verrekijker

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
repmuts
Lid

verrekijker

Bericht door repmuts »

ik heb een verrekijker en ik wil er graag wat info over aan de rechterkant staat 7x50 field 7.1 no 71443 en aan de linker broco coated optics

groeten sjoerd
vergeven niet vergeten
Rick de G.
Lid

Re: verrekijker

Bericht door Rick de G. »

Hoi Sjoerd,

als je hulp nodig hebt met spullen, is het makkelijker om foto's te plaatsen, zodat iedereen ook goed kan zien wat voor verrekijker het is (Uit de oorlog, na-oorlogs, Brits, Duits, Amerikaans, Russisch, Nederlands e.d.)

In een ander topic vertel je dat je wilt gaan verzamelen.
Als je net begint is het belangrijk eerst heel veel te lezen en te bekijken, en daarna te kiezen wat je wilt verzamelen: geallieerd, asmogendheden of burgermateriaal e.d.
Daar kun je weer kiezen uit landen en eenheden; artillerie, parachutisten, infanterie, politiek gerichte groepen en ga zo maar verder.

Luister vooral goed naar de mensen hier op het forum, kijk eens het forum door, doe lekker rustig aan, het is allemaal mooi en interessant. :)
Grenadier Markus Schenk
repmuts
Lid

Bericht door repmuts »

hier zijn de foto's AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
vergeven niet vergeten
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 66 keer
Ontvangen: 115 keer

Bericht door asjemenou »

repmuts schreef:ik heb een verrekijker en ik wil er graag wat info over aan de rechterkant staat 7x50 field 7.1 no 71443 en aan de linker broco coated optics

groeten sjoerd
Zo te zien aan het model verrekijker/opbergtas en de inscriptie op de verrekijker denk ik dat het geen militaire verrekijker is. Verrekijkers worden tenslotte niet alleen door militairen gebruikt.
Uit de inscriptie kan ik opmaken dat de verrekijker een optiek heeft van 7x50° met een focus van 7.1. Het serienummer is; 71443 (de meeste optische apparatuur is voorzien van een serienummer). Broco coated optics is de producent van de verrekijker. Over de producent zelf kan ik eigenlijk niets vinden. Misschien bestaat deze ook niet meer.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
repmuts
Lid

Bericht door repmuts »

oke bedankt voor de info :)

groeten sjoerd
vergeven niet vergeten
Plaats reactie