Enorm misbruik gezinshereniging.
-
- Lid
De PVV zal af en toe best gelijk hebben en de vinger op de zere plek leggen, maar ze drammen te ver door. De xenofoben van Nederland united vind ik.
Nu moet ik wel zeggen dat ik in een vrij autochtone buurt woon en ik zo goed als geen last heb van buitenlandse jongeren.
Mensen die in het centrum van een grote stad wonen (b.v. Rotterdam, Den Haag) zullen heel anders erover denken en gelijk hebben ze natuurlijk wel.
Nu moet ik wel zeggen dat ik in een vrij autochtone buurt woon en ik zo goed als geen last heb van buitenlandse jongeren.
Mensen die in het centrum van een grote stad wonen (b.v. Rotterdam, Den Haag) zullen heel anders erover denken en gelijk hebben ze natuurlijk wel.
British soldier in Normandy:
When the RAF appears the Germans look for cover.
When the Luftwaffe appears we look for cover.
When the USAF coms EVERYONE runs for cover!!
When the RAF appears the Germans look for cover.
When the Luftwaffe appears we look for cover.
When the USAF coms EVERYONE runs for cover!!
- dvaupell
- Lid
- Contacteer:
Oh sorry Thor,THOR schreef: Punt 4; vanwaar die angst voor andersdenkenden?
Jawel dvaupell,vanwaar die angst voor andersdenkenden
Ik start een topic over misbruik gezinshereniging,geef commentaar en dat vindt je klaarblijkelijk dat ik angst heb voor andersdenkenden?
De reden dat ik deze topic heb gestart is deze: de overheid en de IND gedragen zich als criminelen.
Het geval gezinshereniging is een van de vele misstanden in dit land.
Maar klaarblijkelijk mag en moet je daar niets van zeggen.
En daar help je de minderheden zeker niet mee,in bepaalde groepen is dat een reden om weer een stap verder te gaan.
Het was deze keer niet je bedoeling om ons weer eens te wijzen op de overlast van migranten, maar je wilde slechts het onderwerp "huwelijksmigratie" aan de kaak stellen en dat is door diverse forumdeelnemers (waaronder ik dus) niet begrepen.
In dat geval begrijp ik de referentie aan dat hersenspoel-artikel niet.
Verder is huwelijksmigratie een onderwerp dat al geruime tijd in de belangstelling staat. Dit is een onderwerp waarmee Mevr. Verdonk zelfs nog goede resultaten heeft geboekt.
Zullen we de discussie over huwelijksmigratie dan maar hier voortzetten en alle andere onderwerpen, zoals overlast, hersenspoeling en bijzonder onderwijs hierbuiten laten?
Nog even off-topic: Ik geloof niet dat ik hier de reputatie heb angst te hebben voor andersdenkenden, maar ik meende dit wel bij jou te bespeuren.
Laatst gewijzigd door dvaupell op 15 okt 2007, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
- Charly1975
- Lid
Het topic gaat over gezinshereniging. Gezinshereniging bij mensen met een Nederlands paspoort (zoals dus de Antilianen) kan dus geen sprake zijn. Deze mensen verhuizen gewoon van één deel van Nederlands grondgebied naar een ander deel van Nederlands grondgebied. Zoals jij en ik ook kunnen verhuizen binnen Nederland.okke schreef:Ik denk dat hij 'import of niet-blank' bedoelt. Maar zoals Thor al zei; als je wat dieper nadenkt dan begrijp je wel wat hij bedoelt.
Als het over 'niet-blank' gaat vind ik persoonlijk ook raar dat hier Turken mee bedoeld worden. Over het algemeen hebben Turken een lichtere huidskleur dan bijvoorbeeld Spanjaarden.
Naar mijn idee heeft Thor gewoon een hekel aan bepaalde buitenlandse groepen. Deze groepen zijn naar mijn idee mensen met een andere huidskleur of mensen die moslim zijn. Overigens wel de opmerking dat ik dit niet direct bij Thor heb gelezen dus blijft het voor mij een gedachte dat dit zo is. Alleen Thor kan hier verduidelijking in geven.
