Dagje weg: Antwerpen
-
- Lid
- Contacteer:
Dagje weg: Antwerpen
Hey,
Ik ga in de voorjaarsvakantie een dagje weg met me vriendin. Ik wil met haar naar Antwerpen gaan, ik ben alleen benieuwd of iemand nog leuke tips heeft.
Wat is leuk om te doen/zien? En, wat zijn leuke eettentjes?
Alvast bedankt !!!
Dean
Ik ga in de voorjaarsvakantie een dagje weg met me vriendin. Ik wil met haar naar Antwerpen gaan, ik ben alleen benieuwd of iemand nog leuke tips heeft.
Wat is leuk om te doen/zien? En, wat zijn leuke eettentjes?
Alvast bedankt !!!
Dean
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
-
- Lid
- Contacteer:
- Von Pratt
- Lid
- Contacteer:
Ik zit bijna elke dag in Antwerpen, vanwege mijn studies... Maar er zijn zoveel dingen te doen in Antwerpen...
Het tofste om te doen, volgens mij, is gewoon te vertrekken aan het Centraal Station en zo richting de Schelde te trekken. Onderweg bezoek je de Meir, de Groenplaats en de Grote Markt.
Dit is natuurlijk maar een voorstel... Ik weet niet goed wat je graag zou doen en hoelang je van plan bent in Antwerpen te blijven...
Voor het shoppen (allerlei soorten winkels...) kan je best de Meir aandoen. Voor cafeetjes en restaurants (niet altijd goedkoop) de Groenplaats en de Grote Markt.
Verder kan je een bezoek brengen aan het Steen (gelegen aan de kaai), klassieke kunst bewonderen in het Museum van Schone Kunsten (Het Zuid), moderne kunst en Fotografie in het Muhka en het Fotomuseum (de Gedempte Zuiderdokken, eveneens Het Zuid), de Zoo kan je ook bezoeken (gelegen naast het Centraal Station) en het Eilandje kan je ook een bezoekje brengen.
Dit zijn maar een paar richtlijnen... het beste wat je kan doen is er gewoon op uittrekken en zien wat je tegen komt...
Veel plezier
Het tofste om te doen, volgens mij, is gewoon te vertrekken aan het Centraal Station en zo richting de Schelde te trekken. Onderweg bezoek je de Meir, de Groenplaats en de Grote Markt.
Dit is natuurlijk maar een voorstel... Ik weet niet goed wat je graag zou doen en hoelang je van plan bent in Antwerpen te blijven...
Voor het shoppen (allerlei soorten winkels...) kan je best de Meir aandoen. Voor cafeetjes en restaurants (niet altijd goedkoop) de Groenplaats en de Grote Markt.
Verder kan je een bezoek brengen aan het Steen (gelegen aan de kaai), klassieke kunst bewonderen in het Museum van Schone Kunsten (Het Zuid), moderne kunst en Fotografie in het Muhka en het Fotomuseum (de Gedempte Zuiderdokken, eveneens Het Zuid), de Zoo kan je ook bezoeken (gelegen naast het Centraal Station) en het Eilandje kan je ook een bezoekje brengen.
Dit zijn maar een paar richtlijnen... het beste wat je kan doen is er gewoon op uittrekken en zien wat je tegen komt...
Veel plezier
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
- Shifty
- Lid
- Contacteer:
- Von Pratt
- Lid
- Contacteer:
Daar kan je natuurlijk ook naartoe... maar ik denk dat je dat beter bezoekt zonder een vriendin... alhoewel...Shifty schreef:Vergeet het 'Schipperskwartier' niet
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
- O'Neal
- Lid
- Contacteer:
Ah, Sint Anneke..HMS Renown schreef:Sint Anneke
Waar alle oude mensen heen gaan
Ik zou eerder de dingen aandoen die Von Pratt voorstelt...
O'Neal
Where life had no value, death, sometimes, had it's price.
That is why the bounty hunters appeared.
http://www.ressurektjon.be.tt
That is why the bounty hunters appeared.
http://www.ressurektjon.be.tt
-
- Lid
-
- Lid
- Contacteer:
Bedankt iedereen, ik had wel wat op internet gelezen. Maar was erg benieuwd naar wat anderen me zouden aanraden. Ik hoop dat ze het een leuk verjaardagscadeau vind.
Als iemand nog tips heeft wat ik echt niet mag missen. Schroom je niet ze hier neer te zetten.
Dean
Als iemand nog tips heeft wat ik echt niet mag missen. Schroom je niet ze hier neer te zetten.
Dean
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
- YPPY
- Lid
- Contacteer:
De kathedraal is erg mooi, maar daar moet je wel van houden. Vlak bij de grote bioscoop zit een pleintje met allemaal eettentjes. Vooral bij lekker weer is dat leuk. Geen niet bij de Spanjaard eten, daar ben ik geweest. Nog trauma's van.
Veel plezier!
Veel plezier!
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.
*Weer alleen*
*Weer alleen*
- Peter M
- Lid
De Argentijnen in die buurt zijn dan wel weer aan te raden. Om jezelf om je eigen nationaliteit beschaamd te maken is café Breda in dezelfde buurt voor de Nederlanders wel eens interessantYPPY schreef:De kathedraal is erg mooi, maar daar moet je wel van houden. Vlak bij de grote bioscoop zit een pleintje met allemaal eettentjes. Vooral bij lekker weer is dat leuk. Geen niet bij de Spanjaard eten, daar ben ik geweest. Nog trauma's van.
Veel plezier!
Bezoek zeker het Concienceplein, een klein stukje Italië hier. Voor de rest is café 't Waagstuk op de Stadswaag één van mijn vaste stekjes, uitgebreide bierkaart en deftige brasseriekeuken.
Zoek ook de Stoelstraat op, met het enige houten huis van de stad.
Een bezoekje aan de ruien (overbrugde oude verdedigingsgrachten die nu riolering zijn) via de Suikerrui schijnt ook de moeite te zijn, maar ik heb hetz elf nog nooit gedaan.