musea best was leuk wat vinen jullie hier van,

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
SV Kenny
Lid
Contacteer:

Re: musea best was leuk wat vinen jullie hier van,

Bericht door SV Kenny »

Ik ben nog nooit in Bevrijdende Vleugels geweest, en dankzij deze commentaar zal dat waarschijnlijk ook zo blijven.
Maar het begint nu toch wel al te pijnlijk te worden:
1 museum
2 musea
En niet iedereen heeft nood aan een avatar.
Robin V
Lid

Bericht door Robin V »

Als ik mij goed herinner is 'museums' grammaticaal ook correct, maar 'musea' is frequenter gebruikt.
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
coco
Lid

Bericht door coco »

Robin Vercammen schreef:Als ik mij goed herinner is 'museums' grammaticaal ook correct, maar 'musea' is frequenter gebruikt.
Nee museums is gewoon fout, een (standaard) taalfoutje ik kan me er ook aan ergeren hoor, net als aquariums...(moet aquaria zijn :P )
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Zo, wat ben jij slim zeg Coco. Overigens is ''museums'' gewoon goed, het is alleen een minder gebruikte vorm.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Ruimteaapje
Lid
Lid

Bericht door Ruimteaapje »

Klopt, museums, aquariums en bijvoorbeeld ook forums staan gewoon in de Van Dale. Er is dus niets fout aan "museums"
mu·se·um (het; musea, museums; museumpje)
1 gebouw waarin voorwerpen van culturele waarde bijeengebracht zijn en uitgestald worden
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
DonorNL
Lid

Bericht door DonorNL »

Ik was er een keer geweest met Remember September. Dat was wel leuk.Komt elk jaar terug, moet je maar op hun site kijken. Veel reinacting, auto's, muziek enz. Verder vond ik van het museum niet echt zo heel mooi, ook een beetje klein (Toen was de ardennen hal ofzoiets ook dicht ivm werkzaamheden). Verder vindt ik de bekende musea in Groesbeek + militaire begraafplaats en het museum in Overloon heel mooi. En aangezien ik geslaagd ben (Woohoo 8) :lol: ga ik naar Normandië voor het eerst, dus daar zal ik ook vast wel wat musea pikken

Ps. Mijn Avatar (of plaatje, geen idee hoe je dat schrijft :bonk: ) is dakota die daar buiten staat :)

+ Ik zit net even de eerdere antwoorden door te lezen, en dit ben ik vergeten te melden: De ontvangshal is aan het verbouwen. In het Brabants Dagblad stond een foto-schets van de nieuwe ontvangsthal. Ik moet zeggen dat die veel beter is dan de huidige ontvangsthal...
Geen idee wat ik zeg en bedoel, de tekst hierboven is vast voud.
Plaats reactie