Slowchat topic - deel 16

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Shifty schreef:
Bart V schreef:Dus je getuigt pas respect als je daar in post? ...
Voor mij wel ja, maar ik ben dan waarschijnlijk anders opgevoegd en bijgevolg zal het dan wel weer aan mij liggen.
Zei je moeder altijd voor het slapen gaan: ''wel op 6 juni wat neerzetten op het wo2 forum hè"?

@Sobel Daarin heb je gelijk.
sobel
Lid

Bericht door sobel »

daar heb ik het toch helemaal niet over.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Rednas schreef:
Shifty schreef:
Bart V schreef:Dus je getuigt pas respect als je daar in post? ...
Voor mij wel ja, maar ik ben dan waarschijnlijk anders opgevoegd en bijgevolg zal het dan wel weer aan mij liggen.
Zei je moeder altijd voor het slapen gaan: ''wel op 6 juni wat neerzetten op het wo2 forum hè"?
Geestig ..
Ik heb blijkbaar nog waarden en normen meegekregen die anderen niet hebben .
Eric
Lid

Bericht door Eric »

Bart V schreef:D-Day zelf heel de operatie was niet zo erg als Hitler naar z'n generaals had geluisterd. Dan was D-Day wel anders afgelopen.
Wat bedoel je nou? Vind je d-day erg omdat het geslaagd is? En snorremans lag te slapen toen het gebeurde...
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Bart V
Lid

Bericht door Bart V »

lol zeg ik dat ?
Zeg alleen dat het feit is als Hitler naar z'n generaals had geluisterd, dat Dday een 2de oostfront kon worden. ( Mijn mening ).

Daarbij heb ik toch niets gezegt dat ik Dday erg vind omdat het geslaagt is? Wat heeft dat ermee te maken trouwens dat Hitler lag te slapen. Z'n generaals wisten dat er een grote operatie ging komen en wisten ook (ongeveer) waar. De generaals hebben hem daarvoor gewaarschuwd en Hitler dacht dat het ergens anders ging gebeuren en daardoor zijn de troepen verspreid geweest.
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Bart V schreef:lol zeg ik dat ?
Zeg alleen dat het feit is als Hitler naar z'n generaals had geluisterd, dat Dday een 2de oostfront kon worden. ( Mijn mening ).
:? Den Duitsch is ook de pan gehakt in het oosten hoor ..

Koop een boek ..
Eric
Lid

Bericht door Eric »

Bart V schreef: Zeg alleen dat het feit is als Hitler naar z'n generaals had geluisterd, dat Dday een 2de oostfront kon worden. ( Mijn mening ).
Het 2e Oostfront? Aan het Oostfront zijn milioenen dood gegaan, het WEST-front valt daarbij in het niets.
Wat heeft dat ermee te maken trouwens dat Hitler lag te slapen.
Generaals konden niet met Hitler communiceren als hij lag te slapen, omdat snorrie niet gewekt wou worden.
Z'n generaals wisten dat er een grote operatie ging komen en wisten ook (ongeveer) waar.
Ze dachten bij Calais ja. Dat ligt niet eens in de buurt van de D-day stranden.
De generaals hebben hem daarvoor gewaarschuwd en Hitler dacht dat het ergens anders ging gebeuren en daardoor zijn de troepen verspreid geweest.
Weinig van zijn generaals dachten dat het in het Normandië ging gebeuren. Ze dachten zelfs dat Patton de leiding zou hebben. De Duitsers zijn dus in de afleiding van de Phatom Units getrapt waar Patton de leiding over had...
Bart V
Lid

Bericht door Bart V »

Je weet goed genoeg wat ik bedoel..
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Bart V schreef:Je weet goed genoeg wat ik bedoel..
Eigenlijk niet ...
Bart V
Lid

Bericht door Bart V »

Eric schreef:
Bart V schreef: Zeg alleen dat het feit is als Hitler naar z'n generaals had geluisterd, dat Dday een 2de oostfront kon worden. ( Mijn mening ).
Het 2e Oostfront? Aan het Oostfront zijn milioenen dood gegaan, het WEST-front valt daarbij in het niets.
Wat heeft dat ermee te maken trouwens dat Hitler lag te slapen.
Generaals konden niet met Hitler communiceren als hij lag te slapen, omdat snorrie niet gewekt wou worden.
Z'n generaals wisten dat er een grote operatie ging komen en wisten ook (ongeveer) waar.
Ze dachten bij Calais ja. Dat ligt niet eens in de buurt van de D-day stranden.
De generaals hebben hem daarvoor gewaarschuwd en Hitler dacht dat het ergens anders ging gebeuren en daardoor zijn de troepen verspreid geweest.
Weinig van zijn generaals dachten dat het in het Normandië ging gebeuren. Ze dachten zelfs dat Patton de leiding zou hebben. De Duitsers zijn dus in de afleiding van de Phatom Units getrapt waar Patton de leiding over had...
Als het op die dag gebeurt kun je niets of weinig meer doen. De weken en dagen ervoor misschien?

Rommel wist dat het in Normandië ging gebeuren, Hitler dacht dat het bij Callais ging gebeuren en heeft daar zijn troepen gelaten.
Eric
Lid

Bericht door Eric »

Shifty schreef:
Bart V schreef:Je weet goed genoeg wat ik bedoel..
Eigenlijk niet ...
Ik snap de link ook niet helemaal. Leg het is uit aub...
Bart V
Lid

Bericht door Bart V »

Ipv dat de Duitsers werden afgeslacht in het Oostfront het omgekeerde.
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Bart V schreef:Ipv dat de Duitsers werden afgeslacht in het Oostfront het omgekeerde.
8) heerser!
Eric
Lid

Bericht door Eric »

Als het op die dag gebeurt kun je niets of weinig meer doen. De weken en dagen ervoor misschien?
Vandaar dat de Duitsers verrast waren toen de aanval kwam.
Rommel wist dat het in Normandië ging gebeuren, Hitler dacht dat het bij Callais ging gebeuren en heeft daar zijn troepen gelaten.
Rommel bracht verbeteringen aan langs heel de Atlantikwall. Dat is iets anders dan Normandië alleen.
Laatst gewijzigd door Eric op 06 jun 2007, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Von Pratt
Lid
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Allez, het is hier (weer) discussie...
Iedereen zal wel weten dat het vandaag D-Day is, diegene dat dat niet weten zitten hier natuurlijk niet juist... Maar of de forumleden er nu iets over posten of niet, ze dragen het gedacht aan deze historisch dag zeker in hun hoofd mee... niet omdat niemand er over praat, dat het vergeten is...
Iedereen dat er vandaag aan denkt betuigt zijn respect...

PS: En wat die discussie rond de Oostfront-vergelijking betreft... Er zijn genoeg andere topic's op het forum om dat uit te vechten...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gesloten