Slowchat topic - deel 16

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
mannerheim
Lid

Bericht door mannerheim »

gvdbor schreef:
mannerheim schreef:En gestolen auto's en fietsen hebben geen prioriteit bij die zeikerds. :|
Hoeveel auto's zijn er van je gestolen recent?
Euh, eens even denken. Ik ben 15, dus hoeveel van mijn auto's zullen er gestolen zijn?
gvdbor schreef:Naar hoeveel verjaardagspraat heb je de laatste tijd geluisterd?
Whaha, verjaardagspraat. Even een voorbeeldje.

In Nijmegen zit een folderbedrijf.
Dit folderbedrijf heeft busjes om al die reclame rond te brengen.
In alle busjes zit een traceersysteem, zo kan de baas zien waar alle busjes van hem blijven, en wat ze uitspoken. Dat ziet hij op de computer
Alle busjes worden gestolen.
De man gaat naar de politie:" Ja jongens, mijn busjes zijn gestolen. Maar ik weet precies waar ze zijn. Dus jullie hoeven ze alleen samen met mij op te halen."
Wat kreeg hij te horen: " Nee meneer, zulke zaken hebben geen prioriteit bij ons."
Dus die man dacht:" Verdomme, maar ja, nou kan ik ze zelf wel gaan halen"
Zo gezegd, zo gedaan.
De man wist dus waar de busjes stonden. Hij zat aan de telefoon met een collega, achter de computer, die hem vertelde welke richting hij op moest gaan.
Wordt deze beste man aangehouden. "Ja meneer, U mag niet rijden met een mobieltje aan uw oor. Nu moet ik U op de bon slingeren"
"Oké, dat begrijp ik" zegt de man."Geef me die bon maar, maar kom wel mee om die busjes dan ook op te halen"
En welk verrassend nieuws kreeg deze man weer te horen? Precies "Nee meneer, dat heeft geen prioriteit bij ons"

Dan denk ik: Oké, ze hebben misschien te weinig mensen en middelen om zich met alles tegelijk bezig te houden, dan is dat nog te begrijpen. Ik zou daar begrip voor op kunnen brengen als ze dan ook echt de criminelen achterna zouden zitten.
Maar nee, hiermee houden ze zich bezig.

En hiermee en hiermee
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

Mooi verhaal Mannerheim, maar heb je er ook bewijzen van? (Krantenartikel ofzo)
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
gvdbor
Lid
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Inderdaad, je bent 15, juist vandaar de vraagstelling.

En zelfs een krantenartikel zie ik nog niet echt als bewijs.

En Alle busjes van het bedrijf worden gestolen? Geloof je het zelf?
Ik denk dat daar een ander verhaal achter schuil gaat, iets civielrechtelijks eerlijk gezegd.

maar, om er toch even iets op door te gaan;

Al eens gezien hoe een gemiddelde aangifte van fietsdiefstal er uit ziet?
Als je geluk hebt weet men te melden dat het een bruine damesfiets betreft. Een merk is al iets meer gevraagd. maar ga vooral niet om een framenummer vragen of iets dergelijks want 95 van de 100 heeft dat nooit genoteerd.
Is dat wel het geval dan is de kans op terugvinden al een stuk groter geworden.

(ter illustratie: In oktober heb ik een fiets inbeslaggenomen omdat die van dubieuze afkomst was. De fiets bleek in september 2004 gestolen te zijn. De aangeefster had destijds het sleutelnummer genoteerd en dankzij dit nummer kwam de fiets nu weer boven water)

Iedereen meent altijd precies te weten hoe de politie moet werken. Ga je ook naar een bakker toe om te vertellen hoe hij zijn brood moet bakken, etc.

En met de voorbeelden die je aanhaalt: Verwacht je nu echt dat vanwege een diefstal van een auto, of zelfs meerdere diefstallen vervolgens heel politie Nederland zich daarmee gaat bezighouden?

