Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
HMS Renown schreef:Ik vraag me af wat de ooraak is van de moord op Joe Van Holsbeek. Is het iets van alle tijden of is het de laatste jaren in opmars? Komt het voor uit de Tweede Wereldoorlog?...
tjah daarover kan je natuurlijk ook weer discusieren. voor mij heeft die moord niets met wo2 te maken. Zulke roofmoorden gebeuren al eeuwen. (Inderdaad nog voor dat er mp3's of sigaretten bestonden.) Ook de racistische moorden in Antwerpen doet men al eeuwenlang. Natuurlijk wordt de link vlug gelegd door het massal afslachten van Joden, zigeuners, homofielen,... door de Nazi's voor en tijdens de Tweede Wereldoorlog. echter denken we aan de ginocide in Rwanda, de massamoorden in Irak en ex-joegoslavie. deze moorden gebeurden na de Tweede Wereldoorlog maar worden minder (volgens mij toch) aangebracht als mogelijke "aansteker" van deze moorden alhoewel ze 40 à 50 jaar later zijn gebeurt. Ook hier kun je natuurlijk over discusieren (het gaat om minder doden maar het blijft massamoord en verschrikkelijk). Het is iets dat jammerlijk genog te vinden is in de menselijke geest. zolang de mens bestaat en zolang er verschillen en onrecht bestaat zullen deze moorden en massamoorden blijven doorgaan. Hoe spytig dit ook is. de mens heeft de emoties afgunst en jaloezie meegekregen en deze zijn de meest verfoeilijke emoties die de mens heeft maar hij heeft ze nu eenmaal en zolang hij ze heeft zal de mens blijven doen zoals hij nu eenmaal bezig is.
Dit is zo beetje mijn mening hierover.
salut arne(ken)
Mooie mening ik kan me er volledig achterscharen. Dit kunnen we elke keer op iemand zijne boterham gooien als een oud menske zegt de jeugd van tegenwoordig...