gezocht
-
- Lid
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Re: gezocht
Ebay, marktplaats, rommelmarkten, militaria beurzen (zie topic beursagenda in het verzamel onderdeel) en zo zijn er nog wel meer wegen die kunnen leiden naar wo2 materiaal.repmuts schreef:ja ik weet toch ook niet waar ik moet zoeken
groeten sjoerd
Maar ga er maar vanuit dat je niet veel gratis materiaal zult krijgen. Het is een ERG dure hobby en men zal niet snel bereid zijn om kostbare stukken weg te geven. Je moet de geluk hebben bij niet verzamelaars die niet weten wat het is en/of de prijs niet kennen dat je nog eens wat kan krijgen. Maar de meeste dingen zul je toch moeten kopen. En voor een paar tientjes kun je geen uniform compleet krijgen, we praten hier over honderden en duizenden euro's. Wil je serieus gaan verzamelen zul je goed moeten sparen en bereid zijn om soms veel geld op tafel te moeten leggen om iets compleet te krijgen.
- jeroen wo2
- Beste Signature 2008
Er is toch wat na oorlogse militaria te vinden hier ivo maar dat terzijde (ddr lot)
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?f=45&t=20116
Bedankt voor je reactie Nico, eindelijk iemand die positief is over die jongen
Never Back Down
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Nou positief, hij moet er niet van uit gaan dat je een verzameling kunt opbouwen met giften. Giften bestaan wel maar zul je niet snel vinden op plekken waar het barst van de verzamelaars. Zeker met tweede wereldoorlog materiaal. Als hij via dit forum giften krijgt dan moet je er vanuit gaan dat het om repro's gaat, spullen in een dusdanige slechte staat dat het ook bijna niks opleverd en misschien een beetje geluk spul met een hele lage waarde wat er misschien nog wel goed uitziet.jeroen wo2 schreef:Er is toch wat na oorlogse militaria te vinden hier ivo maar dat terzijde (ddr lot)
In die 12 jaar dat ik nu ruim verzamel heb ik vele giften gehad maar dit allemaal zijn giften van NIET verzamelaars. Meestal van bekenden of mensen die op de 1 of andere manier hebben gehoord dat ik verzamel. Wat ik van verzamelaars heb gekregen zijn vaak van andere verzamelaars die ik jaren ken. En dan gaat het ook om niet spannend materiaal, slechte staat, repro's en spullen van lage waarde.
-
- Lid
- Samuel.
- Lid
Hallo Sjoerd
Ik denk voornamelijk dat je het van geluk moet hebben en kleine spulletjes.
Begin bijvoorbeeld met foto's en Feldpost.
Foto's zijn gemiddeld 1/2 euro per stuk, interessante, mooie, speciale foto' s zijn weer duurder.
Feldpost is iets kleins ook vaak 1 euro per stuk, kan meer zijn, en je hebt toch iets unieks in je handen.
Beide dingen hebben een aantal mogelijkheden, als je een foto met naam hebt kan je veel over iemand te weten komen.
En als je bij iemand bijvoorbeeld tien foto's koopt en dan vraagt of je er nog een extra mag, kan dat vaak.
Of over de prijs is ook te onderhandelen.
Maar goed je moet voornamelijk geluk hebben.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
mvg,
Samuel
Foto's zijn gemiddeld 1/2 euro per stuk, interessante, mooie, speciale foto' s zijn weer duurder.
Feldpost is iets kleins ook vaak 1 euro per stuk, kan meer zijn, en je hebt toch iets unieks in je handen.
Beide dingen hebben een aantal mogelijkheden, als je een foto met naam hebt kan je veel over iemand te weten komen.
En als je bij iemand bijvoorbeeld tien foto's koopt en dan vraagt of je er nog een extra mag, kan dat vaak.
mvg,
Samuel
[Beschikbaar voor advertentie, bij interesse PB]
A lone wolf without a pack is either a survivor or a brute.
- Ivo Wilms
- Lid
Wat heeft dat met dit topic te maken?jeroen wo2 schreef:Er is toch wat na oorlogse militaria te vinden hier ivo maar dat terzijde (ddr lot)
viewtopic.php?f=45&t=20116
Deze jongen komt hier op een wo2 forum vragen voor militair spul. Dan ga ik er ook gewoon van uit dat hij wo2 gerelateerd militair spul zoekt!
Verder probeer ik alleen maar hetzelfde te zeggen als Nico Roelofs. Dit is niet de juiste plek voor gratis spullen!
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Lid
Samuel. schreef:Hallo Sjoerd
mvg,
Samuel
bedankt voor de info samuel
groeten sjoerd
vergeven niet vergeten
- michiel01
- Lid
En waar baseer je dat op?? Er zijn hier genoeg mensen die gratis spul weggeven, als iets niet in iemands collectie past of een overload van een bepaald artikel heeft.. Ik weet dat, dat hier gebeurd (ik ken nogal wat mensen hier en buiten dit forum om) en er zijn hier forumleden die dat zeker kunnen beamen.Verder probeer ik alleen maar hetzelfde te zeggen als Nico Roelofs. Dit is niet de juiste plek voor gratis spullen!
Ondermeer de mensen waarvan ik weleens iets gehad heb en de mensen die wel eens iets van mij gehad hebben.....
Jij doet voorkomen dat gratis niet in het verzamelaars wereldje past en dat is echt onzin!
- Ivo Wilms
- Lid
Zucht...
Dat snap ik ook allemaal wel! Ik geef zelf ook wel eens wat weg, en krijg wel eens wat. Bij vrienden doe je dat wel eens, ja.
Maar wat ik nu al de hele tijd probeer te zeggen is: Wanneer je zonder een verzamelaar te kennen op een forum komt, en direct als eerste bericht om gratis spullen vraagt, dat niet zal werken!
Dat snap ik ook allemaal wel! Ik geef zelf ook wel eens wat weg, en krijg wel eens wat. Bij vrienden doe je dat wel eens, ja.
Maar wat ik nu al de hele tijd probeer te zeggen is: Wanneer je zonder een verzamelaar te kennen op een forum komt, en direct als eerste bericht om gratis spullen vraagt, dat niet zal werken!
"Sankt Joost war schrecklich."
-
- Lid
- iknowdintoo
- Lid
- Ontvangen: 1 keer
Nou, hij kent mij. Bij toeval gezien dat hij hier ook postte. Hij zit namelijk bij mij in de klas .
- Rick de G.
- Lid
Ik wil niet vervelend doen, maar vanwaar je gebruikersnaam, stom toeval?
Grenadier Markus Schenk
-
- Lid
idd dat roept bij mij ook wel vragen op.Rick de G. schreef:Ik wil niet vervelend doen, maar vanwaar je gebruikersnaam, stom toeval?
-
- Lid
ja daar heb ik nu wel spijt van ik wou patton heten
groeten sjoerd
groeten sjoerd
vergeven niet vergeten