Show hier je nieuwe rommelmarkt-aanwinsten!

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Show hier je nieuwe rommelmarkt-aanwinsten!

Bericht door ammo »

... schreef:hier is de foto

Lijk idd een britse MK II helm , overgeschilderd,binnenwerk niet origineel , kinband ook niet.
Ik persoonlijk zou zo,n helm nooit kopen.
Originele britse /canadese potten zonder binnenwerk koop je voor 10 euro
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Re: Show hier je nieuwe rommelmarkt-aanwinsten!

Bericht door Ivo Wilms »

Niet van de rommelmarkt, maar van de dump. Lag tussen de ongebruikte "M.v.O 1954" gestempelde tassen.

Afbeelding

Afbeelding
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe rommelmarkt-aanwinsten!

Bericht door JimK »

Goed opgelet IVo! 8)

@M....,

Die steelhandgranaat mag je inderdaad niet hebben en valt onder categorie 1vergunning. Deze vergunning zul je hoogstwaarschijnlijk nooit gaan bezitten.

De Russische luchtmacht pet is die 20 euro wel waard en die doorgebruikte helm is niet meer waard dan wat jij betaald hebt tenzij je net een liefhebber tegenkomt.

Gr. Jim
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Rommelmarkt aanwinsten

Bericht door asjemenou »

... schreef:die pet wist ik dat het luchtmacht van de soviet unie was (na gezocht) er staat (vertaalt naar nederlandse letters) 43 tsopk moskza 84 57
De pet dateert van 1984 en heeft de maat 57. Tsopk Moskwa zal de fabrikantnaam wel zijn.
... schreef:die helm weet je dat zeker? er staat aan de binnenkant in de helm nog een paar cijfers en letters naboosting logo
u.s.s. 1
------ ----
AL 1938
De stalen helm is een Britse MKII helm uit 1938. Op zich wel een vooroorlogse aanmaak maar na de oorlog werden deze helmen doorgebruikt door het Nederlandse leger en de BB (Burger Bescherming). Ze werden overgespoten en voorzien van een Nederlands gefabriceerde binnenhelm. De doorgebruikte helmen voor het leger waren legergroen en voor de BB grijs/bruin. Deze doorgebruikte helmen kom je regelmatig op rommelmarkten tegen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
toonen
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mei 2009, 18:31

Re: Show hier je nieuwe rommelmarkt-aanwinsten!

Bericht door toonen »

[URL=http://img37.imageshack.us/i/064ka ... .jpg[/img][/url]


Dit zijn aanwinsten van de laatste 2 rommelmarkten, niet spectaculair wel geinig : Groene veldfles met foudraal, afkomst onbekend, hongaarse veldfles gezien de Made in Hungary stempel geen W.O.II en niet van het leger, Duits model veldfles met stempel 85...geen idee wat het is......Eeen Canadees holster uit 45, een kledingklopper van het nederlandse leger voor 40, een boekje uit 45 geschreven door een gevangene van conc. kamp Buchenwald, een zakmes van de Wehrmacht (aldus een verkoopsit, heb zelf mijn twijfels), een stofbril KL 53 met Goggles...geen id of dit van de KL is of van U.S. en of het W.O.II is...toch wel geinig gezien de prijzen en de veldflessen zijn leuk referentiemateriaal.......
"Qua patet orbis"
pistole38
Lid
Berichten: 252
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:35
Locatie: NH
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe rommelmarkt-aanwinsten!

Bericht door pistole38 »

@...: Die granaat is vergunningsplichtig (voor deze granaat heb je niet alleen een vergunning nodig maar ook een ontheffing van de minister!).
De uzi magazijnen zijn ook vergunningsplichtig! Tenzij je uit Belgie komt, dan zijn beide artikelen vrij te bezitten

Je holster is voor een makarov.
http://www.pistole38.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: Show hier je nieuwe rommelmarkt-aanwinsten!

Bericht door Westwall »

De stofbril heb ik ook. Het is een na-oorlogse :wink:
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Re: Show hier je nieuwe rommelmarkt-aanwinsten!

Bericht door Ivo Wilms »

toonen schreef:Afbeelding


Dit zijn aanwinsten van de laatste 2 rommelmarkten, niet spectaculair wel geinig : Groene veldfles met foudraal, afkomst onbekend, hongaarse veldfles gezien de Made in Hungary stempel geen W.O.II en niet van het leger, Duits model veldfles met stempel 85...geen idee wat het is......Eeen Canadees holster uit 45, een kledingklopper van het nederlandse leger voor 40, een boekje uit 45 geschreven door een gevangene van conc. kamp Buchenwald, een zakmes van de Wehrmacht (aldus een verkoopsit, heb zelf mijn twijfels), een stofbril KL 53 met Goggles...geen id of dit van de KL is of van U.S. en of het W.O.II is...toch wel geinig gezien de prijzen en de veldflessen zijn leuk referentiemateriaal.......
:wink:
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
toonen
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mei 2009, 18:31

Re: Show hier je nieuwe rommelmarkt-aanwinsten!

