Slowchat topic - deel 16

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Nou jongens.. blijf lekker bij de AH zou ik zeggen!

Ik werk bij Thibo Bouwstaal, een staalfabriek. Machineafval opruimen, vier uur, elke zaterdag.
Je zweet je kapot, je wordt er ontzettend vies van, niet bepaald gezond (je loopt er met gasmaskers rond)...

Maarja, het verdient goed. Krijg 150% van een uurloon hoger dan het minimumloon..
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Axis vs Allied
Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 mar 2007, 13:23
Locatie: Friesland

Bericht door Axis vs Allied »

Dodo schreef:Ik geloof dat je iets van 2,40€ per uur verdiend. Gewoon het minimumjeugdloon van een 15-jarige.. Maar het zal beter zijn dan handinpak bij een medicijnenfabriek. ;) Eén tip: ga nooit achter de kassa werken.

Een andere tip, drink nooit teveel. Ik heb me hier toch even een fikse kater te pakken.
Het verdient 2,76 per uur. Welgetelt 1 (!) cent meer dan in de medicijnenfabriek :lol: Waarom nooit achter de kassa werken? Ik denk trouwens dat ze het niet op prijs stellen om te weigeren. En die tweede tip doe ik sowieso al niet :wink:
[Gezocht]: Heer uitrusting
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Achter de kassa mag je sowiso al niet, sterker nog, je mag met geen enkel machinaal hulpmiddel werken.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

Axis vs Allied schreef:Het verdient 2,76 per uur.
:shock: Goeie genade, dan moet jij je een dag krom werken voor 20 euro... Is dit geen typefout? Ik heb nooit minder gekregen dan (toen waren er nog guldens) omgerekend € 4,21 per uur... :shock:
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Axis vs Allied
Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 mar 2007, 13:23
Locatie: Friesland

Bericht door Axis vs Allied »

Dan zul jij niet in een supermarkt gewerkt hebben, want het is geen typfout. Maar je werkt tegenwoordig bijna overal voor het minimumloon. Was je wel 15 toen je dat verdiende?
[Gezocht]: Heer uitrusting
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

Ik begon als 13-jarige op een kwekerij... Dus was nog twee jaar jonger zelfs!
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

toen ik 14 was verdiende ik 3.60
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Axis vs Allied
Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 mar 2007, 13:23
Locatie: Friesland

Bericht door Axis vs Allied »

tsja, tijden veranderen...
[Gezocht]: Heer uitrusting
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Ik vraag mij dan echt af waarom je daar dan gaat werken, zelfs bedelen verdient meer (was het niet 100 euro per dag?).
Ik dacht dat kinderslavernij/uitbuiting niet meer mocht...
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Rednas schreef:Ik vraag mij dan echt af waarom je daar dan gaat werken, zelfs bedelen verdient meer (was het niet 100 euro per dag?).
Ik dacht dat kinderslavernij/uitbuiting niet meer mocht...
:roll: zelf in een supermarkt gewerkt? (ik heb het vermoeden van niet)

Je hebt 2 soorten werknemers, mensen die het enkel doen voor het geld, en mensen die het doen voor het geld en omdat ze het leuk vinden (natuurlijk ook mensen die het enkel leuk vinden maar dat zijn vaak vrijwilligers en kom je niet snel tegen in eens supermarkt).

Ik neem aan dat jij het 1e type bent? Geld geld geld? Ik denk dat mensen dan een fout maken door te denken dat je dan niet in een supermarkt moet gaan werken.. Bijna nergens zie je meer mensen en heb je meer contact met mensen dan in een supermarkt, je Mensenkennis word er serieus goed door! Tevens stijgt de markt (naar verwachtig) met 3% ten opzichten van vorig jaar en zijn er dus nog genoeg mensen nodig! Ikzelf doe een opleiding via een supermarkt en heb de mogelijkheid om over 3-5 jaar een eigen winkel te krijgen! Sterker nog als je het goed voor elkaar hebt en een winkel het staan van meer dan een ton per week dan verdien je goed geld, maar daar moet je zeker wat voor doen! je kan ook bij een bedrijf gaan werken waar je direct een goed salaris krijgt maar geen enkele mogelijkheid hebt om door te groeien...

Dan lijkt mij dat laag beginnen en opklimmen een veel strakker plan..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem
Contacteer:

Bericht door arneken »

op mijn vakantiejob verdien ik 9.71 euro per uur het is wel in team en het is de namiddagshift (13u00 tot 20u00). trouwens ook in een medicijnfabriek.
it's not how many you write but what you write in the books of history
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Maar daar heb je het al, een vakantie job :) niet voor elke week dus, natuurlijk kan het bij een ander bedrijf ook gezellig zijn, daar twijfel ik niet aan. Werken is leuk maar je moet zelf de slingers ophangen..

Ik wil enkel die vooroordelen even onderuit trappen.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Ik moet denk ik toch eens een keer boodschappen gaan doen in Arkel....als ik het zo lees moet het enorm gezellig zijn.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Dat is in iedergeval wel iets waar we mee bezig zijn, we zijn een kleine winkel (250 M²) en hebben een best grote concurrent, maar daarom proberen we het klaar te spelen met sfeer, mensen begroeten bij binnenkomst, de aandacht richten op de klant bij de kassa afhandeling (en dus niet met een collega tegen over je zitten ouwehoeren over het weekeinde) ect :) natuurlijk is het bij ons ook nog niet optimaal maar het gaat de goede richting uit, laat trouwens ff weten als je langskomt :P
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Ik heb eerst bij de C1000 gewerkt en ik verdiende daar toen 3,20.
Vandaag heb ik voor het eerst gewerkt bij me nieuwe baan in een antiek winkel.
Dat verdient 6 euro per uur.
Never Back Down
Gesloten