Wat is jullie favourit bier?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Ze controleren tegenwoordig bijna nooit in de supermarkten..
Bij de slijterij wel..
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
von Manteuffel
Lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 13 dec 2006, 20:21
Locatie: Eeklo-Bruxelles

Bericht door von Manteuffel »

In the UK zijn ze een stuk strenger op dat vlak: onder de 18 en zelfs maar een poging ondernemen om drank te kopen (gelijk waar): tot 1.000 pond boete. Zie je er jonger uit dan 21: dan mogen ze (supermarktpersoneel, e.d.) uw identiteitsbewijs vragen. Heb ook al eens mijn identiteitskaart mogen bovenhalen vandejaar.
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Die controlles stellen inderdaad niks voor hier. Drank koop ik altijd bij de Albert Heijn. Ik kan zelfs wiet/hasj mee krijgen als ik dat zou willen. Moet je na gaan dat ik van al mijn vrienden de kleinste ben :wink:
Gebruikersavatar
JackAll
Lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 apr 2007, 21:39
Locatie: Belgie

Bericht door JackAll »

Daar zijn ze dus in Belgie weer strenger op...
Zekerheden maken oorlogen mogelijk, onzekerheden de vrede.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Julian schreef:Drank koop ik altijd bij de Albert Heijn. Ik kan zelfs wiet/hasj mee krijgen als ik dat zou willen.
Welke Albert Hein is dat?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Elke :wink: Maar ik kan het net zo goed bij de Dirk of bij de Vomar halen, dat maakt verder niet zoveel uit. Er zitten overal duffe mensen achter de kassa die de hele dag producten over de toonbank slepen ... die letten niet meer zo op.
Laatst gewijzigd door Julian op 15 mei 2007, 21:25, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
O'Neal
Lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 11 aug 2005, 23:05
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door O'Neal »

Ik drink geen bier, ik krijg het gewoon niet binnen :r
geef mij maar liever jenever ofzo :lol:

O'Neal
Where life had no value, death, sometimes, had it's price.
That is why the bounty hunters appeared.
http://www.ressurektjon.be.tt
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Julian schreef:Elke :wink: Maar ik kan het net zo goed bij de Dirk of bij de Vomar halen, dat maakt verder niet zoveel uit. Er zitten overal duffe mensen achter de kassa die de hele dag producten over de toonbank slepen ... die letten niet meer zo op.
Ik ken geen enkele supermarkt waar ik wiet/hasj meekrijg als ik dat zou willen.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Oh, haha .. nee, dat haal je natuurlijk gewoon bij de coffeeshop, daar zijn de meeste ook niet zo snugger. Jij vroeg je af hoe wij minderjarigen aan bier kwamen, gewoon bij de supermarkt dus. Dat van dat wiet was om aan te tonen dat het al makkelijk was om aan wiet/hasj te komen bij de coffeeshop, laat staan aan bier bij de supermarkt :P!
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

Ik krijg het gewoon van mijn vader.

Met die controles in de supermarkt valt het nog best wel mee dat ze niet streng zijn.
Ik kreeg vorig jaar niet eens Shandy mee :x
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Ik werk ook in een supermarkt en nimmer dat iemand bij mij alcohol mee krijgt, al is het maar 0,5 procent (London shandy...) er moet maar een controleur door je winkel lopen je de boetes die je krijgt daar slik je wel van! regels zijn immers regels... wees blij dat je niet in de vs woont!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem
Contacteer:

Bericht door arneken »

daar heb ik dan wel weer last van op fuiven. :x door mijn wat 'jeugdige' look is men al vlug geneigd om mijn paspoort te vragen. leuk als je al bijna 18 bent en men denkt dat je er 15 bent ofzo. :roll:

anders heb je natuurlijk altijd wel de wat oudere vrienden die wel eens helpen om een pint voor je te gaan halen.
it's not how many you write but what you write in the books of history
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

okke schreef:Een vraag aan de leden die nog geen alcoholische dranken mogen kopen door hun leeftijd: hoe kom je eraan? Drink je alleen thuis en krijg je het van je ouders, koop je het zelf, of laat je het voor je kopen?
Haha, ik krijg gewoon de 16+ bandjes etc. zonder dat ze naar m'n paspoort vragen ofzo... Nergens een probleem, zelfs toen ik nog 14 was. Geen probleem hier :P
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Bericht door HMS Renown »

sobel schreef:Ik werk ook in een supermarkt en nimmer dat iemand bij mij alcohol mee krijgt, al is het maar 0,5 procent (London shandy...) er moet maar een controleur door je winkel lopen je de boetes die je krijgt daar slik je wel van! regels zijn immers regels... wees blij dat je niet in de vs woont!
Je hebt er altijd van onze leeftijd die daar misbruik van maken. Je moet natuurlijk geen alcohol geven aan kinderen van 7-8 jaar maar waarom mag ik niet eens een pintje drinken op 1 avond 1 keer in de week? Ik vind het best eens lekker en ik ben nog nooit zat thuis gekomen. Dus wat is dan het probleem voor de meeste mensen dat wij eens ooit een pintje drinken.
Gebruikersavatar
Proxy^
Lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 18 jul 2006, 21:50
Locatie: Albergen (Twente)

Bericht door Proxy^ »

in het Oosten van het land (overijssel) is Grolsch bekend..

drink het alleen zelf nog niet.. :P
The war is over. One or two of those things, and Japan will be finished. - General Groover
Gesloten