Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
sniper snoop schreef:Elf dagen lang bestookten de Duitsers het fort met zwaar geschut en Stuka-bommenwerpers. Het garnizoen zat op het laatst bijna compleet door zijn munitievoorraad heen. Doordat de patrouilles en waarnemingsbunkers in de omgeving allemaal uitgeschakeld waren, was het fort trouwens totaal 'blind'. Commandant d'Ardenne gaf zich over. In het holle beeld van Sint-Barbara, de patrones van het fort, smokkelde hij de Belgische vlag die boven de versterking had gewapperd, mee naar buiten.
Morgen moet de computer in vermaak om de videokaart te vervangen. Heb ik het goed, mag een ander een plaatje plaatsen.
Klopt helemaal! Een feitje dat hier niet in staat is dat d'Ardenne de vlag van te voren in zijn ondergoed verstopt had. Hij wist de vlag het fort uit te smokkelen door zelf eisen te stellen bij de capitulatie: rust voor de troepen en dat zijn vrouw het beeldje van St. Barbara zou krijgen. De Duitsers zagen niet in waarom ze dit niet zouden doen, en zo werd de vlag 'gered'.
Ik was al aan het wachten voordat iemand die pagina had gevonden, ik had zelf ook al eens gecheckt of het te vinden was. Ben benieuwd wat het volgende is dat geplaatst wordt!
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Niemand? Na een week? Ok dan maar, ik plaats toch eentje. Effe zoeken.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008
Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008
Het lijkt een Type 99 Granaat, het "A" model. Maar dit is wellicht niet.
De handgranaat op de foto is niet Russisch maar Nederlands. Het is een vooroorlogse Hexiet rookhandgranaat. De Duitsers noemde deze (buitgemaakte) rookhandgranaat de 333 (h).
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
asjemenou schreef:De handgranaat op de foto is niet Russisch maar Nederlands. Het is een vooroorlogse Hexiet rookhandgranaat. De Duitsers noemde deze (buitgemaakte) rookhandgranaat de 333 (h).