Nachtbrakerstopic deel 2

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Nachtbrakerstopic deel 2

Bericht door Proos »

Een Sovjetexpert trekt vanzelf meer geïnteresseerden denk ik, zo hebben we een topic over zaklampen waar inmiddels zelfs Internationale toeloop is. Iemand moet de eerste zijn :)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Nachtbrakerstopic deel 2

Bericht door Charly1975 »

Fijne Kerstdag(en)!

Eindelijk voldoe ik ook weer eens een keer aan de eisen voor het posten in dit topic! Ben er speciaal wakker voor geworden .... Of zou het toch door die ellendige hoestbui komen?

Overigens wel een een klein vraagje, stel dat je een keer inlogt terwijl je aan de andere kant van de wereld zit en het daar wel nacht is :P Geeft forum dan die tijd mee of toch NL tijd :mrgreen:

Ik ben te wakker, tijd voor antihoestmaatregelen en gewoon weer verder onder de wol !

Welterusten en maak er mooie dagen van.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
_Arthur

Re: Nachtbrakerstopic deel 2

Bericht door _Arthur »

Charly1975 schreef: Overigens wel een een klein vraagje, stel dat je een keer inlogt terwijl je aan de andere kant van de wereld zit en het daar wel nacht is :P Geeft forum dan die tijd mee of toch NL tijd :mrgreen:
De tijd verandert niet automatisch mee. Je moet zelf de tijdzone aanpassen in je profiel: http://wo2forum.nl/ucp.php?i=165
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Nachtbrakerstopic deel 2

Bericht door Charly1975 »

_Arthur schreef:
Charly1975 schreef: Overigens wel een een klein vraagje, stel dat je een keer inlogt terwijl je aan de andere kant van de wereld zit en het daar wel nacht is :P Geeft forum dan die tijd mee of toch NL tijd :mrgreen:
De tijd verandert niet automatisch mee. Je moet zelf de tijdzone aanpassen in je profiel: http://wo2forum.nl/ucp.php?i=165
Het gezegde klopt dus: Brabantse nachten zijn lang! Duren tot 10:00u in de ochtend ??

Dank voor de uitleg. _/-\o_
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
_Arthur

Re: Nachtbrakerstopic deel 2

Bericht door _Arthur »

Charly1975 schreef: Het gezegde klopt dus: Brabantse nachten zijn lang! Duren tot 10:00u in de ochtend ??
Sommige nachten duren nog langer. Ligt doorgaans aan de omstandigheden van de avond te voren Afbeelding
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Nachtbrakerstopic deel 2

Bericht door Proos »

Je mag natuurlijk zeker ook vanuit Kuala Lumpur nachtbraken, zolang het volgens de plaatselijke tijd maar echt nachtbraken is. We accepten een selfie (woord van het jaar...) waar je tenminste heel duf opstaat als indicatie van het nachtbrakersschap :-D
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Nachtbrakerstopic deel 2

Bericht door Mr Mojo Risin »

Ik ga me toch niet wagen aan een selfie hoor. :P Ook via deze weg fijne feestdagen (of in dit geval feestnachten :lol: ) aan iedereen gewenst. Goed dat er weer wat leven zit in dit topic!
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
Iwan
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 18 feb 2013, 20:34

Re: Nachtbrakerstopic deel 2

Bericht door Iwan »

Voetjes omhoog, filmpje aan en een bakkie eten op schoot.. It`s a dirty job but someone`s gotta do it...
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Nachtbrakerstopic deel 2

Bericht door Charly1975 »

Het is verdomd lastig om vanuit Dromenland een selfie te sturen, zelfs het maken ervan is al een probleem :P :lol:
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Millcoll
Lid
Berichten: 724
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:39

Re: Nachtbrakerstopic deel 2

Bericht door Millcoll »

Wel een beetje egocentrisch vind ik, foto's maken van jezelf. :wink:
Waarom zou je het eigenlijk willen proberen als je slaapt? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Nachtbrakerstopic deel 2

Bericht door Proos »

Dat klopt natuurlijk niet, de ware nachtbraker slaapt niet 's nachts. :)

Ik heb zojuist het logo bijwerkt voor het nieuwe jaar. Gelukkig nachtbraken!
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
SwaII
Lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 okt 2013, 20:36
Locatie: Antwerpen

Re: Nachtbrakerstopic deel 2

Bericht door SwaII »

Hallo nachtbrakers...allemaal een heel prachtig 2014 toegewenst :)
Laatst gewijzigd door SwaII op 01 jan 2014, 05:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Nachtbrakerstopic deel 2

Bericht door uniformverzamelaar »

Vanuit de Antwerpse Kempen ook een gelukkig en gezond 2014 toe gewenst aan iedereen en de rest dat komt vanzelf wel :)
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Nachtbrakerstopic deel 2

Bericht door asjemenou »

De afgelopen dag heb ik grotendeels in bed doorgebracht vanwege een verkoudsheidsvirus. Het resultaat daarvan is dat je in de nachtelijke uren klaarwakker bent. Een voordeeltje is dat je kunt reageren in het nachtbrakerstopic! :)
Naamloos schreef:Negen jaar geleden... toen fora nog razend populair waren!Daar naast nog een beetje E-mailen en met je maten op MSN kletsen :mrgreen:

MSN hebben we nu nietmeer, mailen doe ik alleen nog maar voor mijn werk en verder communicatie gaat via Facebook en Whatsapp...
Ach ja, MSN/SMS en Hyves dè communicatiemiddelen van 9 jaar geleden liggen eruit. Nu zijn het Facebook en Whatsapp geworden. Wat zal het zijn over 9 jaar? Het zijn naar mijn idee modeverschijnselen. Het klinkt allemaal erg leuk maar uiteindelijk doen ze allemaal hetzelfde namelijk communiceren. Persoonlijk communiceer ik nog het liefst "life" met de persoon in kwestie. Ik weet het, ik ben een oude man maar slechts "praten" via je telefoon vindt ik zo contact gestoord overkomen.
Wordt dit de toekomstige manier van communiceren? Als ik bijvoorbeeld een voorbijganger in een onbekende stad naar de weg vraag zal dit dan als een inbreuk op zijn/haar privacy worden gezien?
Auke schreef:Thanks! Sovjetmilitaria is inderdaad nogal een onderbelicht thema hier, maar één persoon kan daar geen verandering in brengen... Een monoloog gaat snel vervelen.
Het zal niet anders worden vrees ik. Ondanks het feit dat de Duitse Wehrmacht grotendeels verslagen is aan het Oostfront blijft het Sovjet WOII aandeel bij ons onderbelicht. En toch ben ik het met je eens Auke, Sovjet WOII militaria is reuze interessant.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Nachtbrakerstopic deel 2

Bericht door Charly1975 »

Proos schreef:Dat klopt natuurlijk niet, de ware nachtbraker slaapt niet 's nachts. :)
Oeps :mrgreen:

Al slaapwandelende kan ik een hoop hoor, zelfs selfies maken :P
Probleem is dat ik niet slaapwandel
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Plaats reactie