Slowchat topic - deel 16

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Martijn schreef:[ Bovendien blijven soms wel een half uur achter iemand rijden zodat ze uiteindelijk wle iets vinden. Ik heb een aflevering gezien waarin ze een jongen zagen rijden die zijn wagen duidelijk getuned had. Mooie Velgen, verlaagd, neusvleugels, je kent het wel. De auto viel op en omdat de agenten verwachtten dat ze beet zouden hebben reden ze erachter aan. De jongen reed keurig! Alleen toen hij onder de schipholtunnel reed na 20 min!, reed hij even tegen de 120 om het geluid van zijn uitlaat goed te horen onder de tunnel. Dit duurde ongeveer 12 seconden... Daar kreeg hij toen een boete voor. Ik vond het echt zielig. Maar blijkbaar leverde deze auto hem deze publiciteit op, want hij had al 7 andere boetes ontvangen dat jaar vanwege futiliteiten...
Als ze eerst een half uur achter iemand aan moeten rijden om een overtreding te vinden vind ik dat eerlijk gezegd ook een beetje flauw en dat zal ik ook heus niet goedpraten.

Aan de andere kant; je zal de buurman maar zijn van iemand met zo'n brulpijp, dan word je toch ook even verdrietig als hij 's nachts om drie uur thuis komt van het stappen. En je weet ook wel dat hij dan niet even vantevoren die demper er inschroeft.

Er zijn legio methodes om je auto mooi te maken, te versieren met mooie velgen, spoilers en kleuren en weet ik wat en toch binnen de grenzen van de wet te blijven.
Over de hele wereld gelden echter wetten over hoe men zich in het verkeer dient te gedragen en wat je mag verwachten van je overige weggebruikers.

bijvoorbeeld communiceren met elkaar, een van de belangrijkste dingen binnen het verkeer. Totdat je iemand hebt die zulk donker glas heeft dat je nauwelijks nog kunt zien of er iemand achter het stuur zit.

Achter veel zaken die je als kinderachtig af kunt doen gaat soms een heel ander verhaal schuil.

Toen ik nog op de politieschool zat dacht ik altijd: Voor zoiets kinderachtigs als een kapot achterlichtje zal ik vast niet gaan bekeuren.

Ik was nog geen half jaar van school, misschien moest het wel zo zijn; mijn eerste dodelijk aanrijding. Ik zal hem ook nooit vergeten 30 januari 1982. Een knul van 16 op de fiets werd doodgereden in de avond. De auto die tegen hem opreed had hem niet gezien, hij had geen achterlicht. Zijn reflector had hij zwart gespoten want dat stond kennelijk mooier bij zijn fiets.
En zo zitten aan allerlei zaken meerdere kanten.

Maar goed, ik laat me op dit forum over WO2 steeds meer verleiden over politiezaken te praten en dat moet ik eigenlijk niet doen, daar heb ik dat andere forum voor.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Mike.H schreef:hehe het lullige is Dodo dat het bij het Kristalbad was (is een Openlucht zwembad zegmaar) en ik was dus samen met een vriend en die wilde ten koste van alles zijn jointje oproken op de glijbaan :P
Hahaha, dat is wel een grap..
Na enkele dagen doet m'n internet het weer (vervloekte Tele2), doet msn het niet meer.. :?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Hoogste tijd voor deel 17 ! :)
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gesloten