Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
779 schreef:Ja hoeveel huurmoordenaars heeft Nederland? Die zitten allemaal achter tralies of liggen tussen zes planken...
Vandaag weer een voorbeeld: Vorig jaar stak iemand 6 mensen neer. Straf: 1 jaar celstraf en TBS voor zijn leven.
99 van de 100 strafzaken waar doodslag of poging tot moord over gaan, zijn gepleegd door lui die psychisch niet in orde zijn...
779
Sorry 779 maar dat geloof ik niet. Er zijn moordenaars die pysisch wel in orde zijn maar die gehandeld hebben in een moment van verstandsverbijstering of ze waren gedrogeerd net als wat bij die arme 18-jarige is gebeurd. Al zullen zijn hersens ook wel niet helemaal in orde zijn geweest.
Maar bedoel je dat ook bij ALLE moordenaars? Onvrijwillge doodslag plaats je niet onder zoiets denk ik.
Ik hoop allesinds dat het een duidelijke boodschap is naar de politicy toe.
Meer preventieve dialoog, meer investeringen in (opvoeders op) scholen....
En niet enkel repressieve maatregelen. Want repressie is blijkbaar de enige methode...
Na al het nutteloos geweld is één ding toch wel duidelijk... dit heeft niets meer met rassen te maken.
Het gebeurde tussen rassen en binnen rassen...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Hopelijk gaat Belgie de scholen dwingen hun leerlingen op te voeden In Nederland gebeurt dat al jaren niet meer, gelukkig leggen wij de verantwoordelijkheid bij de persoon zelf, en jonger dan 18, bij de ouders. Als je onder de 16 bent, en alcohol/drugs verslaafd kan je in Nederland kiezen: Of je betaald een erg hoge boete, of je gaat naar een afkickcentrum. Zo help je die zieke lui. De school is om dingen te leren, en niet om iemand op te voeden. Tenminste, zo denk ik erover.
HMS Renown: als jij iemand vermoord in een 'verstandsverbijstering' dan nog is er iets VRESELIJKS mis met jou....
In Nederland is het anders niet zoveel beter denk ik. Bij mij op school zitten er verschillende Nederlanders op BSO en weet je welke reden die opgeven? Er is geen TUCHT of GEZAG op Nederlandse scholen. Dus ik denk niet dat dat onze scholen zo slecht zijn.
Trouwens die 22 jarige die Jesse heeft gedood is dat een uitzondering? Zoiets komt in alle landen voor in Europa maar ook overal ter wereld.
Trouwens jij weet nooit in welke situaties dat zoiets gebeurd. Als iemand je altijd heeft gepest en echt vreselijke dingen met je hebben gedaan dan moet je niet pysisch gestoord zijn om iemand eens te doen ophouden en die persoon vermoorden.
Een persoon moet gewoon zelf verantwoordelijk zijn voor zijn handelen. Een school heeft daar geen tijd en personeel voor... Bovendien hoor je op school dingen te leren en opvoeding hoort bij de ouders en/of opvoeders.
Als die 22 jarige verdachte beoordeeld wordt als 'normaal' persoon zal hem ook veroordeeld worden voor de straf die erbij past. Maarja, wie oordeeld of hij normaal is? Wat is normaal? Misschien had hij wel een stemmetje in zijn hoofd die hem vertelde dat als hij die sigaret niet kreeg, de persoon wel moest sterven...
Als iemand een misdrijf pleegt omdat hij/zij naar eigen zeggen stemmetjes hoort die dat opdragen is dat een psychose en krijg je daar waarschijnlijk tbs voor.
Iemand vermoorden in 'verstandsverbijstering' of een andere hevige gemoedsbeweging kan worden aangezien als een zogenaamd noodweer-exces en je kan dan een relatief lage straf opgelegd krijgen omdat dit verzachtende omstandigheden zijn. Dus daarin heeft HMS Renown wel degelijk een punt.
Oh en bob, ik heb nog nooit gehoord dat een rechter iemand 1 jaar cel en levenslang tbs heeft opgelegd. Kun je mij die bron aub geven waar je dit uit hebt gehaald... M.i. is dit ALWEER demagogische kletskoek van jouw zijde.
779 schreef:Een persoon moet gewoon zelf verantwoordelijk zijn voor zijn handelen. Een school heeft daar geen tijd en personeel voor... Bovendien hoor je op school dingen te leren en opvoeding hoort bij de ouders en/of opvoeders.
Als die 22 jarige verdachte beoordeeld wordt als 'normaal' persoon zal hem ook veroordeeld worden voor de straf die erbij past. Maarja, wie oordeeld of hij normaal is? Wat is normaal? Misschien had hij wel een stemmetje in zijn hoofd die hem vertelde dat als hij die sigaret niet kreeg, de persoon wel moest sterven...
779
A tiens nu spreek ge u zelf wel tegen. Eerst vind ge dat de Belgische scholen haar kinderen nu eens eindelijk tegoei moet opvoeden maar langs de andere kant moet ge alleen leren op school dat moet ge mij eens uitleggen.
