De nieuwe Generatie

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Bart V
Lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2007, 21:26
Locatie: Antwerpen

De nieuwe Generatie

Bericht door Bart V »

Wat vinden jullie van de nieuwe/jonge generatie.. Die zich intereseren in de oorlog en er meer van willen weten en te weten komen? Ik zelf ben er ingeraakt via m'n vader die vrijwillig is in de SK1 (Atlantikwall) zo gaan we eens naar Frankrijk, Duitsland & Nederland etc.. Voor eens te gaan zoeken / informatie achterhalen en eens te zien of alles er nog staat. Ik vind dit leuk, leerrijk en tof om te weten wat ze vroeger allemaal meemaakten.. Ik hoop dat er nog meer nieuwe generaties komen die zich er gaan intereseren in goede zin en niet om het kapot te maken of iets anders.. Ik vind ook persoonlijk dat de oorlog(en) niet mag(mogen) vergeten worden met wat er gebeurt is en wat de gevolgen ervan zijn zo leren we er allemaal uit.
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Re: De nieuwe Generatie

Bericht door Shifty »

SoldierToTheDeath schreef:Wat vinden jullie van de nieuwe/jonge generatie.. Die zich intereseren in de oorlog en er meer van willen weten en te weten komen? Ik zelf ben er ingeraakt via m'n vader die vrijwillig is in de SK1 (Atlantikwall) zo gaan we eens naar Frankrijk, Duitsland & Nederland etc.. Voor eens te gaan zoeken / informatie achterhalen en eens te zien of alles er nog staat. Ik vind dit leuk, leerrijk en tof om te weten wat ze vroeger allemaal meemaakten.. Ik hoop dat er nog meer nieuwe generaties komen die zich er gaan intereseren in goede zin en niet om het kapot te maken of iets anders.. Ik vind ook persoonlijk dat de oorlog(en) niet mag(mogen) vergeten worden met wat er gebeurt is en wat de gevolgen ervan zijn zo leren we er allemaal uit.
Ik vind dat de jongere generatie zich veel te veel basseerd op films, tv en videogames. Wat mij ook verbaast is hoeweinig onderzoek wordt gedaan. Ik lees hier soms vragen waarvan ik denk 'als je het ingeeft in google heb je het'. Daar moet je nog niet eens een boek voor kopen .. Verder vind ik het wel possitief dat er jongeren zijn zoals jij die er via famile ingerold zijn en die niet in eerste instantie naar tv of film grijpen.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

De jongere generatie is ook een generatie die om weet te gaan met internet. Ze worden ook wel de 'netgeneratie' genoemd om die reden. Een generatie die deze vaardigheid (hopelijk) gebruikt om op internet informatie op te zoeken en te gebruiken. Belangrijk is dat men internetbronnen op kwaliteit leert inschatten. Dat was ook met boeken al belangrijk, maar het internet is toch toegankelijker voor auteurs; en zorgt daarmee voor een grote diversiteit in publicaties. Ik denk dat een forum als dit een interessant medium is, omdat leren elkaar ook kunnen weerspreken.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gesloten