebben.
Ik ben van mening dat veel van wat je noemt ook een beetje stemmingmakerij is van de rechtervleugel, hoewel er wel een kern van waarheid in zit. Ik vind het niet erg te betalen voor de sociaal zwakkeren, en ik vind ook dat iedereen gelijke kansen moet krijgen om zich te ontwikkelen. Mensen die moedwillig hun kansen verspelen moeten daarvan de gevolgen dragen. Ik persoonlijk kan me niet voorstellen dat iemand tevreden kan zijn met een marginaal bestaan.... en het meestal beter kunnen hebben.
Ik kan me niet voorstellen dat mensen niet weten dat de SP afstamt van de Communistische Partij. Marijnissen wordt te pas en te onpas met Mao vergeleken, dus mensen die dat niet hebben opgemerkt hebben de afgelopen jaren onder een steen gezeten.Sjoerd schreef:Ik begrijp echt niet hoe zoveel mensen kunnen kiezen voor een partij die claimt sociaal en democratisch te zijn, maar die:
-is voortgekomen uit communistische partijen/gedachten, terwijl een partij die in haar naam openlijk uitkomt voor communisme geen kans maakt in dit land. (Weten al die kiezers eigenlijk wel waar de wortels van de SP liggen?)
Nee hoor, daar klopt niets van. De SP wil echter voorkomen dat er te gemakkelijk over euthanasie gaat worden gedacht. Om het in de woorden van de SP zelf te zeggen;-tegen eigen keuze om euthanasie te laten plegen is. (Mensen die ondraaglijke pijn hebben, mogen van de SP in principe niet zelf kiezen om dood te gaan ('euthanasie mag niet normaal worden'))
SP schreef:Mensen moeten bij ondraaglijk en uitzichtloos lijden kunnen kiezen voor een menswaardige dood en daarbij kunnen rekenen op professionele ondersteuning. Mensen mogen echter nooit in een situatie worden gemanoeuvreerd waarin ze moeten rechtvaardigen waarom ze niet voor euthanasie kiezen, of waarin andere omstandigheden de keuze beïnvloeden, zoals tekortschietende zorg, onvoldoende deskundige palliatieve zorg of eenzaamheid.
In de beroepsopleidingen en beroepspraktijk van verpleegkundigen en artsen dient meer aandacht te komen voor stervensbegeleiding en palliatieve zorg. In elke regio moet een palliatief team beschikbaar zijn ter ondersteuning en advisering van artsen bij begeleiding van terminale patiënten. Zorg in hospices en palliatieve units in verpleeg- en verzorgingshuizen moet voldoende beschikbaar en gefinancierd worden. Thuiszorg bij terminale patiënten moet onbeperkt beschikbaar zijn.
Nee, de SP zegt 1.500 agenten vrij te maken voor werk op straat in wijkteams. Er staat nergens iets over 1.500 nieuw aan te nemen agenten. Dit houdt in dat de SP zich ervoor in wil zetten dat agenten minder bezig zijn met allerhande administratieve handelingen, die ook door regulier administratief personeel kunnen worden verricht, en de agent meer op straat wil zien. Hierbij geeft de SP aan dat ze hiermee met name doelen op dorpsagenten en wijkagenten.- zegt 1500 extra agenten aan te nemen en dan ook nog verwacht datde politie alle aangiften uitgebreid gaat onderzoeken. (Daar heb je wel iets meer als 1500 agenten voor nodig en de politie komt nu al amper aan mensen.)
Voila, de tegenbegroting van de Sp voor 2007; een beter Nederland voor hetzelfde geld. Hierin staat dat de SP € 6,8 miljard bespaart en € 1,3 miljard extra inkomsten boekt op zaken als bureaucratische controles in de zorg.- Bij ieder punt zegt meer mensen in te zetten, die beter betaald worden en nergens zegt waar die mensen en dat extra loon dan vandaan moeten komen.
Juist, omdat er in de ogen van de SP meer misbruik van de regeling wordt gemaakt dan dat dez een werkelijk positief effect op de criminaliteit of het gevoel van veiligheid laten zien. Dat heeft onder andere te maken met de hierboven al genoemde prestatienorm voor de politie. De politie schrijft gemakkelijk een extra bekeuring uit, zelfs wanneer het een licht vergrijp betreft als het fietsen zonder licht. Dat blijkt wel uit het feit dat 9% van alle bekeuringen voor het niet dragen van een ID-bewijs wordt gegeven aan kinderen van 14 of 15 jaar. Dat houdt dus in dat dagelijks gemiddeld 10 kinderen van die leeftijd een boete krijgen. Die boete wordt vervolgens door de ouders betaald, waardoor niemand er iets mee op schiet, behalve de overheid.- de identificatie plicht in zijn geheel wilt afschaffen, waardoor iemand die een bekeuring krijgt weer een valse naam en adres kan opgeven (de agent kan het toch niet controleren) en dus met zijn daad weg kan komen.
Daar heb ik geen mening over, wellicht is het omdat kleinere partijen nu voor een groot deel door de overheid worden gefinancierd en in stand worden gehouden. Hierdoor komt de onafhankelijke positie van overheid en partijen in het geding.- zegt voor een betere democratie te staan, terwijl ze de overheidssubsidie aan partijen wilt bevriezen en de hoogte af wilt laten hangen van leden aantal. Hierdoor komen kleinere partijen moeilijker aan geld om hun boodschap onder de aandacht te brengen en zal de democratie dus niet beter worden, maar slechter.