Verzamelen.

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
D_Dutch
Lid

Verzamelen.

Bericht door D_Dutch »

Nu zitten er hier veel mensen die dingen verzamelen die met de tweede wereldoorlog te maken hebben,
Maar zijn er ook mensen die nog meer dingen verzamelen die te maken hebben met geschiedenis?
Zoals oude foto's, boeken enz enz.
Of blijft het alleen bij tweede wereldoorlog? :)
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008

Bericht door jeroen wo2 »

Ja ik ben zelf ook lid van de Archelogische dienst (AWN)
Ik ga soms ook naar opgravingen mee graven.
Never Back Down
viny
Lid

Bericht door viny »

Ik heb munten verzameld, maar heb ze niet zo lang geleden van de hand gedaan. Ik had er rond de 200, heb er nu nog steeds een paar.
'War is delightful for those who have not experienced it'
D_Dutch
Lid

Bericht door D_Dutch »

Ikzelf verzamel oude kabinetfoto's, voornamelijk van Wilhelm Ivens. :P
En ik verzamel ook antieke boeken... waarvan het oudste nu uit 1628 komt.
Verder probeer ik ook nog oude brieven in handen te krijgen van Nijmeegse bedrijven.
En nog meer maar dat zijn maar kleine dingen, zoals LP's e.a 8)
viny
Lid

Bericht door viny »

Leuk leuk, onder boeken, vallen daar ook bijbels onder?
'War is delightful for those who have not experienced it'
D_Dutch
Lid

Bericht door D_Dutch »

viny schreef:Leuk leuk, onder boeken, vallen daar ook bijbels onder?
Onder andere ja. :)
racefiets
Lid
Gegeven: 5 keer
Ontvangen: 45 keer

Bericht door racefiets »

Bij mij is het vooral munitie en wapens. (met vergunning) Niet speciaal 2de wereld oorlog maar het heeft wel een beetje de voorkeur.
sobel
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door sobel »

Ik verzamel ook Movie props en handtekeningen, ik heb thuis wat spul van de spiderman films, james bond casinco royale en bijna alle handtekeningen van de prisonbreak acteurs op grootformaat.

Tevens spaar ik gesigneerd spul van mijn favo band Franz ferdinand, ik heb een gesigneerde drumstick, een gesigndeerde plectrum een gesigneerde foto, een gesigneerde cd en verder alle LP's, DVD's en CD's van hun bezit ik.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
D_Dutch
Lid

Bericht door D_Dutch »

sobel schreef:Ik verzamel ook Movie props en handtekeningen, ik heb thuis wat spul van de spiderman films, james bond casinco royale en bijna alle handtekeningen van de prisonbreak acteurs op grootformaat.
Cool! :)
Verzamel je alleen handtekeningen van moderne acteurs enz. of ook van vroeger? :)
sobel
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door sobel »

Enkel van nu :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
symen
Lid

Bericht door symen »

Naast het verzamelen van ww2, verzamel ik nog soundtracks, maar dan alleen instrumentale soundtraks. Denk aan Gladiator, Band of Brothers, Conquest of the Paradise
Cossack
Lid

Bericht door Cossack »

Ik verzamel WO2 muziek, ik heb nu iets van 600 militaire marsen en ik hoop er nog meer bij te krijgen. Het uitbreiden gaat steeds langzamer, het grootste gedeelte heb ik namelijk al.
"Als dit universum in zijn miljoenvoudige orde en precisie het resultaat van een blind toeval zou zijn, dan is dat net zo geloofwaardig als wanneer een drukkerij explodeert en alle druklettertjes weer op de grond terecht komen in de voltooide en foutloze vorm van het woordenboek"-Albert Einstein
arneken
Lid
Contacteer:

Bericht door arneken »

ik bne op dit moment een beetje de militaire geschiedenis van mijn familie aan het nagaan en verzamelen en verder nog ww1
it's not how many you write but what you write in the books of history
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 68 keer
Ontvangen: 121 keer

Verzamelen

Bericht door asjemenou »

Eigenlijk ben ik iemand met een brede interesse. Vooral als het met geschiedenis te maken heeft. In mijn woonplaats zijn bijvoorbeeld diverse opgravingen gedaan waarbij men zelfs Romeinse schepen heeft gevonden. Als dit dan bekend wordt/werd dan ga/ging ik ook altijd even kijken naar zo'n opgraving. Naast mijn militariaverzameling heb ik ook een tijdje oude fototoestellen en munten verzameld. Hier ben ik mee opgehouden want het verzamelen liep een beetje uit de hand. Nu verzamel ik alleen nog maar militaria. Maar ik mag nog steeds graag antiekmarkten bezoeken en de dingen van vroeger bekijken.
dwayne
Lid

Bericht door dwayne »

Hoi,

Ik verzamel mijn eigen bodemvondsten (detector), vooral romeins vind ik erg leuk. Heb ook al enkele keren met opgravingen geholpen. Ik ga ook archeologie studeren. ook verzamel ik vanalles van het dorp waar ik mijn hele leven woon. oja ik verzamel ook meisjes :P :P
Plaats reactie