Slowchat topic - deel 17

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ICE binnen nederland is ook wel leuk, dan moet je welliswaar wat toeslag betalen maar het is zeker leuk :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

De 28e ga ik naar Caen met de TGV. Fijn is dat ik vanuit Den Haag kan vertrekken. :D
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Caeruleus
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 jun 2007, 18:52

Bericht door Caeruleus »

Tja... :( Doe mij toch maar het vliegtuig hoor! Veel beter en mooier! :wink:
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Vliegen vind ik persoonlijk ook wel erg gaaf...maar wat ik wat minder vind is dat ik volgende week 9 uur moet vliegen en weinig meer zal zien dan alleen de Atlantische Oceaan.....maar ja er ligt geen rails naar mijn bestemming.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Dodo schreef:De 28e ga ik naar Caen met de TGV. Fijn is dat ik vanuit Den Haag kan vertrekken. :D
gaat er een directe verbinding richting Cean? en wat is de reistijd?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

sobel schreef:ICE binnen nederland is ook wel leuk, dan moet je welliswaar wat toeslag betalen maar het is zeker leuk :)
In Nederland moet je dacht ik geen toeslag betalen, ik moest in ieder geval een keer met de ICE van A'dam naar Utrecht, en moest geen toeslag betalen.

Over voertuigen, het allerergste is nogwel de metro (en de tram), zeker met 30 graden in een overvolle metro!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Rednas schreef:
sobel schreef:ICE binnen nederland is ook wel leuk, dan moet je welliswaar wat toeslag betalen maar het is zeker leuk :)
In Nederland moet je dacht ik geen toeslag betalen, ik moest in ieder geval een keer met de ICE van A'dam naar Utrecht, en moest geen toeslag betalen.

Over voertuigen, het allerergste is nogwel de metro (en de tram), zeker met 30 graden in een overvolle metro!
Reizen met de ICE binnen nederland is wel degelijk met toeslag, de (hoe kan het ook anders) ICE toeslag, het bedraagt volgens mij maar 1 euro, maar het is toeslag :).
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

sobel schreef:
Dodo schreef:De 28e ga ik naar Caen met de TGV. Fijn is dat ik vanuit Den Haag kan vertrekken. :D
gaat er een directe verbinding richting Cean? en wat is de reistijd?
Nee, je gaat eerst naar Parijs. En dan door naar Caen. De reistijd met de trein is 5,5 uur. Dan moet ik in Parijs nog ongeveer 40 minuten wachten (waarvan 20 minuten besteed worden aan een ritje met de metro). Grappig is, is dat ik dankzij een aanbieding op de terugreis eerste klas kan reizen. D'r was een speciale jongerenactie en het scheelde mij 5 euro als ik een 1e klas ticket zou nemen. :D

Ikzelf neem toch echt veel liever de trein dan het vliegtuig. Ten eerste hoef je niet 2,5 uur van te voren aanwezig te zijn om in te checken. Ten tweede heb je veel meer beenruimte. Ten derde mag je gewoon rondlopen. Ten vierde (ik blijf doorgaan.. :P ) is het een stuk goedkoper!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Bedankt voor de info! dan weet ik in iedergeval hoe ik volgend jaar naar Cean ga! ik zat allemaal al moeilijk te doen met bussen e.d. maar dit lijkt me veel makkelijker!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

sobel schreef:Bedankt voor de info! dan weet ik in iedergeval hoe ik volgend jaar naar Cean ga! ik zat allemaal al moeilijk te doen met bussen e.d. maar dit lijkt me veel makkelijker!
Tja, met de bus wordt het inderdaad erg lastig. Ik ben al enkele keren met Eurolines geweest, maar die stoppen niet in Caen. Vliegtuig is veel te duur. Wat misschien nog een optie is, is om met de bus naar Parijs te gaan en dan met de TGV verder naar Caen. Als je op het laatste moment boekt kan dit je 50 euro schelen. Anders moet je gewoon met de trein gaan. ;)

Ik heb trouwens een soort van reisgids in elkaar gezet met behulp van de site strijdbewijs.nl. Alle tekst is van de beheerder van de site, maar ik heb even alles in een .doc bestand gezet over de route die ik ga lopen (Caen - Ste. Mère-Eglise). Misschien handig voor volgend jaar, als je interesse hebt hoor ik het wel. :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Dodo schreef: Ten derde mag je gewoon rondlopen.
In een vliegtuig mag je ook rondlopen hoor. Op lange vluchten wordt het zelfs aangeraden anders heb je kans op trombose.

Ik vind het allbei wel wat hebben hoor. Al vind ik vliegen iets leuker, het voordeel van de trein is dat je meer van het uitzicht soms kan genieten.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Charly1975 schreef:
Dodo schreef: Ten derde mag je gewoon rondlopen.
In een vliegtuig mag je ook rondlopen hoor. Op lange vluchten wordt het zelfs aangeraden anders heb je kans op trombose.

Ik vind het allbei wel wat hebben hoor. Al vind ik vliegen iets leuker, het voordeel van de trein is dat je meer van het uitzicht soms kan genieten.
Oh oke.. Ik dacht dat het alleen mocht als je naar het toilet ging. Ik ben eens met het vliegtuig naar Griekenland gevlogen, het was dan geen lange vlucht, maar ze wilden toch liever dat je bleef zitten. Nja, dan blijven 3 puntjes over.

Uitzicht uit het vliegtuig is ook erg mooi. Zeker als je de uitlopers van de Alpen nog even kan meepikken.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Als ik moet kiezen tussen 5 uur in de trein zitten of 2 uur in het vliegtuig doe me dan de trein maar, veel meer zitruimte en als je in een internationale trein zit kun je nog eens in het de bar/bistro gaan zitten.

vliegen is wel prettig als je er snel wilt zijn, maar als je de uren op de luchthaven erbij optelt, wachten wachten wachten dan is de trein nog niet zo'n slecht alternatief.
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

Dodo schreef:[ Ten vierde (ik blijf doorgaan.. :P ) is het een stuk goedkoper!
Dat is niet bij alle ritten zo hoor, probeer maar eens te vliegen naar Praag of met de trein te gaan.

In de voorjaarsvakantie deed ik dat, de heenreis vliegen en de terugreis met de trein en wat denk je: de trein was duurder
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Charly1975 schreef:Vliegen vind ik persoonlijk ook wel erg gaaf...maar wat ik wat minder vind is dat ik volgende week 9 uur moet vliegen en weinig meer zal zien dan alleen de Atlantische Oceaan.....maar ja er ligt geen rails naar mijn bestemming.
Amerika? Aruba? Curacao? :roll:

Tsja, ik heb nog nooit in die grote kisten lange afstanden gevlogen. Dus daar kan ik weinig over zeggen. :roll:

Maar ik ben opgelucht...want:

LIVE EARTH IS VOORBIJ :) :) :)

Die hypocriete Al Gore en al die hypocriete popartiesten.

Ik kijk liever Live Aid, dat heeft ook nog een echt doel, is niet zo hypocriet en is niet voortgekomen uit een drama-hype, maar uit menselijkheid.
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gesloten