Superstorm op komst...

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Superstorm op komst...

Bericht door Rednas »

November kent eerst een korte periode van rustig weer onder invloed van een hogedrukgebied. Dit is echter stilte voor de (eerste) zware storm, die tussen 8 en 13 november wordt verwacht. Er bestaat een kans van 80% dat deze over Nederland trekt, met windstoten van 145 tot 175 km/uur.

Hierna wisselen koudere en zachtere perioden elkaar af, terwijl zich op de Atlantische Oceaan t.g.v. aangevoerde tropische lucht een zich uitdiepende depressie ontwikkelt. Er omheen vormen zich randstoringen en een zeer actief (kou) front. Het gevolg is een verschijnsel dat zich als een superstorm laat beschrijven; een exemplaar dat groter zal zijn dan de storm van 1987 en die van 703.

Deze superstorm wordt tussen 24 en 28 november verwacht.De bijbehorende diepe troglijnen zullen voor orkaankracht kunnen zorgen. Er worden windstoten van meer dan 200 km/uur verwacht!De kans dat deze storm over Nederland trekt wordt ook op 80% geschat. T.g.v. de grote onstabiliteit van de atmosfeer zijn tornado’s niet uitgesloten. Eind november zal deze superstorm langzaam uitdoven, terwijl het stormachtig en nat blijft. Maar begin december lijkt het kouder te worden met kans op sneeuw
Overigens wordt door critisie (waaronder het KNMI) gezegt dat de Engelse weerkundige Piers Corbijn een sensatiezoeker is die op deze manier paniek zaait. Op het moment gelooft alleen Piet Paulusma hem( :roll: ).
Volgens meteorologen van het KNMI kan het komend weekeinde best stormachtig worden maar hoort dat gewoon bij het najaar. Mocht er reden zijn tot paniek dan geeft het KNMI een weeralarm af.
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Ben benieuwd.
Ik heb er wel zin in :lol:
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
Lucky-Angel
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:15
Locatie: Nistelrode

Bericht door Lucky-Angel »

Ben wel benieuwd,
Zou wel keer willen meemaken,
Maar liever niet, want wij hebben een rieten dak :lol:
Gezocht; Amerikaans klein spul ( Ook Bajonetten )
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Superstorm op komst...

Bericht door Charly1975 »

Rednas schreef:
Volgens meteorologen van het KNMI kan het komend weekeinde best stormachtig worden maar hoort dat gewoon bij het najaar. Mocht er reden zijn tot paniek dan geeft het KNMI een weeralarm af.
Dat weeralarm dat tegenwoordig om de haverklap wordt afgegeven ? Omdat ze bang zijn dat ze anders weer te horen krijgen (leuk woordgrapje trouwens) dat ze niet gewaarschuwd zouden hebben omdat er misschien een beetje meer wind of regen is dan anders.

Het blijft altijd een weersVERWACHTING hè.
Lucky-Angel schreef:Ben wel benieuwd,
Zou wel keer willen meemaken,
Maar liever niet, want wij hebben een rieten dak :lol:
Als jij nu als gewicht op het rieten dak gaat liggen dan zorg je er tenminste voor dat ie niet wegwaait. Kunnen er meerdere dingen gebeuren: of jij waait weg (misschien je ouders blij :P ) of het dak waait alsnog weg...maar dan waai jij als het goed is mee....(zijn je ouders minder blij mee...niet dat jij wegwaait maar dat het dak weg is natuurlijk :P )

Het is de babbelbox dus niet al te serieus nemen :wink:
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Re: Superstorm op komst...

Bericht door Michael_Wittmann »

Lucky-Angel schreef:Het is de babbelbox dus niet al te serieus nemen :wink:
Wie niet al te serieus nemen... De babbelbox of jou niet? :)

Over de laatste 2 weer alarmen... Die waren meen ik toch te laat aangegeven of NIET aangeven zelfs??
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
Lucky-Angel
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:15
Locatie: Nistelrode

Re: Superstorm op komst...

Bericht door Lucky-Angel »

Michael_Wittmann schreef:
Lucky-Angel schreef:Het is de babbelbox dus niet al te serieus nemen :wink:
Wie niet al te serieus nemen... De babbelbox of jou niet? :)

Over de laatste 2 weer alarmen... Die waren meen ik toch te laat aangegeven of NIET aangeven zelfs??
Wtf dat zei ik niet :? dat was charly
Gezocht; Amerikaans klein spul ( Ook Bajonetten )
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Re: Superstorm op komst...

Bericht door Telemark »

Lucky-Angel schreef:
Michael_Wittmann schreef:
Lucky-Angel schreef:Het is de babbelbox dus niet al te serieus nemen :wink:
Wie niet al te serieus nemen... De babbelbox of jou niet? :)

Over de laatste 2 weer alarmen... Die waren meen ik toch te laat aangegeven of NIET aangeven zelfs??
Wtf dat zei ik niet :? dat was charly
huh?
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Een foutje bij het qouten.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Superstorm op komst...

Bericht door Charly1975 »

Michael_Wittmann schreef: Over de laatste 2 weer alarmen... Die waren meen ik toch te laat aangegeven of NIET aangeven zelfs??
De laatste 2 weeralarmen zullen dan wel te laat afgegeven zijn als ze nl. niet waren afgegeven dan waren het geen weeralarmen; je kunt van weeralarmen die ze niet afgeven niet weten dat ze niet afgegeven zijn.

:bonk:
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Mijn vader werkt bij het Waterschap Rivierenland waar hij verantwoordelijk is voor de veiligheid van het gebied dat het Waterschap beheert. Maar voorlopig nemen zij het nog niet serieus...

En aan sommige reacties te lezen op andere websites nemen andere het ook niet serieus. Alhoewel sommige het natuurlijk kicken vinden als ze niet naar school moeten... Maar sommige zijn ook gewoon niet goed snik, een voorbeeld dat ik gisteren las:
hopelijk vallen er veel doden, en gaan er veel gebouwen kapot zoals moskeeën
:roll:
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Gebruikersavatar
Lucky-Angel
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:15
Locatie: Nistelrode

Bericht door Lucky-Angel »

das gewoon een of andere idioot die zonder verstand geboren is
Gezocht; Amerikaans klein spul ( Ook Bajonetten )
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Re: Superstorm op komst...

Bericht door Michael_Wittmann »

Charly1975 schreef:
Michael_Wittmann schreef: Over de laatste 2 weer alarmen... Die waren meen ik toch te laat aangegeven of NIET aangeven zelfs??
De laatste 2 weeralarmen zullen dan wel te laat afgegeven zijn als ze nl. niet waren afgegeven dan waren het geen weeralarmen; je kunt van weeralarmen die ze niet afgeven niet weten dat ze niet afgegeven zijn.

:bonk:
:lol:



( Ja sorry verkeerde quote!)
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
Lucky-Angel
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:15
Locatie: Nistelrode

Bericht door Lucky-Angel »

:wink:
Gezocht; Amerikaans klein spul ( Ook Bajonetten )
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Graag iets minder slowchat.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Laatste nieuws is dat er voor het eerst in 30 jaar de hele kustlijn bewaakt wordt. Vanavond komt dus de eerste storm. Is Piet Paulusma straks de nieuwe Hansje Brinker die de vinger in de dijk doet?
Gesloten