Het maakt mij niet zoveel uit dat men een hekel heeft aan ander groepen mensen, zolang men maar wel open staat voor discussie met die 'andere'
Op het moment dat men de discussie met die 'andere' durft aan te gaan en men naar elkaar luistert zal men zien dat je niet zoveel 'anders' bent dan die 'ander' . We zijn allemaal mensen en we ademen allemaal dezelfde lucht in en we worden allemaal door dezelfde zon beschenen.
We're fools to make war
On our brothers in arms
(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
On our brothers in arms
-
- Lid
Het is altijd het zelfde liedje.
Waar dat je ook bent,begin een gesprek over immigranten en je krijgt het zelfde gezever als in dit topic.
Je bent angstig,hekel aan buitenlanders enz. enz.
En dat zijn meestal mensen met politiek- correcte opvattingen.
Je kunt geen fatsoenlijk een discussie voeren over immigranten,en waarom niet??
En waar uit kun je concluderen dat ik een hekel aan buitenlanders heb,wat helemaal niet zo is!!
Het is gewoon zeer zwak verweer om zo iets te roepen meine herren.
Kijk als je een opmerking hebt alla,helemaal geen probleem.
Maar ga geen onzin uitkramen.
P.s. je verontschuldiging mag je ook per PB geven.
Waar dat je ook bent,begin een gesprek over immigranten en je krijgt het zelfde gezever als in dit topic.
Je bent angstig,hekel aan buitenlanders enz. enz.
En dat zijn meestal mensen met politiek- correcte opvattingen.
Je kunt geen fatsoenlijk een discussie voeren over immigranten,en waarom niet??
En waar uit kun je concluderen dat ik een hekel aan buitenlanders heb,wat helemaal niet zo is!!
Het is gewoon zeer zwak verweer om zo iets te roepen meine herren.
Kijk als je een opmerking hebt alla,helemaal geen probleem.
Maar ga geen onzin uitkramen.
P.s. je verontschuldiging mag je ook per PB geven.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
- Charly1975
- Lid
Charly1975 schreef:Naar mijn idee heeft Thor gewoon een hekel aan bepaalde buitenlandse groepen. Deze groepen zijn naar mijn idee mensen met een andere huidskleur of mensen die moslim zijn. Overigens wel de opmerking dat ik dit niet direct bij Thor heb gelezen dus blijft het voor mij een gedachte dat dit zo is. Alleen Thor kan hier verduidelijking in geven.
Helder !THOR schreef:En waar uit kun je concluderen dat ik een hekel aan buitenlanders heb,wat helemaal niet zo is!!
Als ik van mening zou zijn dat ik je verontschuldigingen schuldig ben zou ik dat gewoon openbaar doen.THOR schreef:P.s. je verontschuldiging mag je ook per PB geven.
Daarbij ben ik van mening dat hier op zich een goede discussie bezig is, waarbij iedereen (…) elkaar in zijn waarde laat.
Ik had een mening die gebaseerd was op jouw posten, daaruit trok ik dus een verkeerde conclusie naar nu blijkt. Dat kan gebeuren…. maar daarbij blijf ik wel bij mijn post en ben ik niet van mening dat ik je daadwerkelijk beschadigd of valselijk beschuldigd heb (lees de post nog maar een keer goed door) en je dus ook geen excuus verschuldigd ben.
We're fools to make war
On our brothers in arms
On our brothers in arms
- Sjoerd
- Lid
Onlangs is besloten om het onderdeel #Discussiëren te verwijderen.
Dat heeft de Staff niet voor niets gedaan. Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling om nu van de Babbelbox een soort discussieplatform te gaan maken.
Maatschappelijke of politieke discussie's dienen op andere fora te worden gevoerd. Deze gaat op slot.
Dat heeft de Staff niet voor niets gedaan. Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling om nu van de Babbelbox een soort discussieplatform te gaan maken.
Maatschappelijke of politieke discussie's dienen op andere fora te worden gevoerd. Deze gaat op slot.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Stephen E. Ambrose