waneer komt wo3?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Tja, iedereen zijn mening he.
Ik denk gewoon persoonlijk dat het beter zou zijn als de soldaten weg zouden gaan uit het Midden-Oosten.

Ik vind het namelijk niet prettig om de hele tijd dit op de televisie te zien.

Afbeelding
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Simon schreef:Toffe keet hier.
Je mag dus blijkbaar niet meer tegen onrecht zijn...
Die oorlog had er gewoon niet moeten komen dan zouden wij ook niet met een oplossing moeten (want blijkbaar moeten wij een oplossing geven) komen.
Het gaat er niet over dat jullie een oplossing moeten geven. Het gaat erover dat je als je 'protesteert' je ook met een oplossing moet komen.
Simon schreef: Wij betoogden voor de oorlog begon al.
En dat zullen wij blijven doen tot het daar in orde is.
Betogen is er passief . Daardoor wordt dat daar niet opgelost.
Veel woorden , weinig daden ..
Simon schreef: Wij hebben onze oplossing voor de oorlog begon al gegeven.
Niet binnenvallen ? Tuurlijk , laat 'Saddam Insane' zijn terreur regering maar verder zetten. Minderheden en tegenstanders uitmoorden .. 60 jaar geleden heeft die gekke man met dat snorretje het ook geprobeert.
Simon schreef: Moeten wij dan de kapitalitistische zeikpaal blijven?


Al eens afgevraagd waarom jullie de zeikpaal zijn ?
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

SE Airborne NL schreef:Tja, iedereen zijn mening he.
Ik denk gewoon persoonlijk dat het beter zou zijn als de soldaten weg zouden gaan uit het Midden-Oosten.

Ik vind het namelijk niet prettig om de hele tijd dit op de televisie te zien.

Afbeelding
Propaganda .. iedereen moet tegen de oorlog in Irak zijn.
Blijkbaar zijn de Europeese regeringen vergeten wat hier 60 jaar geleden is gebeurd. Hoeveel Amerikaanse jongens liggen hier op de kerkhoven ? Ach ja , verleden tijd zeker. Die foto moet een impuls zijn om ze daar te gaan helpen. Als we nu de troepen terugtrekken dan wordt het een 2de Somalië met als gevolg dat we binnen 2 jaar er terug zitten. En dan is het nog moeilijker te bestrijden .
Laatst gewijzigd door Shifty op 17 mar 2007, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

SE Airborne NL schreef:Hopelijk hoeven wij dit nooit mee te maken, klinkt misschien vreemd maar ik vind de oorlog van vandaag echt laf!
Chemische wapens, Cam-Guns, ik hou er niet van.
Hey, volgens mij zit daar ergens een vijandelijke sniper, oh.. wat zijn de coordinaten, dan roep ik even atillerie vuur op.

Inderdaad sneu hoe dat nu gaat.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Betogen is er passief . Daardoor wordt dat daar niet opgelost.
Veel woorden , weinig daden ..
Naar ginder gaan kan ik niet.
Veel woorden weinig daden, ik doe meer dan de gemmidelde mens die hier ligt te zeggen dat het daar mis loopt.



Niet binnenvallen ? Tuurlijk , laat 'Saddam Insane' zijn terreur regering maar verder zetten. Minderheden en tegenstanders uitmoorden .. 60 jaar geleden heeft die gekke man met dat snorretje het ook geprobeert.
Als Bush nu eens probeerde eerst zijn eigen land op orde te brengen, met onder andere een beetje een deftige ziekekas etc....
Ik zei ook al dat ik het beter vond meer diplomatie te gebruiken.

