In Nederland ben je een Leerling/scholier op het MBO, en een student op de hogeschool en Universiteit. Maar dit maakt verder geen bal uit.Leroy schreef: In Vlaanderen is een student iemand op de Hogeschool en/of Universiteit. In Nederland enkel op de Universiteit.
Wat doe jij voor de kost?
- Daan S.
- Lid
- Leroy
- Lid
Dan moet jij toch even beter kijken.Stravers schreef:In Nederland ben je een Leerling/scholier op het MBO, en een student op de hogeschool en Universiteit. Maar dit maakt verder geen bal uit.Leroy schreef: In Vlaanderen is een student iemand op de Hogeschool en/of Universiteit. In Nederland enkel op de Universiteit.
Een student is iemand op het tertiair onderwijs. Onder het tertiair onderwijs valt in Nederland enkel de Universiteit, en niet de Hogeschool (al wordt dit vaak wel aangenomen).
Scholier/Leerling is iemand op (de) (het) basisschool, middelbaar onderwijs, mbo en hbo.
Ik citeer:
tertiair onderwijs
Verzamelnaam voor hoger onderwijs. In Nederland is het tertiair onderwijs volledig van universitair niveau, in Vlaanderen maakt ook het onderwijs aan de hogescholen daar deel van uit.

- Von Brand
- Lid
Toch geef ik Stravers gelijk. Je bent op Hbo en op de universiteit student. Dat weet ik bijv. omdat mn broer Hbo doet en hij toch echt overal als student aangeschreven staat. Ook hoor ik van allemaal mensen die Hbo doen dat ze student zijn, je hoort het in reclame's, op de middelbare school wordt dat je verteld etc etc. Mischien is de beredenering voor student officieel dat hij of zij op universitair niveau moet zitten(weet ik verder ook niet), maar in de praktijk werkt dat tegenwoordig heel anders.Leroy schreef:Dan moet jij toch even beter kijken.Stravers schreef:In Nederland ben je een Leerling/scholier op het MBO, en een student op de hogeschool en Universiteit. Maar dit maakt verder geen bal uit.Leroy schreef: In Vlaanderen is een student iemand op de Hogeschool en/of Universiteit. In Nederland enkel op de Universiteit.
Een student is iemand op het tertiair onderwijs. Onder het tertiair onderwijs valt in Nederland enkel de Universiteit, en niet de Hogeschool (al wordt dit vaak wel aangenomen).
Scholier/Leerling is iemand op (de) (het) basisschool, middelbaar onderwijs, mbo en hbo.
Ik citeer:tertiair onderwijs
Verzamelnaam voor hoger onderwijs. In Nederland is het tertiair onderwijs volledig van universitair niveau, in Vlaanderen maakt ook het onderwijs aan de hogescholen daar deel van uit.
Weer On-Topic: Ik werk in de afwas van een restaurant, 2 avonden per week.

-
- Lid
- arneken
- Lid
- Contacteer:
nu nog student hopelijk straks opvoeder A2 of ik studeer door voor leerkracht lo lager onderwijs.
verder ben ik monitor bij kazou (christelijke mutualiteit), help ik bij het amateur toneel en ben ik trainer bij de premicroben van de wevelgemse basket. allemaal vrijwilligerswerk.
verder ben ik monitor bij kazou (christelijke mutualiteit), help ik bij het amateur toneel en ben ik trainer bij de premicroben van de wevelgemse basket. allemaal vrijwilligerswerk.
it's not how many you write but what you write in the books of history
-
- Lid
- symen
- Lid
-
- Lid
-
- Lid
- Leidenwo2
- Lid