Vrienden/ouders/etc. VS Militaria

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

marf schreef:Waarom?
Het is toch maar alleen om niet te laten vergeten wat er toen gebeurde en het zo goed mogelijk voor te stellen hoe het toen was.
Inderdaad. Maar als ze vragen wat re-enactment is, antwoord ik meestal met : 'Het naspelen van historische gebeurtenissen en veldslagen'. Dan denkt men al vlug dat ik mijn vrije tijd 'soldaatje' ga spelen zoals een kind van 10 jaar.
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Shifty schreef:
Auke J. schreef:
johan willaert schreef:Vroeger was hyperventilatie in de mode.... Tegenwoordig is het dyslexie..... :roll:
Ik snap niet wat je nou voor onzin uitkraamt :S Dyslexie is een serieus probleem onder veel jongeren! Mijn zus heeft dyslectie en heeft flink wat moeite met het lezen van proefwerkvragen en voorlezen! jij praat erover alsof het iets is wat iedereen wil zijn... Je hebt vaak gelijk en veel dingen zijn het inderdaad waard om te bekritiseren, maar waarom een probleem dat officieel vastgesteld is? Hoezo mode? kiezen ze er zelf voor om ermee rond te lopen? Misschien baal je ervan dat Viny je de hele tijd probeert te corrigeren, maar dan hoef je hem toch niet belachelijk te maken? want dat is wat je doet door zijn probleem in het hokje; "mode" te zetten... :S :x

En wat als Viny nu wel echt dyslectisch is? Dat het vastgesteld is en dat hij het niet verzint? Je kunt hem daar toch op vertrouwen? Naja. ik zal het laten rusten, ik heb mijn mening laten horen. :roll:
Misschien reageer ik er te serieus op, maar mensen moeten in hun waarde gelaten worden, hoe belachelijk hun problemen ook voor sommigen klinken..
Menneke,
Als mensen fouten beginnen te typen en zij worden daar op gewezen zeggen ze altijd wel dat ze dyslexie hebben. Het probleem is dat sommige mensen dyslexie vaak vergelijken met het feit dat sommige het niet eens de moeite vinden om hun getypte tekst na te lezen of desnoods er een woordenboek bij te nemen. Aan iemand zijn schrijfstijl kan je al vlug afleiden wat voor een persoon er achter het toetsenbord zit. Een publiek forum is geen MSN Messenger dus pas je schrijfstijl aan!

On topic : Mijn ouders/vrienden/vriendinnen/etc. vinden het helemaal niet erg dat ik verzamel. Ze vinden het zelfs interessant. Als ik erbij zeg dat ik ook aan re-enactment doe wordt ik wel eventjes scheef bekeken.
Dat betekent toch niet dat Viny dat verzint? Wat als hij het wel heeft? Je hoeft niet meteen te concluderen dat hij het uit zijn duim zuigt om een excuus te hebben... Maar goed, ik zal het laten rusten en heb mijn mening gegeven. :roll:
Laatst gewijzigd door Auke J. op 25 apr 2007, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

Ik woon op mij zelf dus van mijn ouder heb ik verder weinig last.

Mijn vriendin vind het allemaal best ze heeft mij al een stormdolk gegeven en een boek van de fokker G-1 en een tegeltje van de grebbe.

Je hoord mij niet klagen.
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Shifty schreef:[
DIT IS NIET WAAR!!! Ik probeer er altijd op te letten en lees bijna al mijn posts, voordat ik ze post een keer goed door!! Dit voorkomt spelfouten.. alhoewel ik een lichte vorm heb, heb ik geen problemen met lezen. Maar met het spellen van woorden of zinnen en het gebruik van van leestekens.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

viny schreef:DIT IS NIET WAAR!!! Ik probeer er altijd op te letten en lees bijna al mijn posts, voordat ik ze post een keer goed door!! Dit voorkomt spelfouten.. alhoewel ik een lichte vorm heb, heb ik geen problemen met lezen. Maar met het spellen van woorden of zinnen en het gebruik van van leestekens.
Een lichte vorm ? Ofwel heb je het, ofwel heb je het niet. :roll:
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Shifty schreef:
viny schreef:DIT IS NIET WAAR!!! Ik probeer er altijd op te letten en lees bijna al mijn posts, voordat ik ze post een keer goed door!! Dit voorkomt spelfouten.. alhoewel ik een lichte vorm heb, heb ik geen problemen met lezen. Maar met het spellen van woorden of zinnen en het gebruik van van leestekens.
Een lichte vorm ? Ofwel heb je het, ofwel heb je het niet. :roll:
Ja, ik heb het ja, kwammen ze net na het examen achter :S

Terwijl ze het op de basisschool al hadden aan gegeven.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

sobel schreef:Die onderste vraag stel je maar in een ander topic, daar is dit niet voor bedoelt.
Je zal beter eens iets doen aan die dyslexie discussie hierboven. :|
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Graag weer on topic nu over de houding van ouders tegenover de verzameling.

En Mannerheim: opmerkingen over het functioneren van de staff gaan nog altijd per PB. :)
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

I'm sorry. Maar waar kan ik die vraag wel stellen dan?
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Ik denk in #Verzamelaars en collecties of #Algemene vragen. De eerste lijkt me handiger.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
dwayne
Lid
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 mar 2006, 21:05

Bericht door dwayne »

Hoi,

Mijn ouders en zusje vinden het ook intressant dat ik verzamel! vooral mijn vader, die heeft vroeger zelf wo2 verzameld, en nu nog wel een beetje (koopt soms dingen op beurzen etc.). we hebben samen (vooral mijn vader) al een redelijk grote collectie.
Gesloten