Van maffiosa tot schooier neem ik aan dat je bedoelt?LEO schreef:Privé heb ik nog geen last gehad van inbrekers/vandalen.
Maar ik ben 22 jaar huisbewaarder (concierge,voor de vlamingen) geweest in een pakeergebouw van 1000 autostaanplaatsen en vijf verdiepen hoog. En daar kan ik wel een boekje over volpennen!!!!
En ik kan je verzekeren, de daders komen uit alle rangen en rassen.
17% inbraken!?
- viny
- Lid
'War is delightful for those who have not experienced it'
-
- Lid
- Contacteer:
In grote lijnen, ja.
Maar je kan ze mooi onderverdelen in categorieën:
De beroeps: Zij die hun zinnen zetten op een bepaald voertuig. Internationaal georganiseerd en werken bijna op militaire wijze met scouts (verkenning, recon, beveiliging en afleiding). Ze brengen zo weinig mogelijk schade toe aan de infrastruktuur en laten weinig sporen na.
Daar tegenover staat dat ze de gevaarlijkste zijn bij betrapping.
Zijn zelden personen uit het eigen land.
De lokalen: Zij die uit een naburige stad afgezakt komen voor een 'Hit and Run'. Zijn minder professioneel en meestal gevormd uit stads of straatbenden. Werken meestal in opdracht van een heler ( afnemer ) en beperken zich tot de inhoud van de wagen n.l: Radio, GSM, GPS of muziekinstallatie. Veroorzaken veel nutteloze schade. Werken steeds in groep en verspreiden zich in alle richtingen bij betrapping. Vele van hen komen terecht in de zware criminaliteit.
De vandalen: Zij die hun persoonlijke frustratie uitwerken op de bezittingen van iemand anders. Groepjes van een drie-tal is de mode waarbij ze mekaar opfokken. Zijn meestal onder invloed van... Worden agressief bij betrapping en ontkennen steeds alles.
De hopelozen: Zij die niet meer weten van welk hout pijlen maken (en emotioneel heb ik hier de meeste problemen mee). Brengen weinig schade toe en bekennen de feiten. Weten niet waarheen en zoeken een luisterend oor. Zijn steeds alleen en laten zich gewillig afvoeren.
Zo zit het een beetje in mekaar.
Leo
Maar je kan ze mooi onderverdelen in categorieën:
De beroeps: Zij die hun zinnen zetten op een bepaald voertuig. Internationaal georganiseerd en werken bijna op militaire wijze met scouts (verkenning, recon, beveiliging en afleiding). Ze brengen zo weinig mogelijk schade toe aan de infrastruktuur en laten weinig sporen na.
Daar tegenover staat dat ze de gevaarlijkste zijn bij betrapping.
Zijn zelden personen uit het eigen land.
De lokalen: Zij die uit een naburige stad afgezakt komen voor een 'Hit and Run'. Zijn minder professioneel en meestal gevormd uit stads of straatbenden. Werken meestal in opdracht van een heler ( afnemer ) en beperken zich tot de inhoud van de wagen n.l: Radio, GSM, GPS of muziekinstallatie. Veroorzaken veel nutteloze schade. Werken steeds in groep en verspreiden zich in alle richtingen bij betrapping. Vele van hen komen terecht in de zware criminaliteit.
De vandalen: Zij die hun persoonlijke frustratie uitwerken op de bezittingen van iemand anders. Groepjes van een drie-tal is de mode waarbij ze mekaar opfokken. Zijn meestal onder invloed van... Worden agressief bij betrapping en ontkennen steeds alles.
De hopelozen: Zij die niet meer weten van welk hout pijlen maken (en emotioneel heb ik hier de meeste problemen mee). Brengen weinig schade toe en bekennen de feiten. Weten niet waarheen en zoeken een luisterend oor. Zijn steeds alleen en laten zich gewillig afvoeren.
Zo zit het een beetje in mekaar.
Leo
- Kleine Feldmaus
- Lid
Hier al een aantal keren.
Iemand betrapt in de auto...
Een keer de autoradio eruit
Iemand die een andere gestolen auto hier dumpte en in de fik stak
Een keer in huis toen we niet thuis waren (niet al teveel weg, hier is nu eenmaal niet zoveel te halen)(wel mn opas postzegelverzameling...)
Een keer iemand betrapt in huis, die bleef bij het vluchten aan een spijker op de achterpoort hangen, overal bloed, bah.
De politie zag toen dat we een knuppel met spijkers erin hadden liggen (ja na zoveel keer wordt je het echt wel zat...) ze zeiden dat het begrijpelijk was, maar of we die toch maar aan hen mee wilde geven.
Vooruit dan maar.
Niet dat ik er iets mee zou durven doen, maar het staat wel angstaanjagend misschien (?)
Bij een vriendin was het laatst ook raak, veel weg, waaronder zelfs haar dagboek
Iemand betrapt in de auto...
Een keer de autoradio eruit
Iemand die een andere gestolen auto hier dumpte en in de fik stak
Een keer in huis toen we niet thuis waren (niet al teveel weg, hier is nu eenmaal niet zoveel te halen)(wel mn opas postzegelverzameling...)
