Een standhouder was een potentiële klant aan het bewerken met fijne praatjes over twee 82nd All American schouderemblemen die op de tafel lagen. "Het linkse," zo verkondigde de verkoper, "is een originele, die kost 100 euro." "Het rechtse, da's een fake !" Een naïeveling denkt dan dat dit zo'n eerlijke verkoper is die het gewoon even zegt dat ie een neppertje in de aanbieding heeft, doch dit echter buiten beschouwing gelaten... Ik vond het erg amusant om het gebeuren gade te slaan, dus ik kwam al wat dichterbij staan. Ik zag twee identieke emblemen liggen, werkelijk té gek. Het prijsverschil daarentegen, was 95 euro ! Ook de rugzijden werden getoond en deze waren identiek ! Hoe houdt zo'n verkoper ze toch uit elkaar ? Wonderlijk ! Waarschijnlijk met doosjes waarop ORIGINEEL of NEPPERTJES staat gekrabbeld met zo'n dikke bingostift.
Oké, de poppenkast ging verder, de klant was nogal een olijke kerel doorspekt met veel gevoel voor humor en vooral, erg gehaaid ! Hij vroeg opnieuw aan de verkoper welke de originele was, en welke de fake. Opnieuw dezelfde uitleg. Toen de verkoper even niet oplette, kwam de vrolijke Frans in actie : hij switchte de twee kentekens van plaats ! En wéér stelde hij zijn vraag. Je kan het al raden, hij heeft dan maar de rechtse gekocht, de 'neppe', voor 5 euro ! Geen bedrog, geen diefstal van de klant, ze waren beide zo nep als de pest, zo klaar als een klontje ! En de verkoper, die wou gewoon de klant in de zeik nemen ! Pech gehad !
Guy