Eindexamen 2007

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Veel succes alle examenleerlingen. :)

Ik zit nu in 3 VWO (atheneum) ik ben halverwege het jaar van Gymnasium afgegaan, pokkeopleiding (no offensive meaning). Ik stond toen 6 onvoldoende's op mijn rapport, en nou maar 1. :) (en dat is Frans dus dat telt niet :P )

En als profiel heb ik N&T gekozen.
Is hier iemand die voor een bèta-vak (Wiskunde B, natuurkunde, scheikunde) examen doet? Kan die me dan vertellen of het echt zo een zware opleiding is?
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Bericht door Von Brand »

Eric schreef:Ik moet 21 Mei beginnen met Handel en Administratie en Nederlands :o
Ik doe examen voor VMBO GT, hier na ga ik naar het Scheepvaart en Transport college in Rotterdam.
VMBO GT? je hebt toch alleen VMBO Gl en VMBO Tl ?(en dan nog kader en beroeps dacht ik?)

Zelf doe ik dit jaar eindexamen Havo Profiel: E&M. Niet dat ik iets van economie begrijp hoor :P
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Von Brand schreef:
Eric schreef:Ik moet 21 Mei beginnen met Handel en Administratie en Nederlands :o
Ik doe examen voor VMBO GT, hier na ga ik naar het Scheepvaart en Transport college in Rotterdam.
VMBO GT? je hebt toch alleen VMBO Gl en VMBO Tl ?(en dan nog kader en beroeps dacht ik?)

Zelf doe ik dit jaar eindexamen Havo Profiel: E&M. Niet dat ik iets van economie begrijp hoor :P
Gemengd Theoretisch :wink: Is dat zo speciaal dan?
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
Tovarisj
Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 okt 2006, 15:26
Locatie: Hardinxveld - Giessendam

Bericht door Tovarisj »

Von Brand schreef:Zelf doe ik dit jaar eindexamen Havo Profiel: E&M. Niet dat ik iets van economie begrijp hoor :P
Same here, alleen dan VWO. Ik snap ook niets van Economie (en wiskunde A1,2) :P
Ik ga sterven, maar ik geef me niet over. Vaarwel moederland. 20/VII-41
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Tovarisj schreef:Woehoe VWO Nederlands was een eitje! 8)
Was wel goed te doen he?
Alleen die verdomde samenvatting.. Ik ben er al niet zo goed in, maar dit artikel was echt op een stuitend slechte manier geschreven. De achterliggende theorie was wel geinig, alleen had je daar niets aan. Die Bram van der Ham (of hoe t ook alweer was) moet in ieder geval nooit een boek gaan schrijven.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Bericht door Von Brand »

Eric schreef:
Von Brand schreef:
Eric schreef:Ik moet 21 Mei beginnen met Handel en Administratie en Nederlands :o
Ik doe examen voor VMBO GT, hier na ga ik naar het Scheepvaart en Transport college in Rotterdam.
VMBO GT? je hebt toch alleen VMBO Gl en VMBO Tl ?(en dan nog kader en beroeps dacht ik?)

Zelf doe ik dit jaar eindexamen Havo Profiel: E&M. Niet dat ik iets van economie begrijp hoor :P
Gemengd Theoretisch :wink: Is dat zo speciaal dan?
Nee dat niet. Ik heb er alleen nog nooit eerder van gehoord :wink: Zoals gezegd heb ik alleen van gemengde leerweg en/of theoretische leerweg gehoord , niet dat me dat verder iets uitmaakt :wink:
Gebruikersavatar
Tovarisj
Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 okt 2006, 15:26
Locatie: Hardinxveld - Giessendam

Bericht door Tovarisj »

Dodo schreef:Alleen die verdomde samenvatting.. Ik ben er al niet zo goed in, maar dit artikel was echt op een stuitend slechte manier geschreven. De achterliggende theorie was wel geinig, alleen had je daar niets aan. Die Bram van der Ham (of hoe t ook alweer was) moet in ieder geval nooit een boek gaan schrijven.
Ja inderdaad, Boris van der Ham (dacht ik) moet niet verder gaan schrijven. Ik zat allemaal te schrappen (ik had eerst 231 woorden) en kom ik uit op 220. Blijkt dat je tot 242 woorden mag zonder puntenaftrek! :mad:
Ik ga sterven, maar ik geef me niet over. Vaarwel moederland. 20/VII-41
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Tovarisj schreef:
Dodo schreef:Alleen die verdomde samenvatting.. Ik ben er al niet zo goed in, maar dit artikel was echt op een stuitend slechte manier geschreven. De achterliggende theorie was wel geinig, alleen had je daar niets aan. Die Bram van der Ham (of hoe t ook alweer was) moet in ieder geval nooit een boek gaan schrijven.
Ja inderdaad, Boris van der Ham (dacht ik) moet niet verder gaan schrijven. Ik zat allemaal te schrappen (ik had eerst 231 woorden) en kom ik uit op 220. Blijkt dat je tot 242 woorden mag zonder puntenaftrek! :mad:
Ja klopt.. :)
Je mag een afwijking hebben van 10%.. Ik zat eerst op de 270 :P
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Brian
Lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 01 nov 2006, 13:35
Locatie: Deventer

Bericht door Brian »

Even een tussenstand van de vorderingen op examengebied...

Ik heb nu 4 examens gehad...

Nederlands: tussen de 5,3 en 7,3
Duits: tussen de 6,6 en 8,6
Economie: tussen de 4,7 en 6,7
en vanmorgen Geschiedenis: tussen de 4,6 en 6,6

Ik had het moeilijker verwacht! Met deze cijfers sta ik op het punt van slagen! :cheer:

Hoe zijn jullie cijfers tot nu toe? (op http://www.examen.nl kun je je examens controleren)

Mvg!
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Bericht door Von Brand »

Ik kijk niet naar de antwoorden wordt ik alleen maar onzeker van :wink:

Maar gefeliciteerd met de stand tot nu toe :wink:
Brian
Lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 01 nov 2006, 13:35
Locatie: Deventer

Bericht door Brian »

Von Brand schreef:Ik kijk niet naar de antwoorden wordt ik alleen maar onzeker van :wink:

Maar gefeliciteerd met de stand tot nu toe :wink:
Kneep 'm ook wel flink toen ik Nederlands na ging kijken, en doe ik nog steeds wel als ik weer een toets heb gehad! :P

Maar je moet toch wat he je kan er toch niets aan doen, en de cijfers tot nu toe hebben alleen maar bijgedragen aan meer zelfvertrouwen! :lol:

Succes nog de komende dagen, ik mag lekker lang weekend gaan vieren, dinsdag nog Engels en Woensdag Aardrijkskunde! Dan zit het erop! :!:
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Met Nederlands zit ik geloof ik tussen de 6,8 en de 8,8..
Geschiedenis heb ik niet erg goed gemaakt. Zal zo op de 6 zitten. En Engels was nou ook niet echt goed, dat is denk ik een 5,5...

Ik vond dat het examen van geschiedenis (VWO) niet erg goed was afgesteld. De 28 vragen die we kregen waren er gewoon teveel, en de bronnen hadden ook wel wat korter gekund. Ik had toch verwacht dat er wat meer afbeeldingen in voor zouden komen. Krijgen we nog eens 4 pagina's tekst extra te lezen...

Donderdag nog Latijn, dan op vrijdag economie.. Volgende week nog even Duits, aardrijkskunde en wiskunde. Dan naar Biarritz. :mrgreen:
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Tovarisj
Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 okt 2006, 15:26
Locatie: Hardinxveld - Giessendam

Bericht door Tovarisj »

Boehoe, wat was geschiedenis *ahem* niet leuk. Engels daarentegen ging weer wel.

Nog Economie, Duits, Frans, Aardrijkskunde, Wiskunde en Grieks te gaan.

Huil.
Ik ga sterven, maar ik geef me niet over. Vaarwel moederland. 20/VII-41
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Tovarisj schreef:Wiskunde.
Dit gaat problemen opleveren bij mij.. :roll:
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Gebruikersavatar
Tovarisj
Lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 29 okt 2006, 15:26
Locatie: Hardinxveld - Giessendam

Bericht door Tovarisj »

En ook bij mij. :wink:

Vooral omdat die randdebielen wiskunde samen met Grieks hebben gepland. :roll:
Ik ga sterven, maar ik geef me niet over. Vaarwel moederland. 20/VII-41
Plaats reactie