Geld overmaken naar Engeland?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Michael_Wittmann
Lid

Geld overmaken naar Engeland?

Bericht door Michael_Wittmann »

Ik moet nu voor de eerste keer geld overmaken naar Engeland en ik doe dit doormiddel van een IBAN nummer.

Maar word het bedrag in euro's automatisch omgezet in pond?

Simpele vraag maar ik weet hem niet.

B.v.d.

Mvg Michael
viny
Lid

Bericht door viny »

Lijkt mij wel he, zou wat raar zijn als hij/zij euros uit een Britse automaat zou halen. Ik denk wel dat je het bedrag om moet rekenen. 100 euro is natuurlijk niet 100 pond.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Michael_Wittmann
Lid

viny schreef:Lijkt mij wel he, zou wat raar zijn als hij/zij euros uit een Britse automaat zou halen. Ik denk wel dat je het bedrag om moet rekenen. 100 euro is natuurlijk niet 100 pond.
Helaas niet :lol:

Moet ik ook extra geld overmaken aangezien het net als bij paypal wel wat zou kosten of word dat dan gewoon van de rekening afgetrokken en niet van het overgemaakte bedrag? :?
michiel01
Lid

Bericht door michiel01 »

Als je het met de postbank doet, kun je het beste aangeven dat je de kosten wil delen, dan betaal je namelijk niets voor het overmaken van het geld. (en de verkoper ook niet)

Je kan dan tevens de Pond als valuta instellen.
racefiets
Lid
Gegeven: 5 keer
Ontvangen: 45 keer

Bericht door racefiets »

Volgens mij kan je in geven welke geld eenheid het moet zijn.
marf
Lid
Contacteer:

Bericht door marf »

Jep Hij zet dit automatisch om als je de geld eenheid selecteert
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
Michael_Wittmann
Lid

Verrek ja!

Ik maak al weet ik hoelang geld over maar heb dat altijd over het hoofd gezien :oops:

Bedankt voor de info allen.
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008

Bericht door Auke »

Bij Postbank Internetbankieren kun je kiezen voor 'Overschrijven' of 'Buitenland betaling'. Bij een buitenland betaling kun je gewoon de valuta kiezen. Het nadeel is wel dat er bij een betaling naar het buitenland nu altijd 8 Euro kosten bijkomen. Zet de 'Kosten verrekening' wel op 'Kosten voor uw rekening (OUR)' anders zal de verkoper niet zo blij zijn.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
michiel01
Lid

Bericht door michiel01 »

Auke schreef: Zet de 'Kosten verrekening' wel op 'Kosten voor uw rekening (OUR)' anders zal de verkoper niet zo blij zijn.
Is niet helemaal waar want als je binnen Europa geld overschrijft op de door jou genoemde wijze dan kan je beter "kosten delen" selecteren. Dan is het namelijk gratis voor zowel jou als voor de verkoper. (van de honderden transacties richting onze ooster en zuider buren heb ik hier nog nooit iets over gehoord dus zal het ook echt waar zijn)
Maar ik weet niet of deze regeling alleen voor Euro-landen geldt.
Moengoman
Lid

Bericht door Moengoman »

Geldt niet buiten de EU. Ik heb namelijk rekeningen zowel in Nederland als hier in Suriname. Maar ook dan is "kosten delen" het voordeligste.
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Gegeven: 17 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Binnen de EU is aan banken opgelegd - ze zijn verplicht - om niet meer kosten te berekenen voor opdracht binnen de Europese Unie als voor een binnenlandse opdracht, maar alleen indien is gekozen voor type SHA (shared).

Dat wil zeggen dat aangezien het in Nederland gratis is om van A naar B over te boeken, dat ook gratis moet zijn bij een SHA-betaling naar C in een ander Europees land.

Wanneer in een ander Europees land men voor binnenlandse overboekingen geld zou vragen, dan mag men dat ook doen bij een SHA-betaling. In de praktijk zul je dit echter niet snel zien.

Ik meen dat in bepaalde gebieden van Europa (zoals bijvoorbeeld Sicilië) voor overboekingen geld gevraagd wordt, maar zeker weet ik dat niet. In de praktijk kun je er wel vanuit gaan dat gewoon het volledige bedrag gestort wordt.

Wil je buiten de EU zeker weten dat het volledige bedrag aankomt, zul je bij SHA ruim moeten overboeken, of voor OUR moeten kiezen (alle kosten voor de opdrachtgever). Tenminste, als je 100% zeker wil weten dat de ontvanger alles tot de laatste cent krijgt. De kosten kunnen dan wel oplopen tot ik meen 10 euro naar bepaalde obscure landjes!

Groot-Brittanië is lid van de Europese Unie, ondanks dat men er daar nog niet met de Euro werkt.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie