Slowchat topic - deel 13

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

ik HAAT me verjaardag op 6 december, BAH


verjaardagen vind ik zoiezo zo nep altijd :P
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Mike.H schreef:ik HAAT me verjaardag op 6 december, BAH


verjaardagen vind ik zoiezo zo nep altijd :P
Hoe kun je je eigen verjaardag haten ? Dan haat je je eigen geboorte ? Dus haat je jezelf....dat is dan wel weer een goed voorbeeld van zelfkennis trouwens.

Tevens schrijf je dat je verjaardagen nep vind....waarom vier je je verjaardag dan als je die haat ? Als je 'm niet viert hoef je 'm ook niet te haten. Als je 'm wel viert dan klopt je tweede zin niet....je bent oud genoeg om zelf te bepalen of je je verjaardag viert of niet.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Volgens de wijze worden mag je niet haten charly heb je zelf gezegd :wink: hoogstens een hekel hebben aan 8) :lol:

Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

alex schreef:Volgens de wijze worden mag je niet haten charly heb je zelf gezegd :wink: hoogstens een hekel hebben aan 8) :lol:

Alex
Dat is juist Alex. Dus als je in mijn vorige tekst overal waar 'haat' (of iets van die strekking) staat gaat vervangen door 'hekel hebben' dan is de conclusie dat Mike H. een hekel heeft aan zichzelf. :wink:

Heel goed Alex dat je me even daarop wijst :lol:
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Ik vind een verjaardag geen probleem :P De hele dag een beetje handjes schudden en taart eten en geld en cadeaus krijgen :P
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Vandaag patient overleden in mijn bijzijn... Ben bang dat als ik morgen weer begin, tijdens mijn dienst de volgende zal overlijden... Ik werk niet eens in een hospice.

Maarja kreeg gisteren superlieve SMS van Ellen :D Als ik die telkens teruglees kan ik de hele wereld weer aan :oops: *)(*

779
Gebruikersavatar
leieboordbewoner
Lid
Berichten: 609
Lid geworden op: 07 dec 2005, 14:34
Locatie: Oeselgem a/d Leie (B)
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

Ook al zit je jaren in het de gezondheids/verzorgingssector, ik denk niet dat je daar aan went... Hoe kan je daar met omgaan? De knop omdraaien door te zeggen: "het is mijn beroep, dan gebeuren zulke dingen" lukt waarschijnlijk niet...
For King & Country
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Het is erger als iemand plotseling overlijdt, of dat het een jong iemand is. Deze man was in de 80 meen ik, en vreselijk ziek en had ook heel veel pijn ondanks continue morfine toediening. Het is het beste voor deze man. Maarja, het zal nooit wennen...

779
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Dat is inderdaad zwaar.... daar wen je -denk ik- nooit aan. Dit kom je ook tegen als je in de zorg werkt.... Geboorte maar ook de dood horen bij het leven.
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Charly1975 schreef:
Mike.H schreef:ik HAAT me verjaardag op 6 december, BAH


verjaardagen vind ik zoiezo zo nep altijd :P
Hoe kun je je eigen verjaardag haten ? Dan haat je je eigen geboorte ? Dus haat je jezelf....dat is dan wel weer een goed voorbeeld van zelfkennis trouwens.

Tevens schrijf je dat je verjaardagen nep vind....waarom vier je je verjaardag dan als je die haat ? Als je 'm niet viert hoef je 'm ook niet te haten. Als je 'm wel viert dan klopt je tweede zin niet....je bent oud genoeg om zelf te bepalen of je je verjaardag viert of niet.
Dan concludeer je dat verkeerd, ik vind het een rotdatum zo goed? ik haat me eigen geboorte niet, maar ik vind de winter zoiezo niks, behalve als er sneeuw ligt ;).

en verjaardagen vind ik altijd zo nep omdat iedereen altijd zo overdreven aardig tegen je gaat doen, net alsof je de rest van het jaar niet aardig bent geweest ofzo :P
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

Mike.H schreef:en verjaardagen vind ik altijd zo nep omdat iedereen altijd zo overdreven aardig tegen je gaat doen, net alsof je de rest van het jaar niet aardig bent geweest ofzo :P
Precies Mike!!! Dat is net als verjaardagsfeestjes. Mensen zien elkaar een heel jaar niet, maar vreten en zuipen de ander wel arm op zijn of haar verjaardag. Dat klopt gewoon niet. Als ze naar huis gaan zeggen ze tegen elkaar: "Ik zal gauw weer eens langskomen," vervolgens duurt het weer een jaar voordat ze elkaar op dezelfde verjaardag weer ontmoeten en hetzelfde ritueel zich herhaalt.

Dat is ook mijn reden waarom ik feestjes geregeld afzeg en later zelf wel even ga feliciteren. Ik haat ( :wink: ) dat schijnheilige gedoe! Ze houden elkaar voor de gek.
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Jaja nog 2 weken en dan benk alweer 19 :shock: Als je werkt is een jaar echt helemaal niks :?

alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Nog 19 dagen, en dan word ik 18. :D

En hier duurt een jaar ook niet zolang, maar ik zit dan ook nog steeds op school. :P
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Damn, beetje drukke toetsweek deze keer :O
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Bigshot schreef:
Mike.H schreef:en verjaardagen vind ik altijd zo nep omdat iedereen altijd zo overdreven aardig tegen je gaat doen, net alsof je de rest van het jaar niet aardig bent geweest ofzo :P
Precies Mike!!! Dat is net als verjaardagsfeestjes. Mensen zien elkaar een heel jaar niet, maar vreten en zuipen de ander wel arm op zijn of haar verjaardag. Dat klopt gewoon niet. Als ze naar huis gaan zeggen ze tegen elkaar: "Ik zal gauw weer eens langskomen," vervolgens duurt het weer een jaar voordat ze elkaar op dezelfde verjaardag weer ontmoeten en hetzelfde ritueel zich herhaalt.

Dat is ook mijn reden waarom ik feestjes geregeld afzeg en later zelf wel even ga feliciteren. Ik haat ( :wink: ) dat schijnheilige gedoe! Ze houden elkaar voor de gek.
hahaha precies dat bedoel ik nou!
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gesloten