Ook de mensen die aan die straat wonen (het was in een wijk waar een basisschool staat als ik het me goed herinner) zijn burgers die beschermd dienen te worden. Dus in de normen die jij stelt was de politie inderdaad bezig burgers te beschermen.
Je hebt gelijk dat het kwaad op dat moment al was geschied.
Ik kan je echter 1 ding garanderen:
Als ze aan het begin hadden gestaan was er keurig een aantal afgestapt dat de volgende dag toch weer gefietst zou hebben (Er staat nu toch geen politie, we kunnen rustig doorfietsen)
Nu kwam er een vloed van persberichten (zelfs internationaal) overheen en nu, 2 maanden later ofzo, heeft men het er nog over. Het heeft dus wel gewerkt.
De inzet tov het effect is dus optimaal geweest.
Ik hoef het artikel echt niet meer door te lezen. Heb het destijds tot in den treure gelezen, heb er zelfs nog over gecorrespondeerd met iemand uit de politiek van Nijmegen (een zekere Stijn Verbruggen als ik het me niet vergis).
Misschien doe je er goed aan die motoragenten te vragen waar ze liever mee bezig zijn; motorrijden of staande controle houden.
Ik ben zelf motorrijder en kan je dus voor 100 procent garanderen dat ook deze motoragenten, waarvan ik er 1 ook persoonlijk heb gesproken liever rijdend met zijn motor bezig is.
En wat je aanhaalt over bonnenquotum, gaaap, dat is zo'n cliche en al helemaal voor een motorrijder. Die zit doorgaans zoveel op de weg dat hij maar heel weinig moeite zou hoeven doen om aan een quotum toe te komen. (Als ik alle burgers zou willen pesten, tbv een bonnenquotum, hou er dan rekening mee dat ik binnen een week mijn jaartotaal binnen heb)
en als je graag meer politie op het platteland wilt hebben, heel begrijpelijk, alleen zul je dan bij de politiek moeten zijn en niet bij de politie.
Eigenlijk alles wat je roept is "cliche, cliche en cliche".
Ik nodig je van harte uit je in te schrijven op een forum over politiezaken waar je je hart kunt luchten en misschien wat dieper kunt discussieren over allerhande (politie)zaken:
http://forum.infopolitie.nl
Ik denk dat je daar een boel wetenswaardigheden op kunt doen.