Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Nu zitten er hier veel mensen die dingen verzamelen die met de tweede wereldoorlog te maken hebben,
Maar zijn er ook mensen die nog meer dingen verzamelen die te maken hebben met geschiedenis?
Zoals oude foto's, boeken enz enz.
Of blijft het alleen bij tweede wereldoorlog?
Ikzelf verzamel oude kabinetfoto's, voornamelijk van Wilhelm Ivens.
En ik verzamel ook antieke boeken... waarvan het oudste nu uit 1628 komt.
Verder probeer ik ook nog oude brieven in handen te krijgen van Nijmeegse bedrijven.
En nog meer maar dat zijn maar kleine dingen, zoals LP's e.a
Ik verzamel ook Movie props en handtekeningen, ik heb thuis wat spul van de spiderman films, james bond casinco royale en bijna alle handtekeningen van de prisonbreak acteurs op grootformaat.
Tevens spaar ik gesigneerd spul van mijn favo band Franz ferdinand, ik heb een gesigneerde drumstick, een gesigndeerde plectrum een gesigneerde foto, een gesigneerde cd en verder alle LP's, DVD's en CD's van hun bezit ik.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
sobel schreef:Ik verzamel ook Movie props en handtekeningen, ik heb thuis wat spul van de spiderman films, james bond casinco royale en bijna alle handtekeningen van de prisonbreak acteurs op grootformaat.
Cool!
Verzamel je alleen handtekeningen van moderne acteurs enz. of ook van vroeger?
Naast het verzamelen van ww2, verzamel ik nog soundtracks, maar dan alleen instrumentale soundtraks. Denk aan Gladiator, Band of Brothers, Conquest of the Paradise
Ik verzamel WO2 muziek, ik heb nu iets van 600 militaire marsen en ik hoop er nog meer bij te krijgen. Het uitbreiden gaat steeds langzamer, het grootste gedeelte heb ik namelijk al.
"Als dit universum in zijn miljoenvoudige orde en precisie het resultaat van een blind toeval zou zijn, dan is dat net zo geloofwaardig als wanneer een drukkerij explodeert en alle druklettertjes weer op de grond terecht komen in de voltooide en foutloze vorm van het woordenboek"-Albert Einstein
Eigenlijk ben ik iemand met een brede interesse. Vooral als het met geschiedenis te maken heeft. In mijn woonplaats zijn bijvoorbeeld diverse opgravingen gedaan waarbij men zelfs Romeinse schepen heeft gevonden. Als dit dan bekend wordt/werd dan ga/ging ik ook altijd even kijken naar zo'n opgraving. Naast mijn militariaverzameling heb ik ook een tijdje oude fototoestellen en munten verzameld. Hier ben ik mee opgehouden want het verzamelen liep een beetje uit de hand. Nu verzamel ik alleen nog maar militaria. Maar ik mag nog steeds graag antiekmarkten bezoeken en de dingen van vroeger bekijken.
Ik verzamel mijn eigen bodemvondsten (detector), vooral romeins vind ik erg leuk. Heb ook al enkele keren met opgravingen geholpen. Ik ga ook archeologie studeren. ook verzamel ik vanalles van het dorp waar ik mijn hele leven woon. oja ik verzamel ook meisjes