Bericht door toonen »

Westwall schreef:De stofbril heb ik ook. Het is een na-oorlogse :wink:
Yip, is van de Landmacht uit 1953, weet jij of de bijbehorende set Goggles van KL zijn of van US en of deze ook in WOII gebruikt werden...?
"Qua patet orbis"
Helmbrug
Lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:55

Re: Show hier je nieuwe rommelmarkt-aanwinsten!

Bericht door Helmbrug »

lijk me niet dat deze soort stofbrillen in de oorlog door de nederlandsers zijn gebruikt
Gebruikersavatar
toonen
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mei 2009, 18:31

Re: Show hier je nieuwe rommelmarkt-aanwinsten!

Bericht door toonen »

Nee, dat klopt....US gebruikte dit type wel maar dan in een zwarte kleur......maar aangezien nederland begin jaren 50 het amerikaanse legerspul is gaan copieren vroeg ik me af of de set glazen (plastic) dus WOII amerkiaans is.....zo ziet het er nl wel uit.....als iemand meer weet over die veldflessen hoor ik het trouwens graag.....
"Qua patet orbis"
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Rommelmarkt aanwinsten

Bericht door asjemenou »

De veldflessen zeggen mij niet zoveel. De "Duits" lijkende veldfles zou nog een militair uitrustingsstuk kunnen zijn (of is het een replica?). De twee andere veldflessen lijken mij niet militair. Meestal zijn militaire uitrustingsstukken voorzien van labels of stempels. Je kunt de veldflessen hierop controleren.
De stofbril KL1953 is het zg. Model 1953 van het Nederlandse leger en kan dus zeker ook van na 1953 dateren. Ik meen dat dit model stofbril nog steeds in gebruik is bij de Nederlandse krijgsmacht. Al ken ik het Nederlandse model eigenlijk alleen met een transparant glas. Het bijliggende boekje lijkt mij wel Amerikaans.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
joost-ww2
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2009, 11:32
Locatie: zeeland

Re: Show hier je nieuwe rommelmarkt-aanwinsten!

Bericht door joost-ww2 »

toonen schreef:[URL=http://img37.imageshack.us/i/064ka ... .jpg[/img][/url]


Dit zijn aanwinsten van de laatste 2 rommelmarkten, niet spectaculair wel geinig : Groene veldfles met foudraal, afkomst onbekend, hongaarse veldfles gezien de Made in Hungary stempel geen W.O.II en niet van het leger, Duits model veldfles met stempel 85...geen idee wat het is......Eeen Canadees holster uit 45, een kledingklopper van het nederlandse leger voor 40, een boekje uit 45 geschreven door een gevangene van conc. kamp Buchenwald, een zakmes van de Wehrmacht (aldus een verkoopsit, heb zelf mijn twijfels), een stofbril KL 53 met Goggles...geen id of dit van de KL is of van U.S. en of het W.O.II is...toch wel geinig gezien de prijzen en de veldflessen zijn leuk referentiemateriaal.......
hey,
ik heb die 2 veldflesesen (die groenen en die hongaarse) ook pas op de rommelmarkt gekocht.
die hongaarse is ook made in hungary gestempeld en die groene aan de onderkant met een 14.
ik betaalde 50 cent perstuk.
mvg joost
Gebruikersavatar
toonen
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mei 2009, 18:31

Re: Show hier je nieuwe rommelmarkt-aanwinsten!

Bericht door toonen »

grappig, vraag me af waar ze vandaan komen en waarom ze massaal op rommelmarkten opduiken....Ik merk wel dat echt leuk spul niet op de rommelmarkt ligt, helaas....is er iemand die die ervaring wel heeft..?
"Qua patet orbis"
Robbert A
Lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:00

Re: Show hier je nieuwe rommelmarkt-aanwinsten!

Bericht door Robbert A »

toonen, goed kijken en veel geluk hebben.

zag laatst nog enkele Russische dagboeken en russische landkaartboekjes uit 1940 liggen en af en toe wat heer koppelsloten (?) enzo.
je moet maar geluk hebben of iemand zo iets verkoopt.
''het spijt me dat ik het uniform heb aangetrokken, niet dat ik deelgenomen heb aan de gevechten, maar dat ik het uniform heb aangetrokken. Er zit een onuitwisbare vlek op'' --- Nederlandse oud-SSer

The Pacific, Hell was just an ocean away
Plaats reactie