Favoriete muziekgenre

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.

Wat is je favoriete muziekgenre?

Metal
11
17%
Klassiek
2
3%
Jazz
2
3%
Blues
1
2%
Rhythm & Blues (R&B)
1
2%
Funk
0
Geen stemmen
Rock
11
17%
Pop
5
8%
Country
0
Geen stemmen
Electronic
9
14%
Hip Hop
4
6%
Anderen
18
28%
 
Totaal aantal stemmen: 64

Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Ik ook, als je wat beter naar de teksten luistert begrijp je het misschien.
En nee ik luister ook niet naar 50 cent met zijn PIMP zooi maar ik luister naar rapers zoals The Game, 2pac & N B.I.G.
Deze mannen hebben dingen meegemaakt, luister maar eens naar hun teksten.
Er zit veel diepgang in.
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Ja, daar heb ik het ook eens over gehad met een Hip Hopper uit m'n klas, ik vond de (moderne) teksten ook vrij zinloos. Zijn antwoord hierop was dat al het zinnige al is gezegt, hier kan ik me opzich wel in vinden. Vroeger waren het de jongeren die over hun moeilijke jeugd met agressieve ouders en hun geldloze pubertijd vol met rascisme gingen rappen. Terecht vind ik, want dat is ook allemaal niet leuk. Als je nu gaat rappen over hoe moeilijk en zwaar je leven is wordt je niet meer serieus genomen omdat in Amerika zulke dingen steeds minder voor komen, er zijn nogsteeds agressieve ouders en arme getto's, maar het is gewoon een stuk minder dan vroeger (zeker als je kijkt naar de 'Bling Bling' in de clips). Bovendien heersen er nu veel oorlogen in de wereld en bestaan er wel ergere dingen dan in een getto wonen. Ook is alle kritiek op de overheid al gegeven en valt ook daar niet veel meer over te zeggen. Ik denk dat ze daarom zijn begonnen met de onzinnige teksten schrijven om Hip Hop levend te houden. Mijn punt: Oldskool Hip Hop, niet mijn muziek maar goeie teksten met een boodschap. Niewe Hip Hop, ook niet mijn smaak maar daarbij ook nog eens zinloos en on-origineel.

@Mannerheim: Ga ons nou niet vertellen wie er verstand van muziek heeft en wie niet. Ten eerste omdat dit nog altijd je eigen keuze is en ten tweede omdat jij naar computers die vage pogingen doen een fatsoenlijk instrument te imiteren luistert, of dat muziek is vraag ik mij ook al een tijdje af?
Laatst gewijzigd door Julian op 24 apr 2007, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Denk dat je daar een goed punt maakt Julian, alleen vind ik het wel een beetje onnodig om zijn muziek dan af te kraken met 'computers die proberen muziek te maken' :P klinkt wel grappig though..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Julian schreef: @Mannerheim: Ga ons nou niet vertellen wie er verstand van muziek heeft en wie niet. Ten eerste omdat dit nog altijd je eigen keuze is en ten tweede omdat jij naar computers die vage pogingen doen een fatsoenlijk instrument te imiteren luistert, of dat muziek is vraag ik mij ook al een tijdje af?
Whaha, zegt ie eerst dat het je eigen keuze is, gaat hij daarna wel mijn muzieksmaak afkraken.

En julian, het was niet aan jou gericht en het was geschreven met een grote knipoog. Dus reageer niet zo pissig.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Iedereen heeft zijn eigen smaak en het heeft geen zin om te discussiëren waarom het ene muziekgenre nu wel goed zou zijn en het andere weer niet. Probeer zo'n discussie dan ook te vermijden. Mocht er wel zo'n discussie ontstaan dan gaat dit topic dicht en kunnen jullie verder in het slowchat-topic, want van een erg hoog niveau zal een dergelijke discussie niet zijn.

Zelf luister ik overigens graag naar Drum 'n Bass:
  • - Black Sun Empire
    - Ed Rush & Optical
    - Ram Trilogy
Of naar rock:
Van The Doors tot aan de RHCP, teveel verschillende stijlen in rock om er gewoon 3 op te noemen.
En ook naar Hip Hop waar ik toch vooral:
  • - Pete Philly & Perquisite
    - Kubus & Bang Bang (het album Learning Curve is gewoon écht goed)
    - Opgezwolle (yeeh)
erg goed vind. :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Wat er ook gebeurt, altijd blijven hakkeeuh 8) Hardcore dus :wink:
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Bij mij gaat de muzieksmaak van soul uit de 60's via ska en reggae tot pop, rock en metal. Trance, house en hiphop/rap is aan mij niet besteed hoewel ik qua hiphop voor het vroege werk van Dr Dré een uitzondering maak. Kortom: ik sta open voor eigenwijze muziek..
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Bericht door symen »

Mijn Favo muziek is zijn de soundtracks, beetje Instrumentaal Electronic achtig zoals

Kingdom of Heavene
The Cronicles of Narnia
The Lord of the Rings

Daarnaast vind ik Tiësto, Vangelis (Electronic) ook erg goed
Gebruikersavatar
von Manteuffel
Lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 13 dec 2006, 20:21
Locatie: Eeklo-Bruxelles

Bericht door von Manteuffel »

