Mooiste vliegtuig
- Mike.H
- Lid
- Shifty
- Lid
- Contacteer:
Re: Mooiste vliegtuig
Transport: Douglas C53-D Skytrooper - USAAF S/N 42-68835: C/N 11762 (foto2)
Een kist met een verhaal ! Ik had hem gespot tijdens mijn reis naar Californië. Prachtig gerestaureerd !
Bommenwerper: Junkers-JU-87 Stuka
Fighter : P51 Mustang
Transporthelikopter: Huey
Aanvalshelikopter: AH-64 Apache
Een kist met een verhaal ! Ik had hem gespot tijdens mijn reis naar Californië. Prachtig gerestaureerd !
Bommenwerper: Junkers-JU-87 Stuka
Fighter : P51 Mustang
Transporthelikopter: Huey
Aanvalshelikopter: AH-64 Apache
- Shifty
- Lid
- Contacteer:
- Mike.H
- Lid
- Shifty
- Lid
- Contacteer:
- Charly1975
- Lid
@ Mike ik vind de Harrier niet mooi.....maar aangezien ik, als topicstarter, aan jullie de vraag stelde wat jullie het mooiste vliegtuig vinden dan mag iedereen zijn persoonlijk mooiste toestel opgeven. Ik heb, als topicstarter, niet gevraagd wat jullie persoonlijk het lelijkste toestel vinden...dat mogen jullie voor je houden (of een ander topic starten). Laat a.u.b. iedereen in hun waarde met zijn/haar keuze. Het is een persoonlijke mening van ieman die hij/zij niet hoeft te onderbouwen. Dit topic is niet door mij gestart om een discussie op gang te brengen over wat men lelijk vind. Men hoeft alleen maar bij de opgegeven categoriën zijn/haar persoonlijk mooiste toestel te plaatsen.
Ik zie dat er een aantal keer de RAH-66 Comanche is opgegeven als aanvalshelikopter. Officieel is de RAH-66 echter een bewapende verkenningshelikopter. Misschien dat we de selectie toch moeten uitbreiden. Suggesties zijn via PB welkom
Ik zie dat er een aantal keer de RAH-66 Comanche is opgegeven als aanvalshelikopter. Officieel is de RAH-66 echter een bewapende verkenningshelikopter. Misschien dat we de selectie toch moeten uitbreiden. Suggesties zijn via PB welkom
We're fools to make war
On our brothers in arms
(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
On our brothers in arms
-
- Lid
Voor Jager een p-38 lightning, niks blijft leven als je voor 6 vurende 50 cals vliegt
En dan 2 motoren,
[Edit Sjoerd]Foto als Thumbnail geplaatst i.v.m. de forum lay-out. Voortaan s.v.p. zelf doen.[/edit]
En dan 2 motoren,
[Edit Sjoerd]Foto als Thumbnail geplaatst i.v.m. de forum lay-out. Voortaan s.v.p. zelf doen.[/edit]
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
- Charly1975
- Lid
- Shifty
- Lid
- Contacteer:
En de Agusta ? Wordt die ook als verkenningshelikopter bekeken ? Of is dit wel een aanvalsheli ?Charly1975 schreef: Ik zie dat er een aantal keer de RAH-66 Comanche is opgegeven als aanvalshelikopter. Officieel is de RAH-66 echter een bewapende verkenningshelikopter. Misschien dat we de selectie toch moeten uitbreiden. Suggesties zijn via PB welkom
- Charly1975
- Lid
De A129 Mangusta is een (lichte) aanvalshelikopter. Agusta is de fabrikantShifty schreef:En de Agusta ? Wordt die ook als verkenningshelikopter bekeken ? Of is dit wel een aanvalsheli ?
Overigens is er wel een verkennings versie van de A129 voor de Italiaanse landmacht gemaakt.
Nederland heeft in 1986 samen met Spanje, Groot-Brittannië en (uiteraard) Italië nog een studiegroep gevormd om een standaard Europese (lichte) aanvalshelikopter te ontwikkelen op basis van deze A129 Mangusta. Deze kreeg de naam Tonal. Echter in 1990 besloten zowel Groot-Brittannië als Nederland om de AH-64A Apache aan te schaffen en is het project van de Tonal gestopt.
We're fools to make war
On our brothers in arms
On our brothers in arms
- Shifty
- Lid
- Contacteer:
- Sjoerd
- Lid
- Antex
- Lid
- Contacteer: