Wat vinden jullie van Emo's

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

leieboordbewoner schreef: In welk hokje gaan jullie kleingeestige mensen me nu steken?
Haha, 9 woorden in 1 zind en 1 gigantische tegenstelling!
JULLIE kleingeestige mensen? Je bent zogenaamd tegen het hokjes stoppen maar vervolgens heb je het over 'jullie kleingeestige mensen'.

En al dat geleuter van 'in hokjes stoppen' is onzin. Als ik morgen een emo wil zijn, ik laat mijn haar groeien, verf het zwart, ga naar emo-muziek luisteren en keur iedere vorm van lol af. Dan ben ik gewoon een emo.

Gelukkig zal dat nooit het geval wezen.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem
Contacteer:

Bericht door arneken »

mannerheim schreef:
leieboordbewoner schreef: In welk hokje gaan jullie kleingeestige mensen me nu steken?
Haha, 9 woorden in 1 zind en 1 gigantische tegenstelling!
JULLIE kleingeestige mensen? Je bent zogenaamd tegen het hokjes stoppen maar vervolgens heb je het over 'jullie kleingeestige mensen'.

En al dat geleuter van 'in hokjes stoppen' is onzin. Als ik morgen een emo wil zijn, ik laat mijn haar groeien, verf het zwart, ga naar emo-muziek luisteren en keur iedere vorm van lol af. Dan ben ik gewoon een emo.

Gelukkig zal dat nooit het geval wezen.
je stopt nu zelf mensenin hokjes. niet alle emo's hebben lang zwart haar en hebben geen lol :roll:
it's not how many you write but what you write in the books of history
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Hij stopt niemand in hokjes, hij beschrijft enkel enige kenmerken waardoor emo's zichzelf willen onderscheiden van een ander.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem
Contacteer:

Bericht door arneken »

ik voel de behoeft neit om mijn haar te laten groeien enz ... ik haat het als die vooroordelen worden opgehaald.
it's not how many you write but what you write in the books of history
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Het is geen voor oordeel =/ laat 100 ''emo's'' op een rijtje staan, geloof me allemaal hebben ze dezelfde look, redelijk lang haar is daar een onderdeel van, daarmee willen ze zich onderscheiden van een andere groep.

Tevens zegt mannerheim niet dat hij de behoefte niet heeft om zijn haar lang te laten groeien. hij zegt enkel wat hij onder andere zou kunnen doen om als emo over tekomen.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
littlebelgiansoldier
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 21 okt 2005, 18:18

Bericht door littlebelgiansoldier »

Het zijn gewoon mensen zoals ik en jij.
Alleen willen ze wat aandacht en doen ze stomme dingen door hun te snijden bvb.....

Wat ik persoonlijk achterlijk vind....
Gebruikersavatar
leieboordbewoner
Lid
Berichten: 609
Lid geworden op: 07 dec 2005, 14:34
Locatie: Oeselgem a/d Leie (B)
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

littlebelgiansoldier schreef:Ik ken niet veel jumpers die zelfmoordneigingen hebben. :?
Iedere subcultuur heeft zijn kenmerken die de maatschappij hen oplegt hoor.
gabber & jumper zitten zogezegd aan de drugs.
metals en hardrockers zijn overdreven agressief.
Emo's snijden zich.
R&b ers jah die denken dat hun problemen opgelost worden door hun broek laag te hangen :roll:
enzvoort ....
Dat bedoel ik ook. Iedere subcultuur gaat gepaard met vooroordelen die niet mogen veralgemeent worden. En dat is het zelfde probleem als met de "emo's". Ik luister nu ook naar emo. Maar als je mijn polsen bekijkt zien die er wel nog proper uit (nvrd nog niet in gesneden :wink: ).

Laat iedereen zijn eigen ding doen... zolang ze mer maar geen andere mensen rechtstreeks bij betrekken en kwetsen.
For King & Country
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

mannerheim schreef:JULLIE kleingeestige mensen? Je bent zogenaamd tegen het hokjes stoppen maar vervolgens heb je het over 'jullie kleingeestige mensen'.
Ja, JULLIE kleingeestige mensen ja, dat valt wel af te leiden uit jullie reacties.
Of alle emo's zich snijden, lang haar hebben, chagerijnig zijn valt echter nergens uit af te leiden, want jullie kennen bij elkaar nog geen 15 emo's, dan vraag ik mij af hoe snel jullie conclusies kunnen trekken.

Julian schreef:''Wat vinden jullie van punkers?''
Heeft iemand hier nog wat over te zeggen trouwens .. ?:P
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Wat ik opnoemde waren kenmerken van emo's.
Want als ik mijn hoofd kaalscheer, naar hardcore blijf luisteren, en me zo blijf gedragen, maar me een emo noemt ben ik er geen!

Die groepen zijn juist ontstaan door de kenmerken die ze hadden, zonder die kenmerken behoor je ook niet tot die groep, dat wil niet zeggen dat alle emo's zwart haar hebben, er zal vast een rooie tussen zitten, maar die luistert wel naar emomuziek en snijdt zich waarschijnlijk.

En julian, jij met je politiek correcte, antiracistische, wereldvreemde, hypocriet linkse gekwats. :|

Punkers hebben goede muziek, maar dat is echt alles.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

mannerheim schreef:En julian, jij met je politiek correcte, antiracistische, wereldvreemde, hypocriet linkse gekwats. :|
Dit alles vind jij onzin .. ? Oke, dus dan kan ik jou gerust een politiek incorrect, racistisch/fascistisch, maar toch wereld deskundig, extreem rechts jongetje noemen .. ?
En over goede punk muziek .. Dat begrijpen veel mensen vaak verkeerd, Greenday, Blink 182, Good Charlote etc. het is GEEN punk.
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Von Pratt »

Julian schreef:
Julian schreef:''Wat vinden jullie van punkers?''
Heeft iemand hier nog wat over te zeggen trouwens .. ?:P
Ik heb niets tegen punk... Hun levensstijl bevalt me misschien niet direct maar muziek zoals 'The Sex Pistols' en de 'Dropkick Murphys' vind ik best goed... :P
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Het overgrote deel van de mensen die hier tot nu toe gereageerd hebben, hebben duidelijk geen enkel idee waarover ze het hebben en hebben de hersenen er nog niet voor om ook maar enigszins te relativeren.
Daarnaast lopen ze hier EMO's af te kraken terwijl ze zelf misschien wel met een kale kop rondlopen, naar hardcore luisteren en lonsdale kleding rondlopen en vooroordelen over "hun soort" niet kunnen hebben.

Heb in die 2 jaar dat ik hier op het forum zit echt nog NOOIT een topic gezien waarin zoveel gegeneraliseerd, afgekraakt, uitgescholden en belachelijk gemaakt wordt. Wat een hersenloos gel*l zeg!!! Ga je met z'n allen(lees: het grootste deel) een end lopen schamen.
Wat heeft de media in godsnaam met jullie beeldvorming over EMO's gedaan. Echt te triest voor woorden dit. En dan ben ik nog niet eens EMO, kun je, je voorstellen!!!

Het lijkt me inmiddels ook wel duidelijk dat de term EMO niet echt duidelijk meer is te defineren. Dit is echt een zeer versplinterd begrip waar heel veel verschillende soorten mensen onder vallen. Hoewel er wel veel aardig op mekaar lijken misschien(door kleding en model van de haren) zijn de karakters ontzettend uiteenlopend.
Zo ken ik bijvoorbeeld een EMO die echt de meest vrolijke en optimistische persoon is die ik maar ken.

Dit topic is werkelijk een schande voor dit forum en zou dan ook graag zien dat hij gesloten wordt. Of dit ook daadwerkelijk gaat gebeurden zulllen we gaan merken maar ik hoop in ieder geval van wel. :mad: :frownno: :mad:

(P.S. moet trouwens ook zeggen dat ik uitermate teleurgesteld ben over de te verwerpen reacties van enkele moderators die gewoon dom met de stoom meelulden en er ook vrolijk op los generaliseerden. Heel erg jammer. Ik had van hen toch echt beter verwacht... :frownno:)

(P.S.2 Nogmaals ik ben zelf niet eens een EMO en heb ook niet echt meer afiniteit met die muziek dan een gemiddeld persoon dat van (hard)rock, punk en grunge houdt. En toch ben ik zo teleurgesteld en verbaasd, dat wil wel wat zeggen denk ik zo... :| )
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

En alle punkers stinken naar zweet en zijn communist...
En alle hiphoppers hebben geen respect voor vrouwen en roken heel de dag wiet...
En alle gabbers hebben een kale kop en dragen lonsdale...
En alle marrokanen zijn dieven...
En alle emo's zijn polsensnijders...
En alle mensen die veel computeren zijn een nerd en zijn slim...
En alle gothics zijn depressief en haten alles en iedereen...
En alle mensen die van trance houden zijn meelopertjes...
En alle jumpers zijn meelopertjes en bakken er niks van...
En alle Mensen die naar Apres-ski luisteren zijn lompe boeren zonder enige muzieksmaak die alle nummers die zodanig verkracht zijn dat het nergens meer naar klinkt mooi vinden

:!: (Aanvullingen zijn welkom) :!:

Zo ken ik nog dagen doorgaan met vooroordelen. Kijk eerst naar jezelf en maak dan pas een ander belachelijk.
Laatst gewijzigd door Eric op 25 mei 2007, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Alle militaria verzamelaars hebben geen sociaal leven! :lol:
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Skylighter schreef:Alle militaria verzamelaars hebben geen sociaal leven! :lol:
Die niet te vergeten :lol:
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gesloten