Slowchat topic - deel 17

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

PPL schreef:De staff/crew probeert altijd zo alert mogelijk te zijn op ongewenste types en probeert om zo snel mogelijk actie te ondernemen waar nodig.

Wij zijn echter ook maar mensen en uiteindelijk is dit forum van ons allemaal en hebben we wat dat betreft een gedeelde verantwoordelijkheid.
Mochten wij dus iets (dreigen te) missen, stuur dan gerust een PB naar de moderator van het onderdeel waar je iets opviel of anders naar een staff-lid dat op dat moment online is.

Hopelijk begrijpen jullie dat we niet iedereen altijd persoonlijk op de hoogte kunnen stellen van de uiteindelijk genomen beslissing en/of maatregel(en).
Soms wordt dezelfde persoon meermalen gemeld en dan zit ik straks de halve dag te PB-en.

Thanks.
Prima hoor, anders staat vaak wel uitleg gegeven in het "Ban" topic..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Deze week weer gezellig een paar nachtjes te velde geslapen, in de regen nog wel, maar gelukkig wel onder mijn poncho.

Maandag vertrokken we meteen, na een korte briefing wisten we wat ons te doen stond, nadat we die midag onze compound hadden ingericht, WLT's (wacht-luister-posten) en de nachtelijke patrouille en WLT schema hadden in gedeeld. Konden we beginnen met het opzetten van ons eigen hachje. Nadat het donker was geworden kregen wij de opdracht een nachtelijke vecht patrouille te lopen, we werden al snel onder vuur genomen en we moesten terugtrekken naar de compound. Die avond werden we nog opgeschrikt door een alarm. Het is zo dat als er een alarm word geslagen men zich eerst niet gaat aan kleden en rustig aan gaat doen, voordat je gaat slapen gooi je al je PGU en kleding in de hoes van je slaapzak, zodat als er wat zou gebeuren, je alleen de zak mee kon slapen naar je VuPo. Die avond natuurlijk een alarm, en iedereen in zijn onderbroek naar zijn VuPo. Eerst een van de 2 buddy'szich aan kleden daarna de ander, zodat de sector altijd beveiligd zou blijven. De volgende ochted wat herhaling lessen gehad in lijn verbindingen en we konden 7 uur ons mandje al in, omdat ons nog een drukke nacht stond te wachten. We werden om 9 alweer wakker gemaakt, omdat we zouden moet ex-filtreren. Snel je slaapzakje inpakken en op pad, we moesten natuurlijk een paar bruggen over, en we kwammen natuurlijk ook langs een mijnenveld. Ook was een gas aanval van de partij. We mochten om 2 uur 2 uurtjes slapen waarna we om half 5 weer op pad konden. Om 5 uur kregen we een gezellig uurtje terein werk, wat eigenlijk niet meer inhoud dan veel hard lopen, schreeuwend kader en een nat pak, ook werd ons verteld dat ze het in Normandy beter deden, Shit! Nadat we nog een gas aanval kregen en er een gevonde viel moesten we een brancard in elkaar fixen en de laatste 4 km ook die nog eens mee slepen. Uiteindelijk toen we terug kwamen op de kazerne kregen we een paar uurtjes onderhoud, en konden zelfs nog een uurtje slapen.

Zo in vogelvlucht mijn week.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Operation Overlord
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:48

Bericht door Operation Overlord »

Wist niet dat je bij Defensie zat.

Bij de Landmacht of als Marinier bij het Korps?

Zo te lezen een echte landmachter :)

Is er trouwens ook een mogelijkheid dat je naar Uruzgan wordt gestuurd? (of natuurlijk naar een ander gebied....)

Of mag je dat niet vertellen?

Mzzl
"Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt." -Winston Churchill
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Van mij mag je alles weten. Maar die kans is er nog niet, opzich vind ik dit aan een kant wel jammer, veel vrienden en collega's die niet veel ouder als me zijn zijn al weg geweest, heb het gevoel dat ik ook iets moet doen daar.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

viny schreef:Van mij mag je alles weten. Maar die kans is er nog niet, opzich vind ik dit aan een kant wel jammer, veel vrienden en collega's die niet veel ouder als me zijn zijn al weg geweest, heb het gevoel dat ik ook iets moet doen daar.
Operationele eenheid of OJKL (V&V)???
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

OJKL heb ik 2 weken geleden al afgerond. En afgelopen week was meteen voor mij de volgende AMO week, (week 5 dus) opzich erg mooie aansluiting, maar wel jammer dat men in zo'n oefening meteen moet wennen aan nieuwe mensen enzo. Gelukkig ging dat erg goed en ben ik goed in de groep opgevangen.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

pionier schreef:
Tim schreef:
pionier schreef:Ook vreemd dat je een riem en een a fram vergeet te sturen na verschillende Pb's/mails.
Die riem moest normaal naar mij komen en is ondertussen - alweer volgens de vriendin - verkocht. Eabe zou het 'vergeten' hebben ... Net voor de ban hier liet ze me weten dat het geld was teruggestuurd, nadat ik ook met verdere stappen had gedreigd. Benieuwd hoe dit afloopt.
Hopelijk komt alles tot een eind. Hoe ons op de hoogte!
Ik heb het geld teruggekregen.
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Gelukkig is het goed afgelopen!

Afbeelding
sgt mitchell
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 apr 2007, 19:59
Locatie: den haag

Bericht door sgt mitchell »

Zat net Call Of Duty 1 online aan het Spelen.Heb ik ff een Screenshot gemaakt :P
Afbeelding
Met een van me Favorieten wapen de M1 Garand na de Thompson en BAR
Gebruikersavatar
Operation Overlord
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:48

Bericht door Operation Overlord »

Hé, is dat niet de Carentan map?
"Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt." -Winston Churchill
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Dat is idd de carentan map :wink:
Never Back Down
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Waa,, wat ziet dat er anders uit dan op de 360 op HD beeld.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

En helemaal met een PS3 op HD ;)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Toby
Lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 sep 2006, 17:59

Bericht door Toby »

Jaj,net geslaagd voor mijn groene slip met Taekwondo. :)
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Net 2 dagen zonder stroom gezeten.....5 km verder hadden ze wel stroom maar dat is Enoco stroom en dat kan dan niet naar de kabels van NUON blijkbaar.....
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gesloten