Duitsers mogen na 90 jaar weer golfen in Bristol

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Charly1975
Lid

Duitsers mogen na 90 jaar weer golfen in Bristol

Bericht door Charly1975 »

LONDEN - Duitsers en Oostenrijkers mogen weer spelen op de Filton Golf Club nabij de Britse stad Bristol. De club heeft een 88 jaar oud verbod hierop geschrapt, meldden Britse media zaterdag.

De golfclub ging over tot het verbod in 1919 nadat tijdens de Eerste Wereldoorlog negen clubleden waren gesneuveld. Een onderzoeker ontdekte het al lang vergeten verbod onlangs in de archieven. De clubleden stemden daarna unaniem in met het schrappen van de ban.
Bron

@moderators: bericht kan na een paar dagen op slot. Bericht vond ik wel opmerkelijk vandaar geplaatst. Heeft geen discussie waarde o.i.d. :wink:
We're fools to make war
On our brothers in arms

(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Bigshot
Lid

Bericht door Bigshot »

Geen discussiewaarde? ;-)

Ik denk juist van wel! Ik vermoed dat het steeds slechter gaat met de golfclub en dat ze met deze 'publiciteitsstunt' horden Duitsers en Oostenrijkers willen binnenhalen en zodoende er weer een succesvolle golfclub van maken. :roll: :mrgreen:
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Haha, denk ook dat dat het zal zijn Bigshot! Het is ook altijd hetzelfde liedje in de sport; gaat het slecht haal dan maar wat buitenlanders!
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae