Laptop advies

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 4 keer
Contacteer:

Laptop advies

Bericht door johan willaert »

Een vraagje voor de computergeneratie....

Ik schaf mij binnenkort een nieuwe laptop aan, die vooral zal gebruikt worden voor internet en office-toepassingen....
Welk scherm is aan te raden? Mat of Glanzend?
Wat zijn de ervaringen met ofwel matte TFT, ofwel glanzende TFT schermen....

Voor- en/of nadelen...

Thanks,

Johan
Laatst gewijzigd door johan willaert op 26 mar 2007, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
29th Let's Go!!!!!
Bart Geraerts
Lid
Contacteer:

Bericht door Bart Geraerts »

Ik heb twee laptops, eentje met glanzend en een andere met mat beeld. Het enige grote verschil dat ik persoonlijk ervaar, is dat op het glanzende scherm de omgeving redelijk wordt weerspiegelt. Dit kán irritant zijn als ge in lichte omgevingen werkt. Dat heeft het mat scherm veel minder.
Wel nog een positief kantje aan het glanzende scherm, dit heeft een veel bredere kijkhoek. Ge kunt dus makkelijker vanaf de zijkanten kijken, niet dat dit bij een laptop veel vandoen heeft...

Verder zijn er meestal nog wel een aantal technische verschilletjes, maar daar merk je nauwelijks iets van voor gewone toepassingen.
Fort Eben-Emael - Ils se battaient pour notre liberté
Gids fort Eben-Emael
sobel
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door sobel »

Inderdaad zoals Bart Geraerts al zegt de kijkhoek, maar voor diegenen die enkel alleen achter een laptop zitten is een glanzend scherm niet echt handig, het weerspiegeld soms te erg, voorals als je buiten zit! het grote verschil met glazend vind ik zelf dat de kleuren beter naar voren komen, maar ook dit is voor de meesten geen belangrijk punt, persoonlijk zou ik dus gewoon voor de matte versie gaan.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
rutger
Lid

Bericht door rutger »

Ik heb zelf ook een betere ervaring met matte schermen dan met glanzende schermen .
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
To Tall
Lid
Contacteer:

Bericht door To Tall »

Doe jezelf een plezier en neem géén glanzend scherm.
Ik heb er een en er zijn te vaak lichtomstandigheden die het scherm onduidelijk maken.

gr.,
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
John Rambo
Lid

Bericht door John Rambo »

Bij een glanzend scherm heb je veel meer kans op irritante schitteringen / weerspiegelingen. Een mat scherm is beter.
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

Ik denk dat de vraag nu wel voldoende is beantwoord. Topic gaat op slot. Als de TS vindt dat ik te snel was mag hij dat per PB laten weten.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gesloten