Slowchat topic - deel 17

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

arneken schreef:pffff eerste schooldag ... gelukkig moet ik maar 2 uurtjes gaan maar toch .... :x goodbye holiday :cry:
Whaa, jij mag niks zeggen. Ik begin nou aan mijn derde week. :cry:
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Aankomend weekend ga ik mee doen aan de eerste 24 uurs mountainbike race die in Nederland wordt georganiseerd. Doe samen mee met 3 collega's. Dus dan rijden we om beurten 24 uur lang. Beginnen we zaterdag om 13:00 en eindigen we om zondag 13:00. Gaat erg zwaar worden, maar heb er erg veel zin in!!!! :lol:
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Veel succes jongen. Ik mag aanstaande zaterdag mee doen aan een survival opgezet door Luchtmobiel. Gaat ook zwaar worden :P
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Rednas schreef:We slaan toch ook helemaal door met dat anti terrorisme gedoe. Vanalles ontruimen alleen omdat er een "verdacht" koffertje staat (verdacht betekent niks anders dan dat de eigenaar er niet naast staat). Of kijk naar dat beleid voor de vliegtuigen, je mag niet meer dan 3 druppels water mee anders kan je er een bom van maken!
Bush begon met deze onzin en wij gaan er vrolijk in mee...
Wat naief zeg! Het museum is fout geweest! het is toch belachelijk dat de tijdens een feestweek onaangekondigd een kunstwerk op het dak plaatst dat gelijkenissen toont met een bom! de EOD zei zelf dat het er heel erg echt uitzag met de draden! zelfs de politie was niet ingelicht! Voor mij alleen maar hulde aan de politie, eod en ME voor het goed laten verlopen van de evacuatie op 2 grote pleinen vol met duizenden mensen!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Ik keur dat ook totaal niet goed, je verpest met zoiets alleen de avond voor zoveel mensen. Maar ik heb het over het algemeen, dat we panisch worden als we een koffertje zien (of dat tegenwoordig bij elk ongeluk eerst aan terrorisme wordt gedacht zoals bij die brug die instortte).
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Amerika is een land waar de dreiging op een terroristische aanslag groot is, ze worden er mee bedreigd, dan is de link snel gelegd tussen terrorisme en vind ik het ook niet meer dan normaal dat daar als eerst naar word gekeken.. als er op een station of in dit geval op het dak van een museum een pakketje word gevonden waar draden en lampjes uit steken (!) dan vind ik het puik werk om te denken aan een bom, en ik heb het hiervoor nooit gehad over een terroristische aanslag, evenals de kranten...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Hoe wil je een bom aanslag dan noemen? Mijn punt is dat doordat er in de media zoveel aandacht is voor terrorisme, dat we nu achter elke Arabiër een terrorist zien. Maar bedenk eens hoegroot de kans is dat je wat overkomt door een terroristische aanslag?
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

viny schreef:Veel succes jongen. Ik mag aanstaande zaterdag mee doen aan een survival opgezet door Luchtmobiel. Gaat ook zwaar worden :P
Bedankt! Zal het nodig hebben!

Jij ook succes! Vriend van mij doet nu de opleiding bij luchtmobiel.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Rednas schreef:Ik keur dat ook totaal niet goed, je verpest met zoiets alleen de avond voor zoveel mensen. Maar ik heb het over het algemeen, dat we panisch worden als we een koffertje zien (of dat tegenwoordig bij elk ongeluk eerst aan terrorisme wordt gedacht zoals bij die brug die instortte).
Ik ben het met je eens dat we soms wel eens een beetje doorslaan, maar de actie die de politie heeft genomen naar aanleiding van de nepbom vind ik volkomen terecht.

Bekijk het eens vanuit het gezichtspunt van de politieagent:

Je loopt rond op een plein met duizenden mensen. Ineens zie je iets wat veel op een bom lijkt, je hebt er verder geen verstand van dus je schakelt de experts in.

Zolang die experts onderweg zijn kan je twee dingen doen:
1. Je kan niets doen, gewoon iedereen laten feesten onder het motto 'vast een valse bom'.
2. Je ontruimt het plein omdat jij wordt afgerekend op de veiligheid.

Als je optie één kiest en de bom blijkt wel echt, dan heb je nogal wat uit te leggen na afloop: als-ie ontploft heb je waarschijnlijk enkele doden en gewonden, allemaal omdat jij als politie dacht dat het nep was en allemaal wel los zou lopen.
Er is niet één nabestaande en/of rechter die zo'n verweer slikt. Bovendien is het nogal pittig om met je zelf verder te moeten leven, als je weet dat door jouw nalatigheid mensen zijn omgekomen.

Als je kiest voor optie twee, dan kan niemand je wat maken. Of de bom nou echt is of niet, jij hebt gehandeld vanuit het oogpunt van de veiligheid en dat kan je niet kwalijk genomen worden, behalve door enkele zeikerds die iedere keuze van de politie als fout bestempelen.

Dan is het toch volkomen logisch dat de politie voor optie 2 gaat?
En in mijn beleving staat dat helemaal los van elk 'terreurdreigingsklimaat' en of dat al dan niet door de media gecreëerd is; je kan zo en zo niet voorzichtig genoeg zijn, zeker niet als veiligheid je vak is.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Moengoman
Lid
Berichten: 838
Lid geworden op: 21 okt 2006, 05:07
Locatie: Moengo, Suriname

Bericht door Moengoman »

arneken schreef:pffff eerste schooldag ... gelukkig moet ik maar 2 uurtjes gaan maar toch .... :x goodbye holiday :cry:
mannerheim schreef: Whaa, jij mag niks zeggen. Ik begin nou aan mijn derde week. :cry:
Mijn vakantie is net begonnen. Ik begin pas weer op 1 oktober. :evil:
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Ik heb op dit moment nog 2 weken vakantie te gaan... wat een ellende :lol:
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

En dan moet ik nog steeds aanhoren dat scholieren het zo makkelijk hebben en nooit iets doen. :roll:
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Bericht door micky »

Nou dt is net toevallig ik heb volgende week activiteiten dagen (het zijn er maar 2). Maandag naar Fort Eben-Emael :D en de andere naar een kunst museum in Düsseldorf. :roll:
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem
Contacteer:

Bericht door arneken »

pff heb al overmorgen sportdag en op 13 novemder beginnen mijn 2 maanden stage. dus vliegen we er met 'volle enthousiasme' in. jammerlijk genoeg
it's not how many you write but what you write in the books of history
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Bericht door micky »

Doe mij die sportdg maar ipv de volle 8 uur op vrijdag.
Gesloten