De nacht 2006/2007: de schade

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

De nacht 2006/2007: de schade

Bericht door Dodo »

Ik zag dit net staan:
Geweld tegen hulpdiensten
Doden en gewonden tijdens jaarwisseling

Rotterdam, 1 jan.
Op enkele ernstige voorvallen na is de jaarwisseling op de meeste plaatsen in Nederland redelijk rustig verlopen. In Hendrik-Ido-Ambacht kwam kort na middernacht een 36-jarige man uit Barendrecht om het leven toen ‘vuurwerk’ in zijn gezicht ontplofte. De politie vermoedt dat om een mortiergranaat ging. Getuigen van het ongeval kregen slachtofferhulp aangeboden.

In Limburg raakte omstreeks hetzelfde tijdstip een 38-jarige Kosovaar zeer ernstig gewond nadat 21 kilo vuurwerk in zijn gezicht ontplofte. De man probeerde de lont van de vuurwerkbom met een sigaret aan te steken. Voor zijn leven wordt gevreesd.

In het Zuid-Limburgse Vaesrade raakte een man zwaargewond toen een vuurpijl in zijn gezicht explodeerde. De man liep daarbij meerdere botbreuken en brandwonden op, maar verkeert niet meer in levensgevaar, aldus de politie.

Door branden vielen doden in Maassluis en in het Brabantse Schijf. Of er een verband was met de jaarwisseling is niet bekend.

Hoewel de meeste politiekorpsen het relatief rustig hadden, viel wel op dat er veel geweld tegen medewerkers van de hulpdiensten was. Zo zette de politie in Hendrik-Ido-Ambacht honden in om dronken jongeren in bedwang te houden. Eerder had een onbekende op dezelfde plek de voorruit van een brandweerauto vernield.

In Dordrecht bekogelden jongeren brandweerlieden. Om te voorkomen dat het uit de hand zou lopen en omdat ze inschatten dat het vuur snel vanzelf uit zou gaan, trokken de spuitgasten zich terug. Ook op een andere plek in de stad werd de brandweer gehinderd bij het blussen van een brand. De brandweerlieden konden hun werk pas voortzetten nadat de politie had ingegrepen.

In Puttershoek veegden de ME en agenten met politiehonden het Oranjeplein leeg nadat jongeren met stenen en zwaar vuurwerk naar agenten hadden gegooid. In Voorschoten gooiden omstanders ook met stenen en zwaar vuurwerk naar de politie en de brandweer, die een illegaal vreugdevuur probeerde te blussen.

In Leiden werden politie en brandweer ook bekogeld. Ook werden er lawinepijlen richting de hulpverleners afgevuurd. „Dat laatste gebeurde vooral door jongeren rond de 14 jaar oud”, aldus de politie. Op een andere plek in de stad werden de ruiten van voertuigen van de politie en brandweer ingegooid.

In Rijnwoude bliezen onbekenden de voorgevel van het politiebureau op. Volgens een woordvoerder van het politiekorps Hollands Midden kon in enkele gevallen ambulancepersoneel alleen in actie komen onder begeleiding van de politie, omdat omstanders de paramedici het werk beletten.

Grote branden waren er onder meer in het Groningse Zoutkamp, waar zondagavond op een terrein van de gemeente duizenden kliko's in brand vlogen, en in het centrum van Leeuwarden, waar verschillende panden werden getroffen. De Friese gemeente denkt dat de schade in de miljoenen euro's loopt. (ANP)

1 januari 2007
Ik begrijp niet dat jongeren zo dronken worden dat ze paramedici aan gaan vallen? Wat voor'n zieke geest heb je dan?

NRC - Doden en gewonden tijdens jaarwisseling
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
myron
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 jun 2006, 19:37

Bericht door myron »

Tja.... wat moet je hierover zeggen die jongeren zijn meer op straat dan thuis omdat hun ouders lang werken dan KAN je dit soort dingen krijgen.
{let op het woordje kan} Dus kan je eerder die ouders de schuld geven want een kind moet je ook opvoeding geven.
En wat het vuurwerk betreft een handgranaat is soms even gevaarlijk als illegaal vuurwerk. :P

Nou ja hoop dat de mannen en vrouwen hier een veillige oudejaars avond hebben gehad.

Mvg Myron.[/b]
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Alcohol maakt meer kapot dan je lief is...
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Het kan ook nooit eens overal normaal.. :roll:
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Hier stuk of 4 verkeersborden de grond uit, stuk of 10 ramen uit de bushokjes, hoop lichtborden de lucht en tsja de rest week niet meer, kmoet nog ff rondje door de buurt lopen.... :?
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Bij ons viel het dit jaar wel mee, normaal vliegen altijd wel een paar voetzoekers langs je oren :P Dit jaar niet dus. Ik geloof dat er dit jaar 2 mensen in Nederland gestorven, dacht ik.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Hier in de straat vrachtwagen in brand gestoken, enkele mensen opgepakt uit het Brusselse, en ook in Frankrijk waren er weer rellen en brandstichtingen...
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Robin Vercammen schreef:Hier in de straat vrachtwagen in brand gestoken, enkele mensen opgepakt uit het Brusselse, en ook in Frankrijk waren er weer rellen en brandstichtingen...
Belgen ? :roll: Waarschijnlijk niet zeker ..
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Gastjes van 14 die met lawine pijlen op de politie schieten.....
Horen die niet ergens bij hun ouders te zijn zou je zeggen?
Ik heb dit jaar weinig aan vuurwerk gedaan, enkel wat ik over had van vorig jaar.
Verder lekker met een drankje bij familie en vriendin gezeten, en om een uur of 12 tot laat in de nacht bij vrienden. Net zo leuk, al niet leuker.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
AtroX
Lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 23 jun 2005, 13:14
Locatie: Tongeren, België
Contacteer:

Bericht door AtroX »

Verwondert me dat niemand iets zegt over die mortiergranaat.
"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
Gebruikersavatar
Goof
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43
Locatie: 's-Gravenzande

Bericht door Goof »

AtroX schreef:Verwondert me dat niemand iets zegt over die mortiergranaat.
Sommige runderen slachten zichzelf....
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Hoe sneu ben je nu als je ambulance personeel gaat lopen fucken zodat ze hun werk niet uit kunnen voeren :?

Sbas
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Bericht door Cas »

Overigens was het hier in het Zuiden behoorlijk leip om vuurwerk af te steken, heb veel last gehad van de wind, met omvallende potten enzo, gelukkig geen ongeluk gebeurd, ben wel geraakt door mijn eigen vuurwerk, was effe een minuut of 10 slechthorend !
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Shifty schreef:
Robin Vercammen schreef:Hier in de straat vrachtwagen in brand gestoken, enkele mensen opgepakt uit het Brusselse, en ook in Frankrijk waren er weer rellen en brandstichtingen...
Belgen ? :roll: Waarschijnlijk niet zeker ..
Uit het Brusselse... Zegt al genoeg denk ik. ;)
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

Cas schreef:Overigens was het hier in het Zuiden behoorlijk leip om vuurwerk af te steken, heb veel last gehad van de wind, met omvallende potten enzo, gelukkig geen ongeluk gebeurd, ben wel geraakt door mijn eigen vuurwerk, was effe een minuut of 10 slechthorend !
Daar had ik ook last van! Alleen werd ik niet zelf geraakt maar het raam van de buren, door de wind waaide de fles om en vloog de vuurpijl naar de buren die er erg van schrokken! :oops:
Volgend jaar maar een buis gebruiken :roll:
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
Plaats reactie