Schoolhulp

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

von Manteuffel schreef:
Mike.H schreef:
von Manteuffel schreef:Over schoolhulp gesproken: als er hier nog mensen zijn die wat gezonde hersens en geheugen over hebben..., ik kan het wel gebruiken anders.
Nou als je een specifieke vraag hebt? denk dat je eerder Braintraining kan doen anders ;)
Heb al braintraining genoeg gehad de laatste tijd. Als er een God is, dan is het nu tijd voor hem om wakker te schieten.
Be more specific ;)?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
mannerheim
Lid

Bericht door mannerheim »

Dankjewel allemaal, ik ben er weer een stuk wijzer op geworden. ik had ook zoiets als de meesten hier: het land eerlijk verdelen. En mij leraar vond het goed :) .

En aan sjoerd: ik wilde geen discussie beginnen, ik wilde weten wat jullie antwoord zou zijn. En dat ik die gozer van aardrijkskunde misschien ongelijk kan geven. Maar gelukkig hoeft dat niet. :wink:
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
von Manteuffel
Lid

Bericht door von Manteuffel »

Mike.H schreef:
von Manteuffel schreef:
Mike.H schreef: Nou als je een specifieke vraag hebt? denk dat je eerder Braintraining kan doen anders ;)
Heb al braintraining genoeg gehad de laatste tijd. Als er een God is, dan is het nu tijd voor hem om wakker te schieten.
Be more specific ;)?
Twee examens op twee dagen (in Schotland), weinig tijd om ervoor te blokken wegens 3 grote scripties voor mijn home university, enz. Soit ja, 'k ga der niet meer over zagen, hopelijk ben ik erdoor.

Mijn opmerking over God was trouwens niet specifiek smalend bedoeld vanuit geloofsoogpunt.

Weer on topic zou ik zo zeggen.
rutger
Lid

Bericht door rutger »

Ik ben bezig met een werkstuk voor school over de 'Slag om Stalingrad?'
Hieronder staat de hoofdvraag en deelvragen die ik heb bedacht. Opmerkingen en suggesties zijn van harte welkom.

Hoofdvraag:

Waarom is de ‘Slag om Stalingrad’ uitgelopen tot een verlies voor het Duitse leger?

Deelvragen:

1. Wat voor invloed had het weer op de Duitse prestaties tijdens de ‘Slag om Stalingrad?’
2. Is het verlies van de Duitsers bij de ‘Slag om Stalingrad’ te wijten aan de tactieken van het Duitse leger en waarom wel/niet?
3. Wat voor invloed had de onevenheid van de sterkte tussen het Duitse leger en het geallieerde leger op de ‘Slag om Stalingrad?’
4. Is het verlies van de Duitsers bij de ‘Slag om Stalingrad’ te wijten aan de bevoorrading van voedsel, kleding en ander oorlogsmateriaal?
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

@Rutger, misschien kan je nog een hoofdstuk schrijven over (het verschil in) de stijl van leidinggeven van zowel Stalin als Hitler en de invloed die dit (waarschijnlijk) heeft gehad.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Bigshot
Lid
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

rutger schreef:Waarom is de ‘Slag om Stalingrad’ uitgelopen tot een verlies voor het Duitse leger?
Bedoel je hiermee het 6e Leger wat bij Stalingrad vocht, of bedoel je hier het Duitse leger in haar totaliteit?
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
rutger
Lid

Bericht door rutger »

@sjoerd: Bedankt voor de tip. Is inderdaad een interessant item.
@bigshot: Ik doel dan vooral op het 6e leger.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Ajacied8989
Lid
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Weet iemand de Duitse sterkte in Normandië tijdens D-Day? Ik vind alleen maar na D-Day of het aantal soldaten in heel Frankrijk.
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

@Ajacied, probeer eens of je in een Bibliotheek het boek 'D-Day 6 juni 1944' van Stephen E. Ambrose kunt vinden. Hier staat machtig veel informatie in over D-Day en volgens mij ook een onderbouwde schatting van het aantal Duitsers. Succes!
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Ajacied8989
Lid
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Sjoerd schreef:@Ajacied, probeer eens of je in een Bibliotheek het boek 'D-Day 6 juni 1944' van Stephen E. Ambrose kunt vinden. Hier staat machtig veel informatie in over D-Day en volgens mij ook een onderbouwde schatting van het aantal Duitsers. Succes!
Het boek heb ik, en lees ik op dit moment. Misschien dat ik erover heen heb gelezen of het alweer ben vergeten. :oops:
Misschien nog maar eens kijken.
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

We hebben een apart vragenforum voor alle wo2-gerelateerde schoolvragen... :)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Weet iemand hoe je deze vergelijking kan oplossen?

sin(0.5t - π) = cos (2t)

Ik weet dat je cos(2t) als 1-2sin^2 t kunt schrijven, maar daar schiet je dan toch niets mee op?

Help anyone? :)
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

Het is de bedoeling om reacties te plaatsen met een antwoord op een vraag. Als je het niet weet post je dus niet. Om deze reden zijn twee reacties verwijderd.
Stephen E. Ambrose
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Ik weet het al, toch bedankt.
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
dwayne
Lid

Bericht door dwayne »

Snapt er iemand wat van de Collectieve vraagvergelijking, ik snap er nml niets van en ik heb er morgen proefwerk over :P
Plaats reactie