Voornamelijk trance. Ik veronderstel dat dat onder electronic valt?
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

symen schreef:Mijn Favo muziek is zijn de soundtracks, beetje Instrumentaal Electronic achtig zoals

Kingdom of Heavene
The Cronicles of Narnia
The Lord of the Rings

Daarnaast vind ik Tiësto, Vangelis (Electronic) ook erg goed
Lord of the Rings heeft inderdaad prachtige muziek! :)
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Bericht door symen »

von Manteuffel schreef:Voornamelijk trance. Ik veronderstel dat dat onder electronic valt?
Trance en Electronic zijn 2 aparte genres
Trance (muziek)
Van Wikipedia
Ga naar: navigatie, zoek
Trance is een subgenre van dance dat zich in de jaren 90 sterk heeft ontwikkeld. Trance kan worden beschreven als een melodie waarbij de beats per minuut vaak tussen de 125 en 150 ligt en waarbij een bepaalde melodie vaak wordt herhaald. Het wordt gekenmerkt door zijn melodische motiefjes en spacy klanken, waardoor de luisteraar het gevoel krijgt alsof hij 'in trance' is.

De muziekstroming trance ontwikkelde zich begin jaren 90 nadat dj's steeds vaker techno met rock-, disco- en New Agemuziek waren gaan combineren. Hierdoor ontstonden verschillende muziekstromingen: hardtrance, Goa-trance, progressive trance, eurodance en happy hardcore. De trance zoals we die nu kennen was toen vooral een underground stroming die alleen door een klein groepje fanatici geliefd was. Bekende producers van die tijd waren DJ Dag, Jam El Mar, Mark Spoon en Cosmic Baby. Eén van de eerste trance-platen die bij het grote publiek doorbrak, was Power of American Natives van Dance 2 Trance.

Na de Hardtrance/Happy Hardcore hype midden jaren 90 in Nederland, België en Duitsland trok ook de langzamere trance de belangstelling van het grote publiek door hits als Robert Miles - Children, BBE - Seven Days & One Week en Energy 52 - Café Del Mar. Maar trance werd pas echt razend populair toen het genre in 1999 een gezicht kreeg in de vorm van bekende DJ's als DJ Tiësto, Paul van Dyk, Armin van Buuren en Ferry Corsten. Ook werden er in die tijd veel festivals met tienduizenden bezoekers georganiseerd die trance op het programma hadden staan.

De huidige trance bevat nog wel de basiselementen die het had begin jaren 90, maar toch zijn de producties van deze tijd niet meer te vergelijken met die van vroeger.

Veel platen in de top 40 krijgen het predicaat trance, maar dat is meestal onterecht. Dit zijn meestal moderne eurodance platen die makkelijk in het gehoor liggen en daardoor toegankelijker zijn voor het grote publiek dan de underground trance.


Electronic
Elektronische muziek
Van Wikipedia
Ga naar: navigatie, zoek
Elektronische muziek is een ruime verzamelterm voor muziek die gemaakt is met elektronische hulpmiddelen. Elk geluid dat wordt geproduceerd door een elektronisch apparaat kan elektronisch genoemd worden. Zelfs in muziek die hoofdzakelijk akoestisch gespeeld wordt, kan het gebruik van elektronische versterkers ervoor zorgen dat de muziek gelinkt wordt met de term "elektronisch muziek", zoals in bepaalde jazz en folk-muziek wel gebeurt. Waar men halverwege de 20ste eeuw met de term elektronische muziek nog doelde op de experimenten met elektronische instrumenten, die in contrast stonden met populaire of klassieke muziek, is de term tegenwoordig een uitgebreide losse verzamelnaam geworden, waar een groot aantal van de populaire, underground, experimentele of andere muziek kan worden in ondergebracht.

Als muziekgenre, zoals die gebruikt wordt door muziekcritici of door marketing, duidt de term elektronische muziek meestal op muziek die hoofdzakelijk door elektronische apparaten zoals synthesizers, samplers, computers en drummachines wordt gemaakt. Theoretisch gezien kan de muziek nog om het even welk ander instrument bevatten. Met elektronische muziek kan men ook naar computermuziek verwijzen, omdat software toelaat dat geluiden digitaal en gemakkelijk kunnen verwerkt en bewerkt worden.
Gebruikersavatar
von Manteuffel
Lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 13 dec 2006, 20:21
Locatie: Eeklo-Bruxelles

Bericht door von Manteuffel »

Dank voor de info.

Gezien electronic een nogal ruime term is, kan trance er wel ondergebracht worden, gezien deze laatste ook wel wat van doen heeft met computertoestanden.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

symen schreef: Daarnaast vind ik Vangelis (Electronic) ook erg goed
Is dat niet die band van Conquest of Paradise?
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Bericht door symen »

Ja, deze heeft hij onder andere ja.

Meer van zijn CD's

Oceanic
Gift
China
The City
Apocalypse des Animaux
Anartica
Blade Runner
Alexander

En nog een stuk of 20.
Gebruikersavatar
JackAll
Lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 apr 2007, 21:39
Locatie: Belgie

Bericht door JackAll »

Andere, namelijk Jumpstyle
Zekerheden maken oorlogen mogelijk, onzekerheden de vrede.
Plaats reactie