"Ja mijnheer, dit is een originele, die daar is namaak

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
ww2passion
Lid

"Ja mijnheer, dit is een originele, die daar is namaak

Bericht door ww2passion »

Een hele tijd geleden was ik op de militariabeurs in Antwerpen, daar heb ik een knap staaltje van balletje balletje gezien, je weet wel, het spelletje met de drie potjes en het balletje ! Wat was er nu aan de hand ?
Een standhouder was een potentiële klant aan het bewerken met fijne praatjes over twee 82nd All American schouderemblemen die op de tafel lagen. "Het linkse," zo verkondigde de verkoper, "is een originele, die kost 100 euro." "Het rechtse, da's een fake !" Een naïeveling denkt dan dat dit zo'n eerlijke verkoper is die het gewoon even zegt dat ie een neppertje in de aanbieding heeft, doch dit echter buiten beschouwing gelaten... Ik vond het erg amusant om het gebeuren gade te slaan, dus ik kwam al wat dichterbij staan. Ik zag twee identieke emblemen liggen, werkelijk té gek. Het prijsverschil daarentegen, was 95 euro ! Ook de rugzijden werden getoond en deze waren identiek ! Hoe houdt zo'n verkoper ze toch uit elkaar ? Wonderlijk ! Waarschijnlijk met doosjes waarop ORIGINEEL of NEPPERTJES staat gekrabbeld met zo'n dikke bingostift.
Oké, de poppenkast ging verder, de klant was nogal een olijke kerel doorspekt met veel gevoel voor humor en vooral, erg gehaaid ! Hij vroeg opnieuw aan de verkoper welke de originele was, en welke de fake. Opnieuw dezelfde uitleg. Toen de verkoper even niet oplette, kwam de vrolijke Frans in actie : hij switchte de twee kentekens van plaats ! En wéér stelde hij zijn vraag. Je kan het al raden, hij heeft dan maar de rechtse gekocht, de 'neppe', voor 5 euro ! Geen bedrog, geen diefstal van de klant, ze waren beide zo nep als de pest, zo klaar als een klontje ! En de verkoper, die wou gewoon de klant in de zeik nemen ! Pech gehad !

Guy :wink: :idea:
Daan S.
Lid

Bericht door Daan S. »

Ja en? Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal op beurzen en is te voorkomen door je huiswerk te doen.
ww2passion
Lid

Daar gaat het niet over, het gaat over niet echt eerlijk omgaan met je klant. Guy
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Guy,

Dit gebeurt al jaren.. Zowel op beurzen als op internet.. Daar kijk ik, en ik denk een hele hoop verzamelaars, al niet meer van op..
Zoals Daan zegt, gewoon je huiswerk doen en er is niets aan de hand..
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
ww2passion
Lid

Michiel, natuurlijk gebeurt dit al jaren, maar het heeft nog weinig met je huiswerk doen, te maken, sommige dingen worden immers zo perfect nagemaakt heden ten dage, dat fake items naadloos dreigen over te gaan in het circuit van de originele. Ik wil al die verzamelaars die denken dat ze hun huiswerk gemaakt hebben (en te grazen genomen zijn) niet de kost geven, en die zijn soms HEEL VEEL geld kwijt. Dat is een pijnlijke waarheid. That's all folks !
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 4 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

ww2passion schreef:Ik wil al die verzamelaars die denken dat ze hun huiswerk gemaakt hebben (en te grazen genomen zijn) niet de kost geven, en die zijn soms HEEL VEEL geld kwijt.
Het grootste gedeelte van dergelijke verzamelaars 'vraagt' gewoon om bedrogen te worden...
ALs je wilt verzamelen, moet je je rommel kennen...

Johan
29th Let's Go!!!!!
ww2passion
Lid

Zo is het.

Guy.
marf
Lid
Contacteer:

Bericht door marf »

Hoe zag die verkoper eruit?
Misschien heb ik hem ook gezien...
Nog iets liggen van luftwaffe of Brits !
Geef maar een GIL
Check out my website on http://www.freewebs.com/nicolas8452
ww2passion
Lid

Beste Marf, deze verkoper heeft honderden gezichten. Voor je veel geld gaat uitgeven, gewoon super goed uitkijken.
Ik zit er ook helemaal niet mee om replica spullen aan te schaffen, die origineel quasi onbetaalbaar zijn, maar men mag daar dan slechts ook een replica prijs op plakken.
Guy
Moengoman
Lid

Bericht door Moengoman »

johan willaert schreef:
ww2passion schreef:Ik wil al die verzamelaars die denken dat ze hun huiswerk gemaakt hebben (en te grazen genomen zijn) niet de kost geven, en die zijn soms HEEL VEEL geld kwijt.
Het grootste gedeelte van dergelijke verzamelaars 'vraagt' gewoon om bedrogen te worden...

Johan
Beste jongens, jullie denken dat je elkaar tegenspreekt. Maar dat is helemaal niet zo. Beide standpunten kunnen uitstekend naast elkaar staan. Die handelaar is een bedrieger, zo simpel is dat. En voorkomen is beter dan genezen, dus kennis van zaken is erg handig.
viny
Lid

Bericht door viny »

johan willaert schreef:

Johan
Of de originele items uit de rommel halen.
'War is delightful for those who have not experienced it'
sobel
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door sobel »

Om dat te kunnen doen heb je dus verstand nodig van de rommel...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
viny
Lid

Bericht door viny »

Als je de originele kent, ken je ook de niet originele.
'War is delightful for those who have not experienced it'
koen
Lid

Bericht door koen »

viny schreef:
johan willaert schreef:

Johan
Of de originele items uit de rommel halen.
Ik denk dat Johan het wordt rommel op een andere manier bedoeld :wink:
Plaats reactie