Slowchat topic - deel 16

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

gvdbor schreef:ik heb net mijn zoon aan het werk gezet met schuurwerk, de hele voorgevel moet opgeschuurd worden.
Hij mag er 5 euro per uur voor rekenen.
Dat hij er nog geld voor krijgt. Ik heb al die dingen altijd voor nix moeten doen :wink:
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Ik dus ook. :(
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Ach, voor wat hoort wat vind ik. Het is iets anders dan zijn eigen kamer opruimen
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

gvdbor schreef:Ach, voor wat hoort wat vind ik. Het is iets anders dan zijn eigen kamer opruimen
Schandalig ! Kindermishandeling ! Daar zou de politie naar moeten gaan kijken !!

Eeehm... wat zeg je gvdbor ? Je werkt bij de politie ???

O...ooooh...

Wat ik zeg: Geweldig idee om je zoon zo aan het werk te zetten !!

:wink:
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Charly1975 schreef:
gvdbor schreef:Ach, voor wat hoort wat vind ik. Het is iets anders dan zijn eigen kamer opruimen
Schandalig ! Kindermishandeling ! Daar zou de politie naar moeten gaan kijken !!
Ik ben tussendoor er nog even naar gaan kijken inderdaad. En ik zag dat het goed was.
Gebruikersavatar
Operation Overlord
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:48

Bericht door Operation Overlord »

okke schreef:
Charly1975 schreef:Ik wil graag weten hoe 'de oude garde' dit forum dan graag ziet.

Is het een forum waarbij mensen met kennis over hun kennis kunnen praten en waarbij anderen zonder kennis of met beperkte kennis zich buiten deze discussies moeten houden ?

Of moet het een forum zijn waarbij mensen met veel kennis hun kennis delen met anderen met minder kennis en deze mensen met minder kennis op een fatsoenlijke manier van de kennis van de 'geleerden' laat leren ?

Of is er een derde optie ?
Ik wil niet namens 'de oude garde' spreken, maar ik zie dit forum graag op andere manier.

Wat mij erg aansprak en aanspreekt aan dit forum is dat mensen met interesse in de geschiedenis (en specifiek de tweede wereldoorlog) hier hun verhaal kunnen doen. Vaak een detail van een groter verhaal of een vraag naar mysterieuze grootheden, zoals 'Operation Overlord'.
Elk verhaal kan altijd aangevuld worden. Ik sta soms verbaasd van de kennis waarover sommige leden beschikken (zelf of in een persoonlijke bibliotheek). Het is mooi te zien hoe schijnbaar complete informatie aangevuld kan worden en kan groeien. Vaak met zoveel detail dat ik als zelfgekozen leek allang afhaak.

De kracht van dit forum ligt in de aanvullingen die leden elkaar kunnen geven.
Om maar weer eens als 'moraalridder' op te treden waarom ik bekend schijn te staan (overigens nog steeds een positief iets in deze tijd van kwade tijden) lijkt het mij handiger als de admins van dit forum tezamen met een aantal 'oud gedienden' om de tafel gaat zitten en gezamelijk tot een oplossing komen.

Ik weet zeker dat zowel de 'oud gedienden' als de admins hetzelfde doel voor zich hebben....
Hmm. Het forum staat of valt bij de inbreng van alle leden. Ik denk niet dat het goed is een select groepje te laten bepalen hoe de kwaliteit in stand gehouden of verbeterd moet worden. Natuurlijk is er een staf nodig om te zorgen dat afspraken nagekomen worden en om afspraken te maken als deze nodig zijn. Maar dat heeft te maken met de randvoorwaarden, niet met de inhoud.
Laten we met z'n allen een forum van maken waar 'n ieder trots op mag zijn dat hij/zij bij het forum hoort en met de hoop dat een aantal van de 'oud gedienden' die helaas vertrokken zijn weer terug komen en zich weer met goede moed hun kennis willen delen.
Inderdaad. Hoewel ik even graag oudgedienden als nieuwelingen welkom heet op dit forum.
Uiteraard zullen hier en daar wat felle discussies zijn en uiteraard hoef je het niet altijd met elkaar eens te zijn... maar laten we ten allen tijde als volwassenen gedragen.
Felle discussies zijn onlosmakelijk verbonden aan internetforums. Liever zou ik zien dat vaker dialogen te zien waren in plaats van discussies. Meer luisteren en reageren. Minder aanvallen, onderuit schoffelen en gelijk halen.
Maar dat heeft te maken met volwassen gedrag en ik denk niet dat we ons altijd als volwassenen kunnen gedragen.
Bedoel je mij, of de operatie Operation Overlord?
"Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt." -Winston Churchill
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Bericht door Cas »

Operation Overlord schreef: Bedoel je mij, of de operatie Operation Overlord?
Da's toch hetzelfde ? :P
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

Mooi is dat een Pa bij de Politie, zeker één die kinderarbeid stimuleert..... komt me erg bekend voor.....




(leuker is als je ze aansteekt met je hobby :evil: , of is t bij jou andersom....?)
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

naast dat hij schuurt is hij moderator op http://www.forumeerstewereldoorlog.nl als ik dus op wo2 forum kom, ben ik in zijn ogen bezig met de verkeerde oorlog.
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

maar hij is wel blij met af en toe een opdracht, haalt hij weer wat geld binnen om dingetjes voor zijn hobby aan te schaffen.

http://home.hetnet.nl/~emielvdbor/emielWO1.wmv

En in bovenstaand tvprogramma liet hij zijn collectie zien.
Toch leuk of niet?
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Blijft het discussie gedeelte nou gesloten? :?
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

gvdbor schreef:maar hij is wel blij met af en toe een opdracht, haalt hij weer wat geld binnen om dingetjes voor zijn hobby aan te schaffen.

http://home.hetnet.nl/~emielvdbor/emielWO1.wmv

En in bovenstaand tvprogramma liet hij zijn collectie zien.
Toch leuk of niet?
Top! Best apart, een Nederlander die intensief bezig is met WO1.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

gvdbor schreef:naast dat hij schuurt is hij moderator op http://www.forumeerstewereldoorlog.nl als ik dus op wo2 forum kom, ben ik in zijn ogen bezig met de verkeerde oorlog.
Geweldig, bij ons is het exact andersom, ik doe WO-1 er een klein beetje bij maar m'n pa heb ik er binnen een jaar helemaal los op gekregen. Die wil niets anders meer dan wo-1 boeken lezen en field tripjes maken.
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Ik ben zelf eigenlijk ook het meest actief op WO1 gebied hoor. Kan het niet goed uitleggen maar op een of andere manier raakt dat me toch iets meer.

En mijn zoon die gaat over drie weken in de buurt van Verdun 2 weken in een museum werken, kan die zich helemaal uitleven
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

mannerheim schreef:Blijft het discussie gedeelte nou gesloten? :?

Vraag ik me ook af eigenlijk.
Ik zal wel een boel gemist hebben in mijn tijdje niet-online zijn...maar dat forum las ik altijd even door. Altijd interessant om verschillende standpunten te lezen, ook al zijn het niet altijd de mijne.
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Gesloten