Het gaat er niet over dat jullie een oplossing moeten geven. Het gaat erover dat je als je 'protesteert' je ook met een oplossing moet komen.
Dus blijkbaar moet ik als ik ga betogen tegen een illegale oorlog (owja al vergeten dat de VN tegen was?) percé een oplossing hebben.
Je mag dus niet tegen iets zijn als je geen alternatief hebt?
Ik ben tegen oorlog mijn alternatief vrede....:-)
Als het kapitalisme maar blijft oorlog voeren gaat er inderdaad nooit een vrede komen. Absurde oplossing (ja inderdaad absurd en gek maar je kan er eens over nadenken... ik ben het erzelf ook niet mee eens zo boef en ba) kapitalisme afschaffen...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Shifty schreef:
SE Airborne NL schreef:Tja, iedereen zijn mening he.
Ik denk gewoon persoonlijk dat het beter zou zijn als de soldaten weg zouden gaan uit het Midden-Oosten.

Ik vind het namelijk niet prettig om de hele tijd dit op de televisie te zien.

Afbeelding
Propaganda .. iedereen moet tegen de oorlog in Irak zijn.
Blijkbaar zijn de Europeese regeringen vergeten wat hier 60 jaar geleden is gebeurd. Hoeveel Amerikaanse jongens liggen hier op de kerkhoven ? Ach ja , verleden tijd zeker.
Ksnap de vergelijking toch niet meteen hoor...
Ik heb eens een reportage gezien over de mening van WO2-veteranen over de oorlog in Irak. Er waren er maar enkelen die achter de oorlog stonden...En zij zijn misschien nu al van gedacht verandert...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Simon schreef: Dus blijkbaar moet ik als ik ga betogen tegen een illegale oorlog (owja al vergeten dat de VN tegen was?) percé een oplossing hebben.
Je mag dus niet tegen iets zijn als je geen alternatief hebt?
Ik ben tegen oorlog mijn alternatief vrede....:-)
Als het kapitalisme maar blijft oorlog voeren gaat er inderdaad nooit een vrede komen. Absurde oplossing (ja inderdaad absurd en gek maar je kan er eens over nadenken... ik ben het erzelf ook niet mee eens zo boef en ba) kapitalisme afschaffen...
Als je geen alternatief hebt is dat voor te beginnen al nutteloos.
Het kapitalisme afschaffen ? Jezus , wordt wakker man. Terug naar het communistisch systeem ? Communisme is ook enkel goed als je bovenaan de ladder staat. Denk daar ook maar eens over na.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Oja, morgen anti oorlogs betoging om 14 uur noord station Brussel (België;)) Voor wie geintreseerd is... http://www.motherearth.org
Ik denk dat er ook wel iets te doen zal zijn in Nederland.
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Brigadeführer Von Pratt schreef:
Shifty schreef:
SE Airborne NL schreef:Tja, iedereen zijn mening he.
Ik denk gewoon persoonlijk dat het beter zou zijn als de soldaten weg zouden gaan uit het Midden-Oosten.

Ik vind het namelijk niet prettig om de hele tijd dit op de televisie te zien.

Afbeelding
Propaganda .. iedereen moet tegen de oorlog in Irak zijn.
Blijkbaar zijn de Europeese regeringen vergeten wat hier 60 jaar geleden is gebeurd. Hoeveel Amerikaanse jongens liggen hier op de kerkhoven ? Ach ja , verleden tijd zeker.
Ksnap de vergelijking toch niet meteen hoor...
Ik heb eens een reportage gezien over de mening van WO2-veteranen over de oorlog in Irak. Er waren er maar enkelen die achter de oorlog stonden...En zij zijn misschien nu al van gedacht verandert...
Wie had de documentaire gemaakt misschien ? Die gast van Fahrenheit 9/11 ? Het gaat trouwens niet over de ww2-veteranen. Het gaat over dienst , wederdienst én respect.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Shifty schreef:
Simon schreef: Dus blijkbaar moet ik als ik ga betogen tegen een illegale oorlog (owja al vergeten dat de VN tegen was?) percé een oplossing hebben.
Je mag dus niet tegen iets zijn als je geen alternatief hebt?
Ik ben tegen oorlog mijn alternatief vrede....:-)
Als het kapitalisme maar blijft oorlog voeren gaat er inderdaad nooit een vrede komen. Absurde oplossing (ja inderdaad absurd en gek maar je kan er eens over nadenken... ik ben het erzelf ook niet mee eens zo boef en ba) kapitalisme afschaffen...
Als je geen alternatief hebt is dat voor te beginnen al nutteloos.
Het kapitalisme afschaffen ? Jezus , wordt wakker man. Terug naar het communistisch systeem ? Communisme is ook enkel goed als je bovenaan de ladder staat. Denk daar ook maar eens over na.
Geweldig je hebt mijn post dus niet duidelijk gelezen.
ik ben het erzelf ook niet mee eens zo boef en ba
Ik weet niet of je mijn laatste ontwikkelingen kent maar ik neig nu meer naar het anarchisme... dus zeik maar wat op het communisme.