Trouwens 1 gij zijt nie normaal als ge met een mes door een uitgaansbuurt gaat en als ge dan nog geen sigaret krijgt en daarvoor iemand dood steekt zijt ge zeker niet normaal. Als iemand zo van die stemmetjes in zijn hoofd hoort heeft hij hulp nodig omdat hij een soort gevaar voor de maatschappij is. Die 18-jarige jongen is daar wel vet mee he. Waarom hebben ze jou vermoord a er was iemand die stemmetjes in zijn hoofd had dat je dood moest kom dat is echt niet normaal hoor.
Trouwens tegenwoordig hebben ze vanalles qua ziektes terwijl ze eigenlijk normaal zijn. Ze proberen zich "zot" te laten verklaren om dat vroeger vrij te komen en nog meer streken uit te halen. De echte geestenzieken moeten in een instelling geplaatst worden gelijk die moordenaar.
En 779, met een grote mond kom je er zeker niet.
Laatst gewijzigd door HMS Renown op 09 feb 2007, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
779 schreef:Hopelijk gaat Belgie de scholen dwingen hun leerlingen op te voeden In Nederland gebeurt dat al jaren niet meer, gelukkig leggen wij de verantwoordelijkheid bij de persoon zelf, en jonger dan 18, bij de ouders. Als je onder de 16 bent, en alcohol/drugs verslaafd kan je in Nederland kiezen: Of je betaald een erg hoge boete, of je gaat naar een afkickcentrum. Zo help je die zieke lui. De school is om dingen te leren, en niet om iemand op te voeden. Tenminste, zo denk ik erover.
HMS Renown: als jij iemand vermoord in een 'verstandsverbijstering' dan nog is er iets VRESELIJKS mis met jou....
779
Eerste zin wat moet ik daar dan van maken? Ik wil nu niet persoonlijk beginnen maar dit vind ik vrij mistig sorry.
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden daar ben ik het met je eens maar er moet toch iemand in je leven zijn die probeert het goede voorbeeld te geven en zegt dit kan en dat niet en zoiets moet je worden bijgebracht op school door je opvoeders en of ouders.
Zolang er zoiets niet is is het zéér moeilijk voor een kind dat alleen maar tijdens zijn jeugd drugs en alcohol heeft gezien om gewoon te gaan leven en een baan te zoeken. De meeste beseffen nog niet eens waar ze mee bezig zijn en als ze het wel hebben dan zijn ze zo ver verslaafd dat ze niet meer kunnen stoppen en hebben ze echt hulp nodig. Maar een seriemoordenaar die kan je geen hulp meer geven of die moordenaar van die jongen in Oostende.
Met die eerste zin bedoelde ik dat jullie Belgen het mogen proberen, maar ik ben blij dat we dat in Nederland niet zo doen. Hoe kan je nou in godsnaam een school de opdracht geven een kind op te voeden? Dan is de school dus ook medeverantwoordelijk als een leerling de fout ingaat...
Mauserwerke schreef:M.i. is dit ALWEER demagogische kletskoek van jouw zijde.
Als je ergens geen zak vanaf weet, bemoei je er dan ook niet mee kwakzalver.
Theo H is bijvoorbeeld een voorbeeld van iemand die al 46 jaar lang TBS heeft, en hier voorlopig nog niet vanaf komt.
Ik hoop voor je dat je voortaan je grote waffel houdt en eerst zelf research doet.
779
Nee 779 ik blijf erbij. Ten eerste is een kwakzalver iemand die onbevoegd de geneeskunst uitoefent of het publiek oplicht, waar ik me beide niet aan schuldig heb gemaakt.
Ten tweede kan Theo H. die 46 jaar nooit ineens hebben gekregen. Daar is hij al meerder malen voor naar de rechtbank gemoeten wat dan uit verschillende rapporten heeft gebleken dat de behandeling verlengt moest worden.
Als jij goed je research had gedaan wist je zelf ook wel dat een rechter nog nooit iemand levenslang tbs heeft gegeven.
Dus lees eerst eens een keer wat na voordat je zomaar in de wilde weg vanalles gaat posten.
Ach draaikont, 46 jaar TBS, zonder toekomstige beeindiging is wel degelijk levenslang... Of je dat nou krijgt via 1 straf of meerdere, wat is het verschil?
779
Laatst gewijzigd door 779 op 09 feb 2007, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
779 schreef:Met die eerste zin bedoelde ik dat jullie Belgen het mogen proberen, maar ik ben blij dat we dat in Nederland niet zo doen. Hoe kan je nou in godsnaam een school de opdracht geven een kind op te voeden? Dan is de school dus ook medeverantwoordelijk als een leerling de fout ingaat...
779
Ik zeg toch ze moeten meehelpen maar als er iets gebeurd zijn ze wel niet verantwoordelijk. En Mauserwerke, 779 laat het nu aub rusten en het niet te persoonlijk opnemen.
779 schreef:Ach draaikant, 46 jaar TBS, zonder toekomstige beeindiging is wel degelijk levenslang... Of je dat nou krijgt via 1 straf of meerdere, wat is het verschil?
779
Het verschil is dat je zegt in je post van 08-02-2007 20:32 dat de straf 1 jaar cel en levenslang tbs is. Dit is gewoonweg onmogelijk.
Doorgaans duurt een gemiddelde tbs behandeling trouwens maar 6 jaar en vervalt het grootste gedeelte van de behandelde clienten niet meer in recidive. Mocht er nog een aanwijzing zijn dat de kans groot is dat dat wel gebeurt kan de tbs elke keer maar met 2 jaar door de rechter verlengt worden.