Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Auke schreef:Een opleiding en daarna een keuring...? Eh... Nee.
Tsja wat moet ik hier nou weer op zeggen.. idd een beetje scheef
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Ben je goedgekeurd?? Ben je nu dus al Officier der Artillerie?
Haha, dat zou wat zeggen over de Nederlandse Strijdkrachten.
Ik ben goedgekeurd voor dienst bij de veldartillerie! Ik moet nu nog door de AAC heen, de aanname- en adviescommisie. Dit is een gesprek van een uur lang met 3 officieren over het dienstvak waarnaar ik solliciteer (veldartillerie dus), over mijzelf en mijn kwalificaties en over de internationale relaties die Nederland heeft (NATO, VN)! En 14 februari ga ik naar een soort 'open dag' van de 14e Afdeling Veldartillerie (14 afdva)!
Als alles goed gaat, ik haal mijn eindexamen, dan kan ik 15 augustus beginnen, met de rang soldaat 3 (hehe)..
Officier der Veldartillerie dus..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
Ben je goedgekeurd?? Ben je nu dus al Officier der Artillerie?
Haha, dat zou wat zeggen over de Nederlandse Strijdkrachten.
Ik ben goedgekeurd voor dienst bij de veldartillerie! Ik moet nu nog door de AAC heen, de aanname- en adviescommisie. Dit is een gesprek van een uur lang met 3 officieren over het dienstvak waarnaar ik solliciteer (veldartillerie dus), over mijzelf en mijn kwalificaties en over de internationale relaties die Nederland heeft (NATO, VN)! En 14 februari ga ik naar een soort 'open dag' van de 14e Afdeling Veldartillerie (14 afdva)!
Als alles goed gaat, ik haal mijn eindexamen, dan kan ik 15 augustus beginnen, met de rang soldaat 3 (hehe)..
Officier der Veldartillerie dus..
Maar op wat voor kanon kom je dan bijvoorbeeld op als je goedgekeurd word ? (dan kunnen wij ook even meegenieten )
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
Ziet er gevaarlijk uit die eerste
(PS volgens mij is die tweede een beetje oude site, daar staan nog de FAL en de MAG enzo bij, nu hebben ze toch Diemaco en Minimi enzo? )
Laatst gewijzigd door Justin op 20 jan 2007, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Meer dan 330 jaar,
De marinier, de marinier
Meer dan 330 jaar,
De marinier, de marinier
Pff, ik heb net even tv gekeken, en de spierpijn merk ik nu echt. Je merkt wel dat ze echt alle spieren hebben getest.. Ik heb alleen geen last van me boven- en onderbenen, maar die zijn dan ook vrij goed getrained.
Dodo schreef:Pff, ik heb net even tv gekeken, en de spierpijn merk ik nu echt. Je merkt wel dat ze echt alle spieren hebben getest.. Ik heb alleen geen last van me boven- en onderbenen, maar die zijn dan ook vrij goed getrained.
haha, hoe is het gegaan dan ?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Ziet er gevaarlijk uit die eerste
(PS volgens mij is die tweede een beetje oude site, daar staan nog de FAL en de MAG enzo bij, nu hebben ze toch Diemaco en Minimi enzo? )
Minimi is een lichter wapen maar de MAG wordt nog steeds gebruikt als zwaarder wapen hoor.
Dodo schreef:Pff, ik heb net even tv gekeken, en de spierpijn merk ik nu echt. Je merkt wel dat ze echt alle spieren hebben getest.. Ik heb alleen geen last van me boven- en onderbenen, maar die zijn dan ook vrij goed getrained.
haha, hoe is het gegaan dan ?
Die fysieke test? Ze hebben hele vreemde apparaten om je kracht te meten. Ze voeren dan de druk op je spieren, of je moet dingen wegduwen. Dan meten ze het aan Newton dat je aankan, of aan kracht kan verzetten. Je hebt het idee dat ze hele specifieke spieren testen, maar de volgende ochtend merk je wel dat ze véél meer spieren getest hebben. Je zet je natuurlijk helemaal in, totdat je écht niet meer kan...
En bij de conditietest zit je op een soort hometrainer, maar dan met wielrenstuur en -zadel. Ook heb je een hele aparte meter, waarbij je alleen de toeren ziet, niet het niveau waarop je fietst. Het is heel handig, want je kan je op het toerenaantal focussen. Ik begon op z'n laagst in de toeren (71), en naarmate het zwaarder werd, ging ik hoger in de toeren zitten (80), zo kan je bij iedere niveaustijging beter de 'klap' incasseren en zit je nog altijd op een goed gemiddelde!
Sh************t dooie gevallen op me stage/werk Kraanmachinist zag hem over het hoofd, zo een container er boven op. Alleen het engste is nog wel dat ik dat werk ook doe Aardig gek allemaal!!
Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
alex schreef:Sh************t dooie gevallen op me stage/werk Kraanmachinist zag hem over het hoofd, zo een container er boven op. Alleen het engste is nog wel dat ik dat werk ook doe Aardig gek allemaal!!
Alex
Damn.. kende je hem of was het 'gewoon een werknemer' waar je voor de rest geen contact mee had?
Meer dan 330 jaar,
De marinier, de marinier