Wat nutteloos is is die oorlog... hoe je het ook draaid of keert... saddam was een eikel, en het zal daar inderdaad niet goed geweest zijn.
Is het er nu goed? nope... is dat leger ginder dan de reddende engel? nope...
Dan kun je wikken wegen en je afvragen of een oorlog nodig was om op dezelfde lijn te blijven zitten met dat land...
Wat mij ook stoort is dat er zoveel word gerecruteerd in de armere wijken.
Mensen die geen toekomstperspectief hebben, geen job, en die nu een job krijgen in het leger...
Laatst gewijzigd door Simon op 17 mar 2007, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

SE Airborne NL schreef:Hopelijk hoeven wij dit nooit mee te maken, klinkt misschien vreemd maar ik vind de oorlog van vandaag echt laf!
Chemische wapens, Cam-Guns, ik hou er niet van.
Wat denk je dat die terroristen doen? Busje vol explosieven op een markt of straat vol met hun landgenoten. Ik vind dat maar een beetje sneu... Onschuldige landgenoten in stukjes blazen omdat ze het niet eens zijn wat er aan de andere kant van de wereld gebeurt. :roll:
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Simon schreef:
Shifty schreef:
Simon schreef: Dus blijkbaar moet ik als ik ga betogen tegen een illegale oorlog (owja al vergeten dat de VN tegen was?) percé een oplossing hebben.
Je mag dus niet tegen iets zijn als je geen alternatief hebt?
Ik ben tegen oorlog mijn alternatief vrede....:-)
Als het kapitalisme maar blijft oorlog voeren gaat er inderdaad nooit een vrede komen. Absurde oplossing (ja inderdaad absurd en gek maar je kan er eens over nadenken... ik ben het erzelf ook niet mee eens zo boef en ba) kapitalisme afschaffen...
Als je geen alternatief hebt is dat voor te beginnen al nutteloos.
Het kapitalisme afschaffen ? Jezus , wordt wakker man. Terug naar het communistisch systeem ? Communisme is ook enkel goed als je bovenaan de ladder staat. Denk daar ook maar eens over na.
Geweldig je hebt mijn post dus niet duidelijk gelezen.
ik ben het erzelf ook niet mee eens zo boef en ba
Ik weet niet of je mijn laatste ontwikkelingen kent maar ik neig nu meer naar het anarchisme... dus zeik maar wat op het communisme
Anarchisme .. nog beter :roll:
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Hehe,
Anarchisme .. nog beter
Even de clichés ophalen precies:)
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Simon schreef:Hehe,
Anarchisme .. nog beter
Even de clichés ophalen precies:)
Wat versta jij dan onder Anarchisme?
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Kan er iemand mij vertellen wat de Amerikanen nu echt voor goeds hebben gedaan in Irak? Olievelden inpalmen...? Een vergeten dictator van de troon stoten...?

Het land vrede brengen...?
Momenteel zijn er al meer Amerikaanse soldaten en Irakezen gestorven dan in het begin van de oorlog...

Met geweld lok je alleen maar meer geweld uit...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gesloten