Een keer iemand betrapt in huis, die bleef bij het vluchten aan een spijker op de achterpoort hangen, overal bloed, bah.
De politie zag toen dat we een knuppel met spijkers erin hadden liggen (ja na zoveel keer wordt je het echt wel zat...) ze zeiden dat het begrijpelijk was, maar of we die toch maar aan hen mee wilde geven.
Vooruit dan maar.
Niet dat ik er iets mee zou durven doen, maar het staat wel angstaanjagend misschien (?)
Bij een vriendin was het laatst ook raak, veel weg, waaronder zelfs haar dagboek

"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
-
- Lid
- Contacteer:
Chantage
? Wij hebben gelukkig nog nooit een inbraak gehad... Gelukkig valt er bij ons niet zoveel te halen (ik neem aan dat de meeste inbrekers geen Nederlandse militaria meenemen
).
Maar in Nederland is het toch zo dat als er een inbreker is je jezelf en je spullen mag verdedigen? Zolang je hem maar niet achtervolgt o.i.d. als hij al het huis/klaar is.

Maar in Nederland is het toch zo dat als er een inbreker is je jezelf en je spullen mag verdedigen? Zolang je hem maar niet achtervolgt o.i.d. als hij al het huis/klaar is.
-
- Lid
Maakt me boos als ik u verhaal lees Kleine Feldmaus. Ze moeten gewoon met hun poten van andermans spullen afblijven.
Helaas is het nog zeer strafbaar om een inbreker wat aan te doen. Dus u heeft nog geluk gehad dat u niet een boete had gehad van de politie ( knuppel met spijkers).
Verhuizen doe je niet 1,2,3 komt een hoop bij kijken maar als ik dit verhaal zo lees…
Helaas is het nog zeer strafbaar om een inbreker wat aan te doen. Dus u heeft nog geluk gehad dat u niet een boete had gehad van de politie ( knuppel met spijkers).
Verhuizen doe je niet 1,2,3 komt een hoop bij kijken maar als ik dit verhaal zo lees…
-
- Lid
Als ik het goed heb is hier een aantal jaren ( 2/3 ) geleden over gesproken in de politiek. Nadat iemand was “los gegaan” op een inbrekker?
Ik kan me iets herinneren dat als een inbreker binnen een halve meter van je deur/raam/andere uitgangen van je huis is je hem niet mag aanraken.
Ik kan me iets herinneren dat als een inbreker binnen een halve meter van je deur/raam/andere uitgangen van je huis is je hem niet mag aanraken.
Nieuwniews.nl schreef: Verjagen inbrekers met stuk hout mag niet
Ab Rezee uit Lutjebroek heeft van Justitie een boete gekregen van 150 euro wegens het slaan van inbreker met een stuk hout. De dief liep daarbij een fikse hoofdwond op en diende een aanklacht in.
Rezee trof de dieven dit jaar midden in de nacht aan toen ze bij zijn buren naar binnen wilden gaan. Gewapend met een stuk hout zocht hij de confrontatie met het drietal. Toen ze hem in een steeg insloten, haalde hij uit.
Volgens Justitie heeft Rezee met voorbedachte rade gehandeld, omdat hij al een stuk hout pakte voor de confrontatie met de inbrekers. Vandaar deze boete, zodat het recht kan zegenvieren. Inclusief de kosten van zijn advocaat heeft het wegjagen van de inbrekers Rezee zo'n duizend euro gekost. De inbrekers moeten nog voor de rechter verschijnen.
-
- Lid
Toch enkel maar als je de dader/inbreker in de rug schiet?[/quote]leieboordbewoner schreef:Paul Siemons schreef:Daar kan je in België zeer zware problemen mee krijgen; het is hier volgens de wet verboden om je eigendom te verdedigen.bennie schreef:Er is bij mij nog nooit ingebroken of een poging gedaan.
Ik woon hier al 15 jaar en het is heerlijk rustig. Zou ook buitengewoon ongezond zijn om hier in te breken omdat ik niets zeg, geen vragen stel, geen politie bel, niemand aanhoud, maar direct schiet.
Mvg,
Paul Siemons
Je mag hem bij wijze van spreken nog geen haar krenken of je bent strafbaar.
Mvg,
P.Siemons
- jeroen wo2
- Beste Signature 2008
- Kleine Feldmaus
- Lid
Aangifte doen heeft soms wel nut.
Mijn fiets was gestolen, en ineens een brief van de politie...twee jaar later welliswaar maar toch!
De fiets was gevonden en of ik hem even op kon komen halen.
Mijn fiets was gestolen, en ineens een brief van de politie...twee jaar later welliswaar maar toch!
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
- viny
- Lid
Er stond ook zo'n bericht in de krant, ben jij dat dan ?Kleine Feldmaus schreef:Aangifte doen heeft soms wel nut.
Gebeurt ook nog steeds met auto's, in de US word er een auto gestolen, als de 'nieuwe eigenaar' hem na 25 jaar naar europa wil verschepen, (omdat het ondertussen een klassieker is) zijn de papieren niet juist, en keerd de auto terug naar de echte eigenaar.
'War is delightful for those who have not experienced it'
- Kleine Feldmaus
- Lid