Wat de doorsnee burger bezig houdt is de kleine irritatie bij hem om de hoek, dus last van een loslopende hond, last van fietsers op het trottoir.
En ga je het aan de politiemensen zelf vragen dan is iedereen ongetwijfeld liever bezig met een heftige moordzaak. Maar om dat met 50.000 man tegelijk te gaan doen is een beetje zinloos.
En ook de kleine zaken hebben aandacht nodig, dus ook de kleine irritaties zoals ik noemde. Dat dus het fietsen op het trottoir wordt aangepakt is gewoon een zaak die erbij hoort (zeker als buurtbewoners daarover geklaagd hebben, want dat vermeld je artikel liever maar even niet, net als een verkeerscontrole op het dragen van gordels (even ter illustratie; vergelijk eens het aantal doden in het verkeer ten opzichte van het aantal doden door misdrijven en ga dan ook eens cijfers van enkele jaren geleden daarmee vergelijken en dan met name over het dragen van gordels)
Von Pratt
Lid
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

De vakantie begint weer goed...
De regen stroomt hier gewoon uit de hemel, en de bliksem heeft de nabijgelegen kerk al meermaals getroffen...

***weer :x
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

Nou, inderdaad Von Pratt... Hier in Nederland is het niet veel beter. Vorig jaar om deze tijd lag ik op het strand met een vriendin van me en nu zit iedereen heel chagrijnig binnen. :(
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
arneken
Lid
Contacteer:

Bericht door arneken »

ik voorspel een stralende september maand (als we met zijn allen weer op de schoolbanken zitten :yearning: )
it's not how many you write but what you write in the books of history
gvdbor
Lid
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Sjoerd schreef:Nou, inderdaad Von Pratt... Hier in Nederland is het niet veel beter. Vorig jaar om deze tijd lag ik op het strand met een vriendin van me en nu zit iedereen heel chagrijnig binnen. :(
Sterker nog, vorig jaar de eerste week van juli was het zo heet dat bij langere autoritten geadviseerd werd om een fles water mee te nemen. Zeldzaam heet was het toen.
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Hoe gek kan het weer zijn, de lente was nog niet begonnen of we hadden een hitte golf, en nu is het hartje zomer en is het herfstweer! Straks sneeuw in oktober?
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008

Bericht door jeroen wo2 »

Zou wel lullig zijn als het heel de vakantie regent :(
Never Back Down
Mauserwerke
Lid

Bericht door Mauserwerke »

Heb net de VW passat van mijn ouwe heer helemaal TOTAL LOSS gereden. Ik reed met een 80KM/U tegen een overstekende boom aan. Vond hij niet zo leuk. Die wagen zat echt alles op en aan dus ik denk dat ik mijn grote uitgaven de komende 5 jaar wel vaarwel kan zeggen. :nocheer:
"Eén van de verstandigste dingen die een mens kan doen is zich onthouden van dreigende of beledigende taal. Geen van beide verzwakken namelijk de vijand: bedreigingen maken hem waakzamer, en beledigingen voeden zijn haat." -Niccolò Machiavelli-
gvdbor
Lid
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Maar zelf mankeer je niets?

(mijn dochter rijdt altijd in mijn auto en hoewel ze erg voorzichtig rijdt heb ik me voorgenomen dat eerst te vragen op het moment dat ze komt melden dat ze schade heeft gereden. of ik dat kan waarmaken is een tweede natuurlijk)
Mauserwerke
Lid

Bericht door Mauserwerke »

gvdbor schreef:Maar zelf mankeer je niets?

(mijn dochter rijdt altijd in mijn auto en hoewel ze erg voorzichtig rijdt heb ik me voorgenomen dat eerst te vragen op het moment dat ze komt melden dat ze schade heeft gereden. of ik dat kan waarmaken is een tweede natuurlijk)
Nee ik heb alleen een heel bezorgd gevoel over nu verder en mijn bankrekening die zo op 0 zal staan. Om het dan nog maar niet te hebben over het schuldgevoel en de deuk in mn ego.
Het eerste wat mijn vader vroeg was: "Wat makeerd er precies met de auto... ik wil een duidelijk beeld hebben". Wat ook hele begrijpelijk is aangezien hij die zelf wou fixen. Voordat hij wist dat hij Total Loss was dan. Ik heb zelf maar gemeld dat ik nix had.
Dit is werkelijk de grootst gruwelijke baaldag allertijden!!!

Het lullige is ook dat mijn eigen auto op zijn oprit staat omdat ik goedkoper uit wou zijn om met zijn wagen naar mn werk te rijden. Alleen zijn wagen is 11x duurder dan de mijne. :|
"Eén van de verstandigste dingen die een mens kan doen is zich onthouden van dreigende of beledigende taal. Geen van beide verzwakken namelijk de vijand: bedreigingen maken hem waakzamer, en beledigingen voeden zijn haat." -Niccolò Machiavelli-
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

Balen Mauserwerke...gelukkig mankeer je zelf niets! Er zijn genoeg mensen die met 80 km/u tegen een boom rijden en er heel wat slechter vanaf komen...
Stephen E. Ambrose
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

hehe het lullige is Dodo dat het bij het Kristalbad was (is een Openlucht zwembad zegmaar) en ik was dus samen met een vriend en die wilde ten koste van alles zijn jointje oproken op de glijbaan :P
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

gvdbor schreef:Inderdaad, je bent 15, juist vandaar de vraagstelling.

En zelfs een krantenartikel zie ik nog niet echt als bewijs.

En Alle busjes van het bedrijf worden gestolen? Geloof je het zelf?
Ik denk dat daar een ander verhaal achter schuil gaat, iets civielrechtelijks eerlijk gezegd.

maar, om er toch even iets op door te gaan;

Al eens gezien hoe een gemiddelde aangifte van fietsdiefstal er uit ziet?
Als je geluk hebt weet men te melden dat het een bruine damesfiets betreft. Een merk is al iets meer gevraagd. maar ga vooral niet om een framenummer vragen of iets dergelijks want 95 van de 100 heeft dat nooit genoteerd.
Is dat wel het geval dan is de kans op terugvinden al een stuk groter geworden.

(ter illustratie: In oktober heb ik een fiets inbeslaggenomen omdat die van dubieuze afkomst was. De fiets bleek in september 2004 gestolen te zijn. De aangeefster had destijds het sleutelnummer genoteerd en dankzij dit nummer kwam de fiets nu weer boven water)

Iedereen meent altijd precies te weten hoe de politie moet werken. Ga je ook naar een bakker toe om te vertellen hoe hij zijn brood moet bakken, etc.

En met de voorbeelden die je aanhaalt: Verwacht je nu echt dat vanwege een diefstal van een auto, of zelfs meerdere diefstallen vervolgens heel politie Nederland zich daarmee gaat bezighouden?

Wat de doorsnee burger bezig houdt is de kleine irritatie bij hem om de hoek, dus last van een loslopende hond, last van fietsers op het trottoir.
En ga je het aan de politiemensen zelf vragen dan is iedereen ongetwijfeld liever bezig met een heftige moordzaak. Maar om dat met 50.000 man tegelijk te gaan doen is een beetje zinloos.
En ook de kleine zaken hebben aandacht nodig, dus ook de kleine irritaties zoals ik noemde. Dat dus het fietsen op het trottoir wordt aangepakt is gewoon een zaak die erbij hoort (zeker als buurtbewoners daarover geklaagd hebben, want dat vermeld je artikel liever maar even niet, net als een verkeerscontrole op het dragen van gordels (even ter illustratie; vergelijk eens het aantal doden in het verkeer ten opzichte van het aantal doden door misdrijven en ga dan ook eens cijfers van enkele jaren geleden daarmee vergelijken en dan met name over het dragen van gordels)
Ja waar moet je dan fietsen als de weg opengebroken is :P?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gesloten