Politie kamt duinen uit voor nepmilitair (nu.nl)

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
okke
Lid
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Dat klopt. Het is ook niet mijn mening, maar een herhaling van Wouters, Erics en malarkeys berichten. Het 'En... en...' was een zwakke poging te laten zien dat dit niet serieus was.
Wel opmerkzaam van je, Bob, want het is inderdaad een generalisatie van mij, ookal was het geen serieus bericht.
Sinds wanneer ben jij zo allergies geworden voor generalisaties?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
messemaker
Lid

Bericht door messemaker »

sobel schreef:Ik zou er anders niet zo blij van worden als ik achter een kassa zit en er komt een malloot met een speelgoedwapen dat op echt lijkt en ik word een beetje bedreigd! Lekker houden die wet!
Ja dat is ook weer zo, maar je mag dan niet eens meer soldaatje doen met een speelgoed wapen.
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

En zo zie je maar weer dat de politie het nooit goed kan doen: Nemen ze de melding serieus, starten ze een zoekactie en blijkt het loos alarm is het niet goed. Zouden ze de melding wegwuiven en niets doen, dan zouden het luie ambtenaren zijn die alleen maar koffie drinken en waar je verder niets aan hebt.

De jongen in kwestie was vijftien jaar. Sommige jongens van vijftien zijn al redelijk groot en kunnen vanuit de verte gemakkelijk met een volwassene worden verward. Zolang er geen foto van de jongen en van het zelfgemaakte wapen zijn kan je dus eigenlijk weinig tot niets zeggen over de vraag of de zoekactie terecht was.

Ik vind het in elk geval positief dat dergelijke meldingen wel serieus worden genomen. Liever één zoekactie teveel dan één te weinig met als gevolg dat er een (aantal) lijk(en) uit de duinen gehaald moeten worden.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Daan S.
Lid

Bericht door Daan S. »

Hierbij een foto van de verdachte, genomen door een amateur fotograaf...

Afbeelding

Zojuist vrijgegeven op nu.nl
Charly1975
Lid

Bericht door Charly1975 »

Als dat een echte foto is van die jongen begrijp ik ook waarom ze gaan zoeken en neem ik mijn teksten die ik hierover had geschreven terug. Dit ziet er niet echt uit als een jongen van 15 met alleen een camo pak en een nepgeweer......als dit 'm echt is dan ziet ie er inderdaad wat dreigender uit en kan ik me voorstellen dat er gezocht wordt naar 'm.

Nogmaals: als dit echt een foto is van die jongen neem ik mijn voorgaande teksten terug en zit ik dus fout. :|
We're fools to make war
On our brothers in arms

(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
okke
Lid
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Het nepwapen waarmee de jongen rondstruinde en zijn andere nepwapens staan op het filmpje van nu.nl: http://www.nu.nl/news/982718/122/Politi ... eo%29.html#

Stravers, heb jij een bron van jouw foto, want ik kan hem niet vinden op nu.nl.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

Lijkt me toch een gegronde reden voor zo'n utigebreide zoekactie.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Eric
Lid

Bericht door Eric »

Sjoerd schreef:Lijkt me toch een gegronde reden voor zo'n utigebreide zoekactie.
Inderdaad, stel je voor dat er echt een Rambo wannabe rond loopt en iedereen die hij tegen komt overhoop knalt. Er gebeuren de laatste tijd genoeg van die dingen.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Jonhy Frost
Lid

Bericht door Jonhy Frost »

Wow, die heeft hij mooi gemaakt, en van een meter of 20 zie je het verschil met een echte niet...
En op die foto van Stravers; een echte Rambo zoals Eric al zegt.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
viny
Lid

Bericht door viny »

Stravers schreef:Hierbij een foto van de verdachte, genomen door een amateur fotograaf...

Afbeelding

Zojuist vrijgegeven op nu.nl
Als dat em echt is vind ik dat ie et netjes heeft aangepakt, zandkistjes aan, hoofd doek, handschoentjes zonder vingers, en een (repro) scherfvest?
'War is delightful for those who have not experienced it'
waffen SS
Lid

Bericht door waffen SS »

hhaahah het is net een terrorrist die Katwijk wil gaan oblazen met z'n nepgeweer
Julian
Lid

Bericht door Julian »

Prachtig gemaakt.
Laat die jongen lekker zou ik zeggen, hij doet er niemand mee kwaad.
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Julian schreef:Prachtig gemaakt.
Laat die jongen lekker zou ik zeggen, hij doet er niemand mee kwaad.
Totdat 'ie een blikje fris wil kopen bij de plaatselijke benzinepomp. Iedereen schrikt zich de pleuris, en uiteindelijk krijgt hij een koekepan naar z'n hooft gesmeten.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Julian
Lid

Bericht door Julian »

Ik bedoelde meer ''Laat hem lekker in de duinen zijn ding doen''.
En bovendien, wie doet er dan iemand kwaad? De jongen met een wapen op zijn rug die een blikje koopt of de man die met een koekepan gaan slaan ... ?
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Julian schreef:Ik bedoelde meer ''Laat hem lekker in de duinen zijn ding doen''.
En bovendien, wie doet er dan iemand kwaad? De jongen met een wapen op zijn rug die een blikje koopt of de man die met een koekepan gaan slaan ... ?
De jongen die met het wapen loopt, hij maakt de eerste overtreding